Vágólapra másolva!
A szezon talán legmozgalmasabb első körét produkálták a versenyzők a valenciai rajtnál. Kobajasi és a két Ferrari nagyon élt, miközben Rosberg és Button nem találta a helyét. Maldonado viszont megköszönheti Räikkönennek, hogy nem estek ki már az első kanyarban.

Sebastian Vettelre eddig is az volt a jellemző, hogy amikor nagyon szükség van rá, akkor extra teljesítményre képes. Erre most sem cáfolt rá, hiszen a verseny rajtjánál úgy jött el, hogy a körülötte érkezőknek még csak az előzés gondolata se fordulhasson meg a fejében. Ezzel szemben Lewis Hamilton már nem brillírozott, de mentségére legyen mondva, hogy ő a pálya koszosabb feléről vághatott neki versenynek, és ahhoz képest nagyszerűen indult. Nagy szerencséje, hogy Pastor Maldonado még nála is rosszabb rajtot fogott, így sokkal inkább azzal kellett foglalkoznia, hogy a mögötte érkező két Lotust maga mögött tartsa - Hamilton támadására már nem maradt energiája.

Aki figyelemmel kísérte Maldonado versenyeit, annak feltűnhetett, hogy a venezuelai néha finoman szólva ész nélkül vezet. Amit a vasárnapi rajtnál művelt, azt is nehezen lehet értelmezni, bár a futam során nem ez volt a legvitatottabb manővere. Kimi Räikkönen sokkal jobban indult nála, be is fért mellé az első jobbosban, de csak a finn reflexein múlott, hogy nem ütköztek össze. Maldonado ugyanis először balra húzott, majd keményen átvágott keresztbe, jobbra, mintha nem is lehetne ott senki. Mire gondolt, más nem próbálkozik előzéssel? Vagy ha látta Räikkönent, akkor vajon miért kockáztatott meg egy ütközést? Pont az idei év a legjobb példa arra, hogy nem a rajtnál dől el az eredmény, Maldonado mégis feltett mindent egy lapra. Räikkönen többet gondolkozik nála, oda is ért a dobogóra.

Kettőjük afférja miatt azonban nagyon sokat vesztett, ugyanis kénytelen volt elvenni egy pillanatra a gázt, ami ilyenkor rengeteget számít. Megérkezik a vonat, és máris elmentek mellette ketten-hárman. A remek lehetőségből egyből vert helyzetbe került, hiszen az egyébként gyengébben induló Romain Grosjean azonnal megérkezett mellé, majd az első féktávon még lehetetlen szűk ívről Maldonadót is zseniálisan betámadta. A venezuelai azonban Grosjean előzésétől egy kicsit kiesett a ritmusból, megtorpant, ezért a mögötte érkező Räikkönennek egy pillanatra ismét vissza kellett fognia magát, amit ezúttal Kamui Kobajasi használt ki. Az a Kobajasi, aki Fernando Alonsóval karöltve a mezőny legjobb rajtját produkálta, hiszen a hetedik rajtkockából úgy jött el, hogy az első kanyar után már az ötödik volt, majd a kör közben Maldonadót is legyűrte.


Nico Rosberg viszont a legrosszabb első körre lehet "büszke", pedig számára sem kezdődött rosszul a verseny. Egy kicsit megcsúszott ugyan az elindulásnál, de az első kanyarig csak Kobajasi előzte meg. Kobajasi miatt azonban kiszorult a külső ívre, így belülre bebújt mellé még egy Force India. Paul di Resta ráadásul az első kanyar átvágásával előzte meg, de ezt később senki sem kérte rajta számon. Rosberg tehát máris három pozíciót bukott, majd a hármas kanyar előtt még Alonso is faképnél hagyta.

Rosberghez hasonlóan Jenson Button sem lehet túl büszke a rajtjára, hiszen a kilencedik helyről nem sok vizet zavart, szép sorban elment mellette di Resta, Alonso, Michael Schumacher és a végén még Felipe Massa is. Button mindig rosszul helyezkedett, nem jól gyorsított ki, így pár kanyar alatt a tizenharmadik helyre esett vissza. Egyszerűen nem találta a ritmust.


A két Ferrari viszont nagyon élt, bár ezt már Alonsótól és Massától is megszokhattuk. Alonso a tizenegyedik helyről nem lacafacázott, az első kanyarban a tőle megszokott külső ívet választotta, így ugyanis az ideális íven rövidebbet fékezhet, és talán sikerül befordulnia valaki elé. Bár a taktikája jónak tűnt, Rosberg bizonytalankodása miatt az első kanyarban még csak a kilenc-tízedik helyen fordult el, két kanyar múlva azonban már nyolcadik volt. Mögötte Massa szinte szinkronban követte a mozgását, így ő is gyorsan felkeveredett a tízedik helyre.

Összességében talán a valenciai verseny rajtja volt idén a legizgalmasabb, de ismét bebizonyosodott, hogy a nagy dolgok manapság már nem az indulásnál dőlnek el. Bár Alonso zseniális előzései később jól jöttek neki, Räikkönen és Schumacher kezdetben inkább óvatos volt, a verseny végére mégis felértek mellé a dobogóra.

Forrás: Javier Sorano/AFP