Vágólapra másolva!
Reakciók a Kanadai Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Szenzációs érzés visszatérni Kanadába és ilyen teljesítményt nyújtani. Ezt a győzelmet olyan jónak érzem, mint az első sikeremet a Forma-1-ben 2007-ben. Tulajdonképpen azt mondanám, hosszú ideje nem volt ilyen szép futamom. Fantasztikusan érzem magam. Káprázatosan. Alig hittem el, amikor átszeltem a célvonalat. Olyan érzés volt, mint egy kitörés. Hihetetlen. Ezt imádom az autóversenyzésben. Végig tudtam, hogy a mai verseny kőkemény lesz. Az első etapban örültem, hogy tartani tudom az iramot Seb (Vettellel), és már akkor biztosnak éreztem, hogy harcban leszek a győzelemért. Folyamatosan a két kiállást tartalmazta a stratégiánk, mert tudtuk, hogy az a leggyorsabb. Remekül vigyáztam ma a gumikar, abban a tudatban használtam őket, hogy kétszer állunk ki kerékcserére. Száz százalékosan uraltam a versenyt, tudtam, hogy mi történik. Ebből a szempontból ez egyike volt a legjobb versenyeimnek. Mondtam a mérnökömnek, Andy (Latham-nek), hogy folyamatosan tájékoztasson, és ő fantasztikusan csinálta ezt. Mindig tudtam, hogy hol vesztek vagy nyerek időt, és ez sokat segített. Mindegyik győzelem más, újdonságot, frissességet jelent. Még különlegesebbé teszi az érzést, hogy látom a csapattagokon a Vodafone rakétavörös győzelmi pólóját, valamint tudom, hogy a gyárban dolgozó alkalmazottak szintén viselik. Lenyűgöző volt a szurkolók támogatása, nekik ajánlom a győzelmet. Nagyon örülök, hogy ma itt lehetek."

Jenson Button (16.): "Először is, gratulálok Lewisnak és a Vodafone McLaren Mercedes csapatnak, Lewis nagyon gyors volt és szép munkát végzett. Én ma nem találtam a tempót, és úgy tűnt, a gumikra sem tudok vigyázni. Az előző nagydíjhétvégék nem kedveztek nekem. De minden alkalommal, amikor változtatunk az autón, reménykedünk, hogy jól szerepelünk és fejlődünk. Szóval remélem, hogy előbb vagy utóbb megoldjuk a nehézségeket."

Lotus

Romain Grosjean (2.): "Ez nagyszerű nap volt a csapat számára. Hihetetlen volt a verseny, az egykiállásos taktikánk tökéletesen bevált. Nem volt könnyű dolgunk, de a jó eredmény érdekében rámenősen akartunk versenyezni. A tegnap kicsit csalódás volt, péntek óta azonban sokat tanultunk, és ma ennek láthattuk a gyümölcseit. A második szett gumit nem volt könnyű ilyen sokáig életben tartani, de sikerült, és egy ilyen eredményért legközelebb is