Vágólapra másolva!
Reakciók a Brit Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Ferrari

Fernando Alonso(1.): "Először is ezt a pole-t Maria de Villotának szeretném ajánlani, aki nagyon nehéz perceket él át most. Szomorúak vagyunk ezekben a napokban, a gondolataink vele és a családjával vannak. Meglepetés volt az első rajtkocka, mert az ilyen körülmények között soha nem lehet tudni, hogy mi történhet. Reggel, a száraz pályán az autó nagyon jó volt, de az esőben minden megváltozhat, még akkor is, ha az F2012 már bizonyította, hogy nem rossz az esőben elég, ha csak Malajziára vagy a mugellói tesztre gondolunk. Ezen a délutánon az embernek a jó helyen a jó időben a jó gumikon kellett lennie, hogy mindez sikerüljön, egy kis szerencsére is szükség volt. Egyszer akkor volt szerencsénk, amikor megpördültem a Q2 elején, aztán amikor egy hajszállal sikerült bejutnom a Q3-ba a megszakítás után: a végén volt egy autó előttem, a látási viszonyok igazán rosszak voltak, és az utolsó kanyarban a sárga zászlót is lengették, de végül sikerült továbbjutnom a következő szakaszba. A mai pole pozíció fontos, még akkor is, ha tudjuk, hogy nem normális körülmények között született. Még szereznünk kell egyet száraz időben is, hogy elmondhassuk, lecsökkentettük a hátrányunkat a legjobbakkal szemben. Unalmas versenyben reménykedem tudván azt, hogy mindenki előtt rajtolok."

Felipe Massa(5.): "Remek eredmény a csapat számára, főleg azért, mert amikor a piros zászló megjelent, én és Fernando is kieső helyen álltunk a Q2-ben. Jó munkát végeztünk az újraindítást követően az utolsó körökben a Q2-ben, aztán a Q3-ban végig harcban álltunk a pole pozícióért. A legutolsó kanyarban vesztettem időt, amikor blokkoltak a hátsó kerekeim. Mindent egybevetve elégedett vagyok az ötödik hellyel. Úgy gondolom, versenyképes leszek holnap, különösen azért, mert az autó jól megy az ilyen típusú pályákon. Kanada óta az F2012 sokat fejlődött, az eredményekből ez tisztán látszik. Szerintem a Q2 félbeszakítása jó döntés volt, még akkor is, ha jöhetett volna egy kicsit korábban. Hihetetlen, hogy mennyi helyen úszott fel az autó a célegyenesben akkor. Jó munkát végzett a versenyirányítás, amikor ügyelt arra, hogy a pálya alkalmas állapotban legyen. A közönség olyan látványnak lehetett a tanúja, amely méltó volt a lelkesedésükhöz. Nekünk, versenyzőknek a szünet unalmas volt, de a fő tribünön mindenkinek még rosszabb volt, tudván, hogy milyen erősen esett."

Red Bull

Mark Webber(2): "Először 95-ben versenyeztem itt, szóval néhányszor már jártam ezen a pályán. Nagyon szorosan alakult az edzés, különösen változó körülmények között. Ilyen esetben nagyon nehéz vezetni az autókat. Minden egyes etapban 5-6 másodperccel változtak a köridők, rengeteg víz állt a pályán és állandó volt az aquaplaning. Örülök, hogy a döntő pillanatban versenyképes voltam. A Q3-ban muszáj mindent egy lapra feltenni. (Fernando) Alonso összerakott egy kört, ami egy hajszállal jobb volt az enyémnél, de semmit sem bántam meg a saját körömmel kapcsolatban. Elégedett vagyok azzal, amit leraktam az asztalra, megérdemeltük az első sort."

Sebastian Vettel (4): "Kemény napunk volt. Most megint esik, és valószínűleg holnap is ugyanilyen időjárásra számíthatunk, úgyhogy majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok. Hosszú verseny elé nézünk. A mezőny elejéből indulunk, aminek örülök. Ma nehéz dolgunk volt, és végül csak egyetlen körre volt lehetőségünk, amikor a legjobbak voltak a körülmények. Azt hiszem, egy kicsit gyorsabbnak kellett volna lennem, de hát ilyen az élet. Az edzés megszakítása helyes döntés volt, és bár ez sajnálatos a nézők számára, nem tudjuk befolyásolni az időjárást."

