Vágólapra másolva!
A csapatok körében megoszlanak a vélemények arról, hogy a Red Bull elsöprő valenciai fölénye egyszeri eset volt-e, vagy tartósan megmarad.

Miután Sebastian Vettel a két héttel ezelőtti Európa Nagydíjon kevesebb mint húsz kör alatt húsz másodperccel elhúzott az üldözőitől, sokan attól tartanak, hogy a Red Bull az új, átfogó fejlesztési csomagjának köszönhetően ismét tetemes előnyre tett szert, ezért a szezon további részében már nem lesz olyan kiszámíthatatlan a küzdelem, mint az első nyolc versenyen volt.

"Az egyetlen fenntartásom ezzel kapcsolatban abból adódik, hogy ha valakinek sikerül a megfelelő hőmérsékleti tartományba tornáznia ezeket a gumikat, azonnal óriásira nő az előnye azokkal szemben, akiknek ez nem sikerült" - mondta a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn egy közönségtalálkozón. "Ez ránk is igaz volt Kínában, ahol Nico (Rosberg) könnyedén megszerezte a pole-t, és a versenyen szintén azt csinált, amit akart, míg más helyszíneken csak küszködtünk ugyanazokon a gumikon."

"Nem hiszem, hogy a Red Bull előnye is ugyanebből származott, de azért remélem, hogy igen. Kétségtelenül nagyon erősnek tűntek azzal az autóval és azokkal a gumikkal. Ráadásul Silverstone-ban hagyományosan jól mentek, mert sok a gyors kanyar... Meglátjuk, mi lesz."

A Force Indiát irányító Bob Fernley hozzátette, hogy szerinte Valenciában nem is derült fény az átépített Red Bull valódi tempójára.

"Silverstone-ban hangsúlyosabban érvényesülnek az autók aerodinamikai tulajdonságai, úgyhogy itt majd kiderül, mennyire gyors a Red Bull valójában" - mondta. "Arra számítok, hogy nagyon gyorsak lesznek, ezért a többi csapat is kénytelen lesz alaposan tanulmányozni, hogy miként jutottak el idáig."

A McLaren sportigazgatója, Sam Michael ugyanakkor ezzel ellentétes véleményt fogalmazott meg, azt állítva, hogy Valenciában éppen a pálya jellegzetességei és a körülmények láttatták a valóságosnál nagyobbnak a Red Bull fölényét, amely így nem fog megmaradni a továbbiakban.

"Kétségtelenül előreléptek, de nem hiszem, hogy az előnyük olyan nagy, mint amilyennek Sebastiannal tűnt a (valenciai) első etapban" - jelentette ki. "Ha visszagondolunk Barcelonára, ott majdnem hat tizedet vertünk rájuk az időmérőn, mielőtt a büntetés miatt hátrasoroltak minket, és mivel Silverstone hasonló pálya, bízunk benne, hogy ott is ugyanilyen erősek leszünk."

Brawnhoz hasonlóan Michael is azt reméli, hogy Vettel Valenciában csak azért volt kiugróan gyors, mert akkor éppen a Red Bullnak sikerült a legjobban munkára fognia a gumikat.

"Úgy tűnik, mintha az autójukon elvégzett változtatások révén körönként egy másodperces előnyre tettek volna szert. Az F1-ben ekkora lépést tenni néhány, a padlólemez felső felületén található, másodlagos fontosságú új alkatrész által, amelyekről tudjuk, hogy módosítottak rajtuk, igencsak nagy bravúr lenne" - magyarázta.

"A tempójuk tényleg lenyűgöző volt, de idén már láttuk, hogy aki jól tudja használni a gumikat, beletrafál a hőmérsékleti tartományukba, az hirtelen óriási tapadással gazdálkodhat. Ennek négy-öt alkalommal is tanúi lehettünk, és Sebastian az első etapban biztosan eltalálta a gumik optimumát. A fölénye sokkal inkább ennek, semmint az autó fejlesztésének volt köszönhető."