Vágólapra másolva!
A csapat az adatokra támaszkodva állítja, a valenciai futamon rekordidő alatt cserélték le a kerekeket Lewis Hamilton autóján az első bokszkiállásnál. A második kiállását azonban elrontották, emiatt sokan hevesen kritizálják az új sportigazgatót.  

A szezon első versenyein a McLaren értékes pontokat szórt el bokszutcai hibák miatt. A döcögős kerékcserék hatására a csapat átvett több fejlesztést a riválisoktól, szép sorban bevetették az elektromos bokszutcai jelzőlámpát, a kerékagyba integrált kerékanyát, majd az oldalsó emelőt is.

A szerelők rengeteget gyakorolták a kerékcsere műveletét, és a McLaren részéről az Európa Nagydíj előtt kijelentették, hogy sikerült tartósan három másodperc alá szorítaniuk az átlagot. "Az edzések során 2,5 másodperces átlagot értünk el" - mondta a hétvégén Sam Michael sportigazgató, aki sörrel motiválta erre a kollégáit. "Úgy gondolom, ezúttal három másodperc alatt maradhat az átlagunk, ami a legjobb lenne a csapatok között." Eleinte úgy tűnt, nem hiába fogadkoztak, hiszen Lewis Hamilton első bokszkiállása gördülékenyen zajlott a versenyen. A Telegraph azt írja, a csapat a saját méréseire hivatkozva állítja, a 2,6 másodperces kerékcserével megdöntötték a nem hivatalos rekordot a Forma-1-ben, míg az Autosport kiszámolta, hogy az említett kiállásnál 2,32 másodperc telt el a megállás és a lámpa zöld jelzése között.

Mivel hivatalosan csak a bokszutcába való be- és kihajtás közti időtartamot méri az időmérő rendszer, nehéz megállapítani, hogy tényleg csúcsot döntöttek-e a wokingiak - a hírek szerint éles körülmények között tavaly a Mercedes hajtotta végre a leggyorsabb kerékcserét, idén pedig a Ferrari arról számolt be, hogy Kínában szintén 2,6 másodperc alatt bonyolították le Fernando Alonso egyik bokszkiállását. Becslések szerint elvben 2,1-2,2 másodpercre lehet lefaragni a minimumot.

Michael megdicsérte a szerelőket. "Elkapták a fonalat, két-három verseny óta éreztem, hogy menni fog ez" - mondta. "Most már ezredmásodpercekkel foglalkozunk tizedmásodpercek helyett." Célként a 2,3 másodperces kiállást tűzte ki.

Hamilton második kiállását azonban újfent elszúrta a McLaren, az oldalsó emelő gyorszárja ugyanis beragadt, így a szerelők csak egy másikkal tudták megemelni az autót, amivel körülbelül tíz másodpercet bukott a brit, és a végül győzelmet arató Alonso is megelőzte őt a bokszban.

A sokadik baki után több rajongó nekiesett Sam Michaelnek, őt tették felelőssé a sorozatos megingásokért. Az újságírók között szintén vannak, akik veszélyben látják a sportigazgató állását, a Grandprixdiary egyik munkatársa pedig a Twitteren megjegyezte Michael korábbi csapatára utalva, hogy nemrég "a McLaren ragyogó, míg a Williams pocsék volt, aztán Michael csapatot váltott..."

Hamilton egyébként nem ért célba, mert másfél körrel a leintés előtt kilökte őt a pályától Pastor Maldonado.