Vágólapra másolva!
A fiatalok silverstone-i tesztjének nyitónapján Ho Pin-Tung után Hua Ma-csing lett a második kínai, aki Forma-1-es autót vezetett. A leggyorsabb a Williams rutinos tesztpilótája volt.

A Williams rutinos tesztpilótája, a finn Valtteri Bottas komolyabb ellenállás nélkül végzett az élen a fiatalok vitatott körülmények között megrendezett tesztjének nyitónapján, csütörtökön. A helyszínnel és az időponttal kapcsolatos nézeteltérések miatt csak három csapat - a Williams, a Marussia és a HRT - választotta Silverstone-t, a többiek majd várhatóan Abu-Dzabiban adnak lehetőséget az ifjú tehetségeknek.

Bottas, aki idén már hat nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén is vezethette a Williamst - többek között hat nappal ezelőtt, Silverstone-ban -, jól hasznosította a tapasztalatait, 1:31.346-os körével simán megszerezve az első helyet. A Williams aerodinamikai méréseket végzett a nap folyamán, és Bottas délután nekivágott egy egész versenyszimulációnak is, amit azonban a leintés előtt 20 perccel eleredő eső miatt nem tudott befejezni.

"A rövidebb etapok is szórakoztatóak voltak, különösen ezen a pályán, de a hosszabbakra vártam igazán" - mondta a 21 éves finn. "Nagyon hasznos volt információkat gyűjteni a gumik viselkedéséről a különféle etapokon, úgy érzem, versenyzőként én is fejlődtem ettől."

A Marussia két pilótát szerepeltetett. Délelőtt a GP2-ből ismert brit, Max Chilton ült az autójukban, aki a fiatalok tavalyi tesztjén a Force Indiát próbálhatta ki, majd délután az alig 19 éves indonéziai, Rio Haryanto került sorra. Ő is vezetett már korábban F1-es autót, amikor 2010 novemberében a Marussia elődjénél, a Virginnél tesztelt egy napot. Ma mindössze 19 kört tehetett meg, és azzal is vesztett húsz percet, hogy a csapatnak állítania kellett az autója fékpedálján.

Forrás: HRT

A HRT egy kínai versenyzőnek, a 24 éves Hua Ma-csingnek adott lehetőséget a vezetésre. Nem ő volt az első kínai, aki kipróbálhatott egy F1-es autót - ezt a dicsőséget Ho Pin-Tung aratta le 2003 decemberében egy Williamsszel -, de így is történelmet írt, amikor 82 kört tett meg az F112 volánjánál. Délelőtt rövid etapokat teljesített, hogy hozzászokjon az autóhoz, és összehasonlíthassa egymással a lágy és kemény keverékű gumikat. Délután két időmérő-szimulációt bonyolított le, gyakorolta a bokszkiállásokat, majd nekivágott egy hosszabb etapnak is.

A korábban a brit F3-ban és a Superleague Formulában is megfordult Hua Ma-csing azt mondta, nehéz szavakba öntenie, hogy mekkora élményt jelentett számára a vezetés. "Tegnap éjjel nehezen tudtam aludni. Igyekeztem azzal nyugtatni magam, hogy ez is csak egy szokásos teszt" - mondta. "Nagyon büszke vagyok rá, hogy én képviselhetem Kínát, ahol a sportág úttörője lehetek. Bízom benne, hogy ezek és a jövőben megrendezésre kerülő tesztek hozzá fognak járulni az autósport fejlődéséhez Kínában, és mások útját is megkönnyítik majd."

A HRT főnöke, Luis Pérez-Sala kiemelte, hogy Hua Ma-csing a nap folyamán nem követett el hibát. A csapat mindössze egyetlen nap után összepakolt, és pénteken már nem is marad Silverstone-ban.

http://www.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_25_1.html