Vágólapra másolva!
Először használta ugyan a DRS-t a sárga zászlós zóna elején, de aztán elvette a gázt. Webber nem csapta fel a Red Bull hátsó szárnyát, mégis gyorsabb volt abban a szektorban.

Mark Webber már az Európa Nagydíj közben azt kérte a rádión a Red Bulltól, hogy vizsgáltassák ki a sportfelügyelőkkel Michael Schumacher egy általa gyanúsnak tartott megmozdulását, amikor a sárga zászlók ellenére használta az előzés megkönnyítésére szolgáló DRS-t.

Az eset miatt órákig bizonytalan volt, hogy Schumacher megtarthatja-e visszatérése óta elsőnek számító dobogós helyezését, végül azonban nem büntették meg, ami sokakat meglepett. Sebastian Vettelt és Felipe Massát ugyanis Barcelonában áthajtásos büntetéssel sújtották egy hasonló kihágásért, de ítéletükben a sportfelügyelők most kiemelték, hogy Schumacher esetében eltérőek voltak a körülmények.

Bár a szabályzatban leírva nem szerepel, hogy a DRS-t sárga zászlók alatt tilos használni - elvileg lassítani is elég -, a tavalyi Japán Nagydíj óta, amikor sokan felcsapott hátsó szárnnyal és bekapcsolt KERS-szel hajtottak át egy sárga zászlós zónán, ez a megállapodás. Webber azért tett panaszt az előtte haladó Schumacher ellen a rádión, mert látta, hogy a Mercedes szárnya a felső állásban van, holott a Red Bull őt kifejezetten figyelmeztette rá: ne kapcsolja be a DRS-t.

Forrás: AFP

Schumacher egyébként használhatta volna, mert a mérési ponton az előírt egy másodpercnél közelebb volt Narain Karthikeyan lekörözés előtt álló HRT-jéhez, a Mercedes azonban neki is szólt, hogy a sárga zászlók miatt ne nyomja meg a DRS gombját. Mégis megtette, a kormánykerekén ugyanis nem villant fel a sárga zászlókra figyelmeztető sárga lámpa, és az első - még szimpla - zászló nehezen látható helyen volt. Amikor viszont megérkezett a következő poszthoz, ahol már dupla sárgát lengettek (ez azt jelzi, hogy akár a megállásra is fel kell készülni), és a műszerfalán felvillant a figyelmeztető jelzés, Schumacher a telemetria tanúsága szerint azonnal kikapcsolta a DRS-t, és lassított.

"A telemetriai adatokat és a videófelvételeket tanulmányozva, valamint meghallgatva a versenyzőket és a csapataik képviselőit, a sportfelügyelők megállapították, hogy (Schumacher) a dupla sárga zászlós zónához érkezve jelentősen csökkentette a sebességét" - állt a felmentő ítélet indoklásában. Olyannyira így volt, hogy kiderült: Webber hiába nem csapta fel a Red Bull hátsó szárnyát, 3 tizedmásodperccel gyorsabban haladt át a pálya kérdéses szektorán, mint Schumacher...

Nem számított a dobogóra

A hétszeres világbajnok, aki legutóbb 48 versenyével ezelőtt, a 2006-os Kínai Nagydíjon állhatott fel a dobogóra, elismerte, hogy nem számított ilyen eredményre, hiszen csak a 12. helyről rajtolt, s miután menet közben egyről kétkiállásos stratégiára váltott, 16 körrel a leintés előtt csak 11. volt. Akkor azonban a friss gumik előnyét kihasználva átverekedte magát a mezőnyön, és hárman ki is estek előle.

"Aszta, a mai versenyen egy másodpercig sem gondoltam volna, hogy eljuthatok a dobogóig, úgyhogy micsoda fantasztikus eredmény ez! Végre sikerült!" - lelkendezett. "Nem hittem volna, hogy lesz esélyem a dobogóra kerülni - még a futam végén sem, mert az utolsó körök nagyon sűrűek voltak, és már elvesztettem a fonalat, hogy hányadik vagyok. Aztán amikor átszeltem a célvonalat, megkérdeztem a srácokat, hogy hol végeztem, amire azt felelték: 'A harmadik helyen - a dobogón!'"

"Szerintem ez volt a legfrappánsabb válasz, amit a munkánkban kételkedőknek adhattunk: gatyába ráztuk az autót, és visszavágtunk; soha nem adtuk fel, hiszen bármi megtörténhet. Nagy köszönet a csapatnak, és mindenkinek, aki hitt benne, hogy visszajuthatunk a dobogóra."

Forrás: Rafa Rivas/AFP

Schumacher 43 évesen végzett az első három között - ez legutóbb 42 esztendővel ezelőtt, a kétszeres világbajnok Jack Brabhamnek sikerült. Ő az 1970-es Brit Nagydíjon lett második. A német versenyző azonban hangsúlyozta, hogy az eredmény nem fogja befolyásolni a jövőjével kapcsolatos döntését.

A Mercedest irányító Ross Brawn elismerte, hogy a csapatnak nem indult jól a versenye. "Az eleje elég nehéz volt számunkra, a stratégiánk ugyanis nem vált be, mert a gumik az előrejelzéseinktől eltérően viselkedtek" - utalt többek között arra, hogy a közepes keverékű Pirelliken rajtoló Schumachernek a vártnál korábban kellett kiállnia a bokszba. "Ezért muszáj volt reagálnunk, amit remekül tettünk meg, minél későbbre hagyva a kerékcseréinket, hogy a versenyzőink a végén új gumikkal rohamozhassanak."

Ez bejött Nico Rosbergnek is. "A 47. körben még 12. voltam, végül mégis a 6. helyen értem célba, vagyis a trükk egyértelműen bevált" - erősítette meg. "Ez tényleg nagyon izgalmas verseny volt. Az első néhány köröm borzasztóan sikerült, sok helyet vesztettem, aztán a Safety Car számomra éppen a legrosszabb pillanatban jelent meg. Az újraindítást követően azt hittem, nem is fogok pontot szerezni, mert az én autómon voltak a legrégebbi gumik, ezért nem is tapadtak, így nehezen tudtam védekezni."

Norbert Haug rámutatott, hogy az elmúlt hat futamon Rosbergnél csak Fernando Alonso szerzett több pontot, ő is csak eggyel.