Vágólapra másolva!
A 2014-től megjelenő turbók hangja miatt sokan aggódnak, köztük Bernie Ecclestone is, de az egyik motorszállító főnöke szerint feleslegesen.

A jelenlegi 2,4-literes V8-as szívókat 2014-től leváltó 1,6-literes V6-os turbók hangja miatt sokan már előre aggódnak. Bernie Ecclestone többször kifejtette, hogy szerinte a 18 helyett csak 15 ezres percenkénti fordulatszámhatárral működő új motorok kevésbé lesznek vonzóak a közönség számára, sőt még a pályák is összefogtak, együtt próbálva meg tiltakozni a nézőket elriasztó, nem elég vonzó hanghatást képviselő V6-osok bevezetése ellen.

A Forma-1-hez 2014-ben csatlakozó új motorszállító, a PURE főnöke azonban teljesen alaptalannak tartja ezt a félelmet. "Száz százalékig egyetértek Bernie-vel abban, hogy egy versenyautónak olyan hangja kell legyen, amilyen egy versenyautóhoz illik, és az biztos, hogy a jövő autója nem úgy fog szólni, mint a V8-asok a múltból" - mondta a BAR istálló egykori alapítója, Craig Pollock a GPUpdate.net-nek. "Egyelőre senki nem tudja biztosan, hogy milyen hangjuk lesz, de én személy szerint meg vagyok győződve róla, hogy a mostaniakhoz képest teljesen más, mégis lenyűgöző. Olyan, akár a rakétáknak."

Pollock a múlt hétvégi Le Mans-i 24 óráson a hibrid Audit és Toyotát hallgatva vonta le a következtetést, hogy a turbókhoz kapcsolva az F1-ben is jelentősebb szerephez jutó alternatív hajtás miatt sincs ok aggodalomra.

"Ha valaki odafigyelt a hibrid autók hangjára Le Mans-ban, szerintem fantasztikus volt" - mondta. "Olyan hangjuk volt, mint a rakétáknak. Azt gondolom, hogy a Forma-1-es motorok még jobban fognak szólni. Fantasztikus hangjuk lesz; igen, más, mint az eddigieké, de ez van, az élet megy tovább. A változás elkerülhetetlen, fejlődni muszáj."