Vágólapra másolva!
A második helyen végző Lewis Hamilton nem számított ilyen előkelő rajtpozícióra, és vasárnap is elégedett lenne a dobogó második fokával. Megúszta büntetés nélkül, hogy állítólag feltartotta Rosberget a Q3 végén. A kilencedik Jenson Button nem érti, miért változott meg az időmérő végére az MP4-27 balansza.

Lewis Hamilton most majdnem annyira örült a második helyének, mint korábban idei három edzéselesőségének. "Rendkívül boldog vagyok, hogy az első sorból indulhatok. Látván, hogy egyes csapatok milyen nagyot fejlődtek az autóikkal erre a hétvégére, és még így is második vagyok, ez kellemes meglepetés."

Hamilton elárulta, hogy egyáltalán nem volt problémamentes a McLaren valenciai hétvégéje. "A tegnapi első szabadedzéstől kezdve küszködtünk kissé a beállításokkal és a blokkoló első kerekekkel, így az időmérőre úgy mentünk ki, hogy csak egy viszonylag jó eredményt szeretnénk elérni, s így olyan elölről rajtolhassunk, amennyire csak lehetséges."

"Ettől függetlenül nehéz lesz kímélni a gumikat abban a forróságban, amire készülünk a versenyen" - folytatta. "Nagyon nehéz lesz előzni is, itt mindig az, de szerintem a gumik elhasználódása komolyabb probléma lesz mindenkinek."

Hamilton ezúttal kivételesen - a bajnokságra gondolva - megelégedne a második hellyel is vasárnap. "Ha ott tudnék végezni, ahol most állok - a 2. helyen -, az megszilárdítaná a világbajnoki cím megszerzésére vonatkozó esélyeimet. Bármi, ami ennél jobb, tehát a győzelem, csak a hab lenne a tortán."

Bár Nico Rosberg panaszkodott Hamiltonra, hogy a brit állítólag feltartotta őt a Q3 végén, a sportfelügyelők mégsem találták vétkesnek McLaren versenyzőjét, mert az adatok szerint a két autó 18 méternél és 1,1 másodperces időkülönbségnél nem került közelebb egymáshoz.

Forrás: McLaren

Jenson Button sokkal rosszabb időmérő edzésen van túl, mint Hamilton, mivel pont akkor lett a legnehezebben vezethető az autója, amikor a leginkább számított - a Q3-ban "A csapat igazán keményen dolgozott, hogy kijavítsák azokat a problémákat, amelyek miatt az első kerekek blokkoltak a pénteki szabadedzéseken. Reggel éreztem, hogy sokat javultunk, ez igazán bíztató volt. Valamiért azonban az autóm a friss gumikon másnak érződött a Q3-ban, mint addig egész nap. Az utolsó körömben a balansz teljesen megváltozott - nagyon alulkormányozottá vált az autó -, és amikor ráléptem a fékre, blokkoltak az első kerekeim." Button főleg azért volt bosszús, mert tavalyról tudható, hogy még a DRS-sel is nehéz Valenciában előzni.

Martin Whitmarsh csapatfőnök arra hívta fel a figyelmet, hogy ennyire szoros küzdelmet talán még sohasem láthattunk a Forma-1-ben. "Fernando (Alonso) legjobb Q2-es köre csak 0,218 másodperccel volt lassabb Romain (Grosjean) legjobb Q2-es körénél, de míg Romain megnyerte azt az etapot, addig Fernando még csak tovább sem tudott jutni a Q3-ba" - mutatott rá.

"A versengés ilyen fokú intenzitása, amikor pár tizedmásodperc szombat délután ekkora különbségeket tud okozni a versenyzők vasárnapi esélyeit illetően, kötélidegeket kíván a pilótafülkében és a bokszutca falán is" - tette hozzá Whitmarsh.