Vágólapra másolva!
Valenciában megszerzett edzéselsőségével már ugyanannyi pole-ja van, mint a legendás franciának. A Red Bull nagyot lépett előre a legújabb fejlesztések révén.

A címvédő Sebastian Vettel az idei viszonyokhoz mérten óriási, 3 tizedmásodperces előnnyel szerezte meg az első rajtkockát az Európa Nagydíjra, s ezzel nem csupán az első olyan versenyző lett, aki háromszor nyert időmérő edzést a szezonban, hanem 33. pole pozíciójával a Forma-1 két legendás alakját, a négyszeres világbajnok Alain Prostot és a kétszeres vb-győztes Jim Clarkot is utolérte az örökranglistán. Már csak ketten vannak előtte: Ayrton Senna és a listavezető Michael Schumacher - igaz, nekik durván kétszer ennyi (65 illetve 68) pole-juk van.

A valenciai siker magát Vettelt is meglepte, aki az időmérő elején még nem találta a helyét az utcai pályán. "Azt hiszem, a Q1-hez és a Q2-höz képest, amikor nem voltam teljesen elégedett, nagyszerűen feltámadtunk" - mondta. "Az időmérőig jól alakult a hétvégénk, a Q1 előtt azonban megváltoztak a körülmények."

A Red Bull szinte teljesen - egyes becslések szerint 70 százalékban - új autóval érkezett Valenciába, olyannyira, hogy a csapat egyik tagja azt állította, ez az RB8-nak már nem is B-, hanem inkább a "D-specifikációjú" változata. Átalakították az első vezetőszárnyát, az első futóművét, az oldaldobozait, a kipufogóját, a hűtés kivezetését, szűkebbre húzták a motorburkolatát, és a diffúzor hatékonyságának fokozása érdekében egy trükkös dupla padlólemezzel szerelték fel.

Forrás: Red Bull

A tavalyi és tavalyelőtti Európa Nagydíjon is győzedelmeskedő Vettel ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem volt rá garancia: az új alkatrészek be is válnak. "Ahogy már láttuk, az új fejlesztések bevetése nem mindig zökkenőmentes. Gyakran előfordul, hogy a csapatok pénteken kipróbálnak valamit, aztán a hétvégére visszatérnek az előző beállításokhoz" - mutatott rá. "Ám most úgy tűnik, mi valóban előreléptünk, bár ezt igazán csak holnap tudjuk majd kipróbálni."

Mark Webber azonban ezt nem használhatta ki, mert egy hidraulikai hiba miatt az alsó állásban ragadt az autóján a DRS, így már a Q1-ben kiesett, és a 19. helyről kell majd nekivágnia a versenynek. Az időmérőt eleve lépéshátrányban kezdte meg, mivel a délelőtti szabadedzésen fékproblémák miatt csak 2 mért kört tudott megtenni.

"Nem működött a DRS-em, ami úgy 1,3 másodpercet ér körönként, és ez megnehezítette a dolgomat. Ma keményen kellett küzdenem az autóval, egész nap csak négy kört tehettem meg, és ebből hármat az időmérőn" - mondta. " A köridőm tulajdonképpen nem volt rossz, ha figyelembe vesszük, hogy nem működött a DRS, ez azonban nem jelent vigaszt."

"Bíztunk benne, hogy a Q2-re meg tudjuk javítani, de nem jutottunk tovább; holnapra biztosan sikerül rendbehoznunk."