Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn azt mondja, a nyár végéig határoznak róla, hogy a hétszeres világbajnok folytatja-e a versenyzést.

Hat héten belül kiderülhet, hogy Michael Schumacher folytatja-e a versenyzést, miután a szezon végén lejár a szerződése, amit 2010-től három szezonra kötött a Mercedesszel.

A 43 éves Schumacher visszatérését a legtöbben csalódásként értékelik, jóllehet, idén meggyőzőbben vezet, mint az előző két évben: csapattársával, Nico Rosberggel szemben az időmérőkön javult a mérlege a korábbihoz képest (jelenleg 3:5-re áll), és a versenyeken is gyorsnak tűnik. Különféle operatív és műszaki hibák, valamint a Bruno Sennával Barcelonában történt ütközés miatt mégis kevesebb pontja van, mint tavaly és tavalyelőtt ilyenkor - igaz, éppen a legutóbbi versenyen, Valenciában szerezte meg második pályafutásának első dobogós helyezését. A Forma-1-ben 42 éve nem fordult elő, hogy valaki ennyi idősen feljusson a pódiumra.

A csapatok szövetsége, a FOTA által szervezett keddi közönségtalálkozón a Mercedes GP főnöke, Ross Brawn elárulta, hogy még a nyár folyamán meghozzák a döntést Schumacher jövőjéről, bár még nem ültek le vele alaposan átbeszélni a lehetőségeket.

"Szerintem sokféleképpen lehet értékelni a helyzetet. Michael azonban az elmúlt három év során, amióta velünk van, idén vezet a legjobban, ezért bosszantó, hogy jobb eredményeket is elérhetett volna, ha nincsenek gondok az autójával, és nem hibázunk a versenyeken" - mondta Brawn.

Forrás: Mercedes

"Azt hiszem, a következő nagyjából hat hétben el kell gondolkodnunk rajta, hogy mihez akarunk kezdeni jövőre - ez lesz a legfontosabb döntés. Miután meghozzuk, kiderül, hogy el kell-e kezdenünk keresgélni, vagy megtartjuk a két jelenlegi versenyzőnket."

Schumacher helyére a Force Indiánál versenyző Paul di Resta lenne a legesélyesebb, akit a Mercedes régóta támogat. Őt a szerződése a jelenlegi istállójához köti, de a csapatfőnök Bob Fernley kijelentette: mivel tisztában vannak vele, hogy náluk egyelőre nem lehet világbajnokságot nyerni, nem akarják lekötni a tehetséges versenyzőket.

"Ha az egyiküknek pilótaülést ajánlanának a négy nagy csapat valamelyikénél, le kellene ülnünk beszélni velük, hogy üzleti alapon megegyezésre jussunk" - mondta Fernley. "Nem állnánk a versenyzőink útjába, de üzletet kellene kötnünk arról, hogy elengedjük."

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko június végén azt állította, jelenleg éppen Schumacher a pilótapiac kulcsa, mert ha a visszavonulás mellett dönt, az átigazolási hullámot indíthat el. Az év végén a három élcsapatnál is lejár egy-egy versenyző szerződése: a Ferrarinál Felipe Massáé, a McLarennél Lewis Hamiltoné, a Red Bullnál pedig Mark Webberé, és még egyikük jövője sem tisztázódott.