Mercedes

Michael Schumacher (3.): "Természetesen elégedett vagyok a mai eredménnyel - elvégre ismét bejutottunk a legjobb három közé. A Q2-ben történt megszakítás előtt nem állt túl jól a szénánk, mert a sisakrostélyom teljesen bepárásodott, ezért a köröm elég izgalmas volt! De aztán a Q3-ban minden jól ment. Az intermediate-eken és az esőgumikon is ütőképesek voltunk, úgyhogy örülnénk neki, ha holnap is esne. A 3. helyről jó lesz rajtolni - már alig várom."

Nico Rosberg(13/11.): "Ma általában véve nem voltam elég gyors, és rá kell jönnünk, hogy miért, hiszen ez meglepetés volt, tegnap ugyanis ehhez hasonló körülmények között jobb volt a tempóm. A holnappal kapcsolatban így is bizakodó vagyok, és már várom a versenyt, mivel idén sokkal hátrébbról rajtolva is hasznos pontokat lehet szerezni. Köszönet a szurkolóknak, akik itt voltak ma. Még akkor is nagyszerű hangulatot teremtettek, amikor zuhogott az eső, és sokáig ki sem mentünk a pályára."

Lotus

Kimi Raikkonen(6.): "Némileg elhibázott döntést hoztunk, amikor az extrém esőgumit raktuk fel, és az időmérő újraindítás után az utolsó etapban mindössze egyetlen kört tudtam menni az intermediate gumikon, pedig szerintem gyorsabb is lehettem volna. Ráadásul a KERS-szel is problémánk akadt, amit a piros zászlós szünet alatt megpróbáltunk kijavítani. A hatodik helyről indulunk, ami semmiképpen sem számít tragédiának, de ennél jobb is lehetett volna. Az időjárás egy kicsit mindenki számára megkavarja a dolgokat. Nem könnyű, különösen a felverődőt víz miatt, ami a versenyen még inkább megnehezíti a helyzetünket, amikor mindenki a pályának ugyanazon kis részéért harcol. A szurkolók szempontjából pozitívum, hogy ezt szórakoztató nézni, még akkor is, ha az időjárás nem a legjobb a lelátókon ülők számára."

Romain Grosjean(10./9.): "Bosszantó a helyzet, és nagyon sajnálom a csapatot, mivel erősnek tűnt az autónk, de ilyen hibák előfordulnak. A köröm nem igazán különbözőt az előzőtől, de arra elég volt, hogy lecsússzak a pályáról, és háttal belesodródjak a sóderágyban, ezzel vége is volt a történetnek. Nagyon csúszott a pálya. Jobbat érdemeltünk volna, de holnap mindent megteszünk, hogy előrejussunk, és szerezzünk néhány pontot. Hosszú verseny vár ránk, és változó körülmények között nem számít olyan sokat a rajtpozíció. Előnye is van annak, hogy nem jutottunk be a Q3-ba, mivel maradt egy friss szett intermediate gumim. Meglátjuk, mi történik holnap."

Williams

Pastor Maldonado(7.): "Nagyon nehezek voltak a körülmények, mert a pálya állapota állandóan változott, és keményen kellett dolgoznunk, hogy javítsunk a teljesítményünkön. Kicsit peches voltam, mert pont akkor szeltem át a célvonalat, amikor előkerült a kockás zászló, tehát egy körrel kevesebbet tudtam menni, mint a többiek, de ettől függetlenül már nagyon várjuk a holnapot. Versenyképesek és kiegyensúlyozottak vagyunk, arra számítunk, hogy megpályázhatunk egy erős helyezést a célba érkezéskor."

Bruno Senna(15./13.): "Képes voltam igazán jó sebességgel haladni, de a végén kicsit peches voltam, mert pont az utolsó időmérős körömben kaptam sárga zászlót, azzal a körrel könnyen bejutottam volna a legjobb tízbe és így a Q3-ba is. Ez frusztráló, de meglátjuk, mi fog történni az időjárással, remélhetőleg versenyképesek leszünk, és esélyünk lesz a legjobb tízbe kerülni a versenyen."

McLaren

Lewis Hamilton (8.): "Nem igazán tudom, mi történt a Q3-ban. Az extrém esőgumik remekül működtek, de ahogy a pálya folyamatosan száradt, kerestem a jobb tapadást, és átváltottam intermediate-ekre - azonban megszenvedtünk a felmelegítésükkel, és egyszerűen nem sikerült életet lehelnem beléjük. Az intereken tehát nagyon rossz volt a tapadás, az extrém esőgumikon magabiztosabban éreztem volna magam - nyilvánvalóan ki kell elemeznünk a problémát az éjszaka folyamán, és remélhetőleg holnapra sikerül megoldást találnunk. Szeretnék köszönetet mondani a szurkolóknak is. Fantasztikusan viselkedtek: nagyon türelmesek voltak, és támogattak minket. A lelátókról érkező ováció elképesztő volt. Sajnos nem sikerült egy első soros helyezést szállítanunk nekik, de holnap még keményen nyomhatjuk a gázt. Bár a 8. rajtpozíció nem a legjobb, kemény verseny elé nézünk, és nem vagyunk olyan hátul."

Jenson Button(18./16.): "Általában tudok versenyautót vezetni esőben, de ma nyilvánvalóan nem sikerült. A kocsi egészen másként viselkedett a második szett interen - az előző szettnél az első gumik nagyon remegtek, és nem is tudtam őket munkára bírni, második alkalommal azonban sokat javult a helyzet. Így azon az etapon körülbelül 1.8 másodperccel jobb időt futottam a korábbi legjobbamnál. Ez azonban sajnos nem látszott meg a teljes köridőmön, mivel az utolsó szektor különösen vizes volt, és a célegyenesben még a sárga zászlót is lengették. Néha megtörténik az ilyesmi. Azt hiszem, az idei évem erről szól, de tényleg. Hogyha vasárnap a várakozásainknak megfelelően esni fog, akkor előnyöm származhat abból, hogy nem köröztem túl sokat a gumikkal. Egyszerűen muszáj mindig a pozitívumokat nézni, amikor csak lehet."

Force India

Nico Hülkenberg(9./14.): "A megszakítással nagyon hosszúra nyúlt az időmérő, de azt hiszem, a lehető legtöbbet hoztam ki a körülményekből a Q1-ben és a Q2-ben. Egyértelműen helyes döntés volt megszakítani az edzést, amikor nagyon rákezdett az eső, mivel túl sok víz állt a pályán, és az autó elkezdett felúszni. Azt azonban nem értem, hogy hova tűnt a tempónk a Q3-ban, amikor felraktuk az intermediate gumikat, mivel az autót nehezebb lett vezetni, és a köridő sem jött könnyen. Igazából a 9.-nél jobb helyre számítottam a Q3-ban, főleg hogy holnapra még egy 5 helyes rajtbüntetés is vár rám."

Paul di Resta(11./10.): "Egy kicsit kockáztattunk, arra számítva, hogy az időmérő száraz lesz, és ebbe az irányba mentünk el a beállításokkal is, ami nagyon nehézzé tette a vezetést a mai esős időjárásban. Szerintem egyesek még agresszívabb utat választottak a teljesen esős beállításokkal, így remélhetőleg az általam vállalt kockázat kifizetődő lesz majd a holnapi versenyen. Természetesen szerettem volna előrébbről indulni, azonban a beállításokkal és a gumik teljesítményével kapcsolatban rengeteg ismeretlennel vágunk neki a versenynek. A futamon bármi megtörténhet, és nem adjuk fel."

Sauber

Kamui Kobajasi (12./17.): "A megszakítás után intermediate gumikon mentünk ki a pályára, ami rossz döntésnek bizonyult. Bejöttem a bokszba, és felraktuk az esőgumikat, de akkor már csak egyetlen gyorskörre volt időm, és a nehéz körülmények között nem tudtam annyit javítani, amennyi a Q3-ba kerüléshez szükséges lett volna. Azelőtt jó esélyünk volt rá, hogy a top pozíciókért harcoljunk. Az esőben nagyon erős tempót diktáltunk. Elszalasztottuk ezt a lehetőséget. Ami a holnapi versenyt illeti, engem nem igazán érdekel, hogy esni fog-e. A mezőny mélyéről indulok, és olyan keményen harcolok majd, ahogy csak tudok.

Sergio Pérez (17./15.): "Rossz döntést hoztunk, amikor a szünet után az intermediate gumikat választottuk az extrém esős keverékek helyett, ráadásul forgalomba is kerültem. Daniel Ricciardo mögött haladtam, és alig láttam valamit. Nagy kár, mivel egyértelműen megvolt a tempónk ahhoz, hogy a top pozíciókért harcolhassunk. Mindenesetre elkövettünk egy hibát, és most meg kell próbálnunk ledolgozni ezt a versenyen."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (14./12.): "Hosszú, és trükkös edzés van a hátunk mögött, a körülmények hasonlítottak a tavalyihoz, amikor éppen ezen a versenyen mutatkoztam be az F1-ben. Sajnos az újraindítás után nem sikerült bekerülnöm a top tízbe, ahol a piros zászló előtt voltunk. Biztos vagyok benne, hogy a (Romain) Grosjean megpördülése miatti sárga zászló is szerepet játszott ebben, anélkül bejutottam volna a Q3-ba. A tempónk jobb, mint amit a helyezésünk sugall, ezért, ahogy már pénteken is mondtam, ha esős versenyünk lesz - amire nagy az esély - szerintem holnap jól teljesíthetünk. De a középmezőnyből indulva nagyon sok felverődő vízzel kell majd megküzdenünk, így az esőben versenyzésnek előnyei és hátrányai is vannak."

Jean-Eric Vergne(16./23.): "Remekül sikerülhetett volna ez az időmérő edzés, és egészen a piros zászlóig jól is ment minden. Akkor a negyedik helyen álltam, de tudtam, hogy az újraindításnál már jobbak lesznek a pályaviszonyok, így elölről kell kezdenem az egészet. A piros zászló egyértelműen jó döntés volt, mivel túl sok víz állt a pályán, amit a gumik már nem tudnak kiszorítani. Az újraindításnál mindenesetre fontolóra vettük az intermediate-ek használatát, mielőtt gyorsan az esőgumik mellett döntöttünk, és szerintem akár előrébb is végezhettem volna, azt nem számítva, hogy így nem tudtam másodjára kimenni, mivel már lengették a kockás zászlót. Csalódott vagyok, mert úgy érzem, ma meglehetett volna a Q3. Remélem, holnap esős versenyünk lesz, mert bár a mezőny hátuljából indulok, ilyen körülmények között bármi megtörténhet, és remélhetőleg ki tudom használni, hogy az autónk remekül működik az esőben, és jó versenyt futunk majd."

Caterham

Heikki Kovalainen (20./19.): "A mai időmérő végig arról szólt, hogy a megfelelő pillanatban fussunk meg a körünket. Egy ponton a pálya elkezdett száradni, és megfordult a fejünkben, hogy felrakjuk a slick gumikat, de aztán megint rákezdett az eső, és nem igazán sikerült összeraknom a legjobb körömet. Az edzés elején forgalomban autóztam, ami miatt veszítettem egy kis időt, de ezen kívül nem igazán akadt problémánk, nem hiszem, hogy ilyen körülmények között több lett volna a mai napban."

Vitalij Petrov (19./18.): "Majdnem elégedett vagyok a mai eredménnyel! Egy kicsit csalódás, hogy nem sikerült megmutatnunk az autóban rejlő potenciált, de legalább tudjuk, hogy a fejlesztések jól működnek. Ez természetesen fontos számomra, és a pályán, illetve a gyárban dolgozó srácok számára is, mivel ebből látjuk, hogy fejlődünk. Úgy tűnik, holnapra is eső várható, és ez azt jelenti, hogy megint nem tudjuk majd megmutatni, mire jutottunk az új csomaggal. Mivel közeledik a nyári szünet, remélem szárazon is versenyezhetünk majd Németországban, illetve Magyarországon, ahol tényleg megmutathatjuk, meddig is jutottunk. Az esőnek köszönhetően szerintem holnap nagyon izgalmas verseny vár a szurkolókra. Számunkra az lesz a fontos, hogy ne kövesünk el hibákat, jól alkalmazzuk a stratégiát, és a pályán tartsuk az autót. Ha ez sikerül, bármi megtörténhet."

Marussia

Tmo Glock(21./20.): "Nagyon frusztráló véget ért az időmérő, pedig sokat ígért számunkra, igazán felemelő lehetett volna a csapatnak egy ilyen nehéz hét után. A második etapom utolsó köre nagyon erős volt, azt gondoltam 'wow, van esélyünk a Q2-be kerülésre', aztán ráhajtottam a Hangar egyenesre, és megláttam a szakadó esőt magam előtt. Az utolsó szektor nagyon vizessé vált, holott korábban nagyon száraz volt, azt gondoltam, 'ezt nem hiszem el, mindent el fogunk veszíteni'. Az utolsó két kanyarban nem volt tapadás, nem tudtam tartani a tempót, hogy növeljem a különbséget, a végén ezért ott végeztünk, ahol normál esetben szoktunk. Csalódott vagyok a csapat miatt, de nézzük a pozitívumokat is, lehetett volna ma egy meglepetés eredményünk, mivel úgy tűnt, az autó nagyon jól működik. Ezt el kell fogadnunk, és az ígéretet magunkkal vinnünk holnapra is, és meg kell néznünk, mivel szolgál majd nekünk az időjárás."

Charles Pic(24.): "Ez a nap egy nagy csalódás volt számomra. Délelőtt keményen dolgozunk, hogy pozitív eredményünk legyen, de először üzemanyag-ellátási gondunk adódott, aztán ott ragadtam a pályán. Elég gyorsan sikerült visszahozunk az autót, ami azt jelentette, hogy megpróbálhattunk újra kimenni, ami sikerült is, 15 percet spóroltunk meg. De aztán az autó újra megállt egy másik okból kifolyólag, tehát nem volt sok szerencsénk ezen az időmérőn. A szünetben változtattunk pár dolgot az autó váltóján és motorján, lassan közeledtünk az utolsó etapomhoz, az első két szektorom erős volt. Aztán megjött az eső az utolsóban, és lassítanom kellett a sárga zászlók miatt, amelyeket Timo megpördülése miatt lengettek, ezért nem volt meg az esélyem, hogy folytassam a javulást a harmadik szektorban. Ez csalódást keltő, de reménykednünk kell abban, hogy a hétvége jobban fog zárulni számunkra. Köszönetet szeretnék mondani a csapatnak a remek munkáért az ebédszünetben, amivel elérték, hogy nem késtünk le az időmérő kezdetéről."

HRT

Pedro de la Rosa (22./21.): "Talán ez volt a legnehezebb időmérő edzés, mert nem lehetett tudni, hogy mit fog találni az ember. Az edzés vége felé megkérdeztek a rádión, hogy nem akarok-e száraz gumikra váltani, felnéztem az égre, de nem tudtam, mit tegyek, mert a pálya egyes részei szárazak voltak, mások nedvesek... Aztán intermediate gumikkal folytattuk, a stratégia az volt, hogy minden körben úgy nyomjuk, mintha az utolsó lenne. A holnapi versenyről szólva nincs túl sok opció, mivel ez egy nagy leszorítóerőt igénylő pálya szárazon és esőben is. Közepes felfüggesztéssel mentünk, nem túl keménnyel, mert kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy holnap végig esős vagy végig száraz verseny lesz, rugalmasnak kell lennünk."

Narain Karthikeyan (23./22.): "Egy nagy lottó volt az időmérő, mert egyes pillanatokban a pálya egyes részein erősen esett, míg más részeken nem. Reggel, a szárazon igazán jó volt az autóm, de az angol időjárás nagyon kiszámíthatatlan, fenekestül fel is forgatta a dolgokat. Megvertünk egy Marussiát, ami jó, de mindig jobban és jobban akarjuk csinálni a dolgunkat. Ezek a körülmények olyanok voltak számunkra, mint egy szerencsejáték, nekünk jobb lenne, ha esőben lenne a verseny, mert akkor bármi megtörténhet. Csak nyugodtnak kell maradni, és kihasználni az adódó lehetőségeket."