Vita robbant ki arról, hogy Michael Schumacher szabálytalan volt-e, amikor a valenciai futamon bekapcsolta a DRS-t a sárga zászlók hatálya alá tartozó szakaszon. A sárga zászlók veszélyes helyzetre figyelmeztetnek, ezért ha meglengetik őket a pályabírók, a versenyzőknek kötelező lassítaniuk. A Red Bull éppen emiatt kért vizsgálatot az FIA sportfelügyelőitől Schumacher ellen, mert úgy gondolták, az előzést segítő rendszer használatával egyértelműen megszegte az előírásokat.
A háromtagú testület azonban úgy ítélte meg, hogy bár Schumacher valóban aktiválta a DRS-t az első sárga zászló melletti elhaladás után, a zászló nehezen látható helyen volt, valamint Mercedesében sem gyulladt fel az erre figyelmeztető lámpa, és miután eljutott a körülbelül kétszáz méterrel távolabb lévő dupla sárga zászlós szakaszhoz - amely Lewis Hamilton kilökött autójára és az eltávolításán dolgozó pályabírókra figyelmeztetett -, azonnal lelassított és kikapcsolta a DRS-t. A telemetriát tanulmányozva végül úgy döntöttek a sportfelügyelők, hogy nem büntetik meg a németet, mivel a felcsapott hátsó szárny ellenére is 3 tizeddel lassabb volt abban a szektorban, mint Mark Webber kikapcsolt DRS-szel.
Charlie Whiting versenyigazgató elmagyarázta, hogy az önmagában még nem vétség, ha valaki nyitott hátsó szárnnyal megy a sárga zászlóknál. "Nem ez a döntő" - idézte őt az Auto Motor und Sport. "Nincs olyan szabály, ami előírja, hogy a hátsó szárnynak nyitottnak vagy zártnak kell lennie sárga zászlóknál. Kizárólag az számít, hogy a versenyző az adott szakaszon lassított-e, vagy sem. Schumacher jelentősen csökkentette a tempóját az előző körhöz képest."
A Red Bull a Mercedes pilótáját közelről követő Webberre hivatkozva nyújtotta be a panaszt. Christian Horner csapatfőnök fontosnak tartja, hogy a további hasonló kétes esetek elkerülés végett mielőbb egyértelművé tegyék a szabályokat. Szerinte ezt már megtették, de úgy tűnik, tévedett.
"Úgy gondolom, lényeges a csapatok számára, hogy tisztázzuk a helyzetet Silverstone-ig (a következő versenyig)" - jelentette ki a Servus TV-ben. "Volt már egy megbeszélés, ahol elhangzott, hogy a DRS-t és a KERS-t nem szabad sárga zászlók hatálya alatt használni. Mi éppen emiatt szóltunk Marknak, hogy ne kapcsolja be a DRS-t, ezért meglepődtem, hogy Michael mégis megtette."
A csapat azért volt különösen bosszús, mert a barcelonai versenyen Sebastian Vettelre - illetve a ferraris Felipe Massára - bokszutcán áthajtásos büntetést róttak ki hasonló vétségért. Whiting ugyanakkor közölte, hogy az a két eset különbözött Schumacherétől. "Mindkettejük DRS-e nyitva maradt a teljes sárga zászlós szakaszon, és nem lassítottak le eléggé" - mondta. "Schumachert a bokszból is figyelmeztették lassításra a 'slow down' (lassíts le!) kifejezéssel. Vettel és Massa esetében nem tapasztaltunk hasonlót Barcelonában."