Vágólapra másolva!
Sivlerstone-ban végre sikerült három másodperc alatti átlagot elérniük, ezt szeretnék a hátralévő futamokon is megtartani.

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael az idény előtt azt a célt tűzte ki csapata elé, hogy a 2012-es futamokon átlagosan három másodpercnél rövidebb ideig tartsanak a kerékcserék. Az idény első futamain azonban ritkán tudták megközelíteni ezt a szintidőt, ráadásul számos hibát vétettek a bokszkiállások során, értékes pontokat veszítve ezzel.

A kezdeti hibák után a McLaren átszervezte a kiállásait, aminek meg is lett az eredménye: Valenciában rekordot állítottak fel 2,32 (más mérések szerint 2,6) másodperces kiállásukkal, Silverstone-ban pedig a három másodpercen belüli átlagot is sikerült elérniük.

"Már Montrealban is tudtuk, hogy jók vagyunk, de volt néhány problémás futamunk - többször kudarcot vallottunk, és különböző gondokkal kellett szembenéznünk" - mondta az Autosportnak. "A kiegyensúlyozott tempónkat látva azonban tudtuk, hogy hamarosan megoldódnak a problémáink."

Bár az elmúlt futamokon nyújtott teljesítménnyel elégedettek lehetnek, Michael tudja, hogy továbbra is rengeteget kell gyakorolniuk, hiszen a futam egyik legkiélezettebb helyzetében könnyű hibázni. Kamui Kobajasi például Silverstone-ban nem tudott időben megállni a garázsa előtt, és elsodorta a szerelőit.

"Most már egyértelmű, hogy fejlődtünk, de meg is kell tartanunk ezt a formát" - hangsúlyozta. "Ha megnézzük a silverstone-i versenyt, több istálló is problémákkal szembesült: a Mercedesnek megint a kerékanyával gyűlt meg a baja, emlékezhetünk Kobajasi és a Sauber esetére, és a Red Bull is hibázott. Nagyon nehéz dolgunk van."

A McLaren különösen nagy jelentőséget tulajdonít a gyors kerékcseréknek, hiszen a rendkívül szoros 2012-es idényben futamok dőlhetnek el azon, hogy melyik versenyzőnek kell néhány tizeddel többet a bokszban töltenie. Silverstone-ban viszont a hibátlan kiállások ellenére sem volt esélyük a győzelemre, ezúttal az autó nem volt elég gyors.

"Ha a jövőben is elkerüljük a problémákat, és tudjuk tartani ezt az átlagot, akkor elmondhatjuk, hogy elég gyorsak a kerékcseréink a győzelemhez - ha az autó tempója is megfelelő" - mondta Michael. "Ebben az esetben a bokszkiállás akár döntő tényező is lehet. Silverstone-ban nem ez volt a helyzet, de máskor előfordulhat."