Vágólapra másolva!
A csapat sportigazgatója fizet egy kör sört a szerelőknek, ha elérik a három másodperces átlagot a kerékcserék során.

A McLaren kevésbé hatékony a kerékcseréknél, mint például a Ferrari, a Mercedes vagy a Red Bull, emiatt értékes pontokat szórtak el az idei szezonban. A legemlékezetesebb hibákat a kínai és a bahreini futamon követték el, előbbi helyszínen Jenson Button, utóbbin Lewis Hamilton autójára nem tudták rendesen felrakni az egyik kereket, sokáig vacakoltak vele. Ezek mellett többször előfordult, hogy a kelleténél lassabban végeztek a művelettel.

A csapat tudja, hogy fejlődnie kell ezen a téren, és tavaly kinevezett sportigazgatójuk elárulta, hogy sajátos módszerrel motiválja a szerelőket. "Természetesen rengeteg energiát fektetünk a bokszkiállások gyakorlásába" - nyilatkozta a Williamstől szerződtetett Sam Michael a Sky Sportsnak a Kanadai Nagydíj után. "Egész hétvégén folyamatosan két és fél másodperces kerékcseréket hajtottunk végre. A kihívás az, hogy a szerelők három másodpercen belül végezzenek. Ehhez nagy hajtóerő, hogy a teljes csapatnak felajánlottam egy kör sört, ha elérik a három másodperces átlagot."

A gyakorlás annyira megtette a hatását, hogy Michael állítása szerint a pilóták az első bokszkiállásaiknál nem reagáltak elég gyorsan a kiengedésre, mert a szerelők fél másodperccel hamarabb befejezték a műveletet, mint korábban bármikor.

A McLaren azonban összességében Kanadában sem végzett makulátlan munkát a bokszkiállásokkal, Lewis Hamilton második kiállásánál ugyanis a jobbhátsó kerék lecserélése kicsit elhúzódott. Michael elmondta, ennek oka az volt, hogy a légkulcs nem működött megfelelően, és a kezelőjének át kellett állítania. "Ő a legjobb emberünk, idén még nem is hibázott. De tudtam, hogy rutinos, ezért meg fogja oldani a problémát, amit meg is tett" - mondta a sportigazgató.