Vágólapra másolva!
Martin Whitmarsh szerint csak a beállítások miatt vergődött Kanadában, ezért biztos benne, hogy az elmúlt futamokon tapasztalt problémák nem lesznek tartósak.

Jenson Button remekül kezdte a 2012-es szezont: az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat megnyerte, és a harmadik futamon, Kínában is dobogóra állhatott. Azóta viszont többnyire csak szenved a McLarennel, az elmúlt négy versenyen mindössze egyszer, Barcelonában tudott pontot szerezni, és akkor is csak kettőt. Az eredménytelenség miatt a világbajnoki cím is egyre távolabb kerül tőle, a tabella nyolcadik helyén állva ugyanis már 43 pont a hátránya csapattársához, Lewis Hamiltonhoz képest.

Button elsősorban a McLaren beállításaival küszködik, nem találja a megfelelő tapadást, és túl gyorsan elhasználódnak az abroncsai. Az eddigi mélypontot a Kanadai Nagydíj jelentette számára, ahol csak a 16. helyen, lekörözöttként ért célba, és elismerte: fogalma sincs, miért küszködik.

Csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint azonban nem kell aggódni, a 2009-es világbajnok hamar összeszedi magát. Ő úgy gondolja, Button Kanadában csak azért nyújtott ilyen gyenge teljesítményt, mert a pénteki szabadedzéseken váltóproblémák miatt kevés kört tudott megtenni.

"Hosszú távon nem aggódunk miatta, csak most bosszantó és csalódást keltő a helyzet" - nyilatkozta az Autosportnak Whitmarsh, majd elárulta, hogy Button új hátsó felfüggesztést használt a hétvégén, arra azonban nem volt idejük, hogy ezt megfelelően teszteljék. "A hétvégén megnehezítettük a dolgát. A hátsó gumijai teljesen elhasználódtak. Pénteken nem futott hosszú etapokat ilyen futómű-beállításokkal, és ez a mi hibánk volt: nem biztosítottunk számára olyan autót, amivel jobban teljesíthetett volna."

"Tudjuk, hogy intelligens versenyző, fejben nagyon erős. Továbbra is összeszedett marad, és ő lehet az első, aki megszerzi a második győzelmét az idei szezonban" - tette hozzá a csapatfőnök, és elmagyarázta, miért volt ekkora különbség a futamot megnyerő Hamilton és Button montreali teljesítménye között.

"Lewisnak nyilván sikerült hamar felmelegítenie a gumikat. Magabiztosan vezetett, és agresszívan használta az első abroncsokat, így azok nagyon gyorsan felmelegedtek" _ mondta. "Jenson viszont olyan felfüggesztést használt, amelyet hosszú etapon nem tudtunk kipróbálni pénteken, ezért teljesen elhasználódott a bal hátsó gumija. Ezt kielemezzük, de Jenson nagyon finoman vezet, ezért biztosan a beállításokat rontottuk el."