Vágólapra másolva!
A Mercedesnél úgy érzik, Rosberg beférkőzhetett volna az első rajtsorba Valenciában, ha nem akadályozza őt Hamilton. Michael Schumacher magát okolja a Q2-es kiesés miatt, úgy gondolja, előbb túl agresszív, majd túl óvatos volt.

Igaza volt Michael Schumachernek, amikor az Európa Nagydíj első edzésnapja után kijelentette, hogy nem a Mercedes a legesélyesebb Valenciában. A hétszeres Forma-1-es világbajnok az időmérőn már a Q2-ben elvérzett, és végül Nico Rosbergnek is be kellett érnie a 6. hellyel.

Rosberg azonban úgy véli, több volt a pakliban, és Lewis Hamilton sara, hogy ez lett a végeredmény. "Nagy lehetőség várt ránk az időmérőn, sajnos azonban nem lehetek elégedett a végkifejlettel. Végig gyorsak voltunk, de mielőtt megkezdtem volna az utolsó körömet, Lewis lelassított az utolsó kanyarnál, ezért mögötte kellett megkezdenem a gyors kört, így lehetetlenné vált, hogy javítsak az időmön. Tudjuk, hogy cseles az utolsó szektor, és van is egy megállapodás, hogy hogy ilyesmi ne fordulhasson elő, ezért bosszantó, ami történt" - közölte. Nobert Haug, a Mercedes sportigazgatója kifejtette, hogy a megállapodás szerint a pálya utolsó szektorában nem szabadna lassítani az időmérőn.

"A Q2-ben és Q3-ban jegyzett köridői mutatják, hogy Nico egyértelműen támadhatott volna az első rajtsorért a számára hátrányos eset nélkül" - tette hozzá. Ross Brawn csapatfőnök pedig megjegyezte: "Nico a leggyorsabb volt az első etapja után, kapott egy friss szett gumit a következőre, ráadásul a pálya is gyorsult. Azonban (Rosberg) beékelődött Hamilton és (Pastor) Maldonado közé, ami ártott a körének, így azt végül be sem fejezte."

Forrás: Mercedes

Schumacher jobb szereplése sem sokon múlt, a német mindössze 67 ezredmásodperccel maradt el az utolsó továbbjutó Kamui Kobajasi idejétől a középső szakaszban. A Mercedes emlékeztetett rá, hogy ha a németnek sikerült volna egy körbe összegyúrni a legjobb részidőit, tovább mehetett volna. Így azonban csak 12. lett az összesítésben.

"Természetesen nem vagyok különösebben elégedett, hogy nem jutottam tovább a Q2-ből, de ez egyértelműen rajtam múlt, hiszen nem raktam össze megfelelően a kört. Az első próbálkozásomnál az első mért körömben túl agresszívan vettem a 12-es kanyart, majd utána félbe kellett szakítanom a következő kört, mert a gumik már nem voltak kellően jó állapotban a javításhoz. Emiatt később, a második próbálkozásomnál túl óvatossá váltam, amire ráfizettünk, mert ma nagyon kis különbség volt a köridők között" - értékelt Schumacher, aki ugyanakkor megemlítette, hogy a fel nem használt gumik holnap még előnyt jelenthetnek neki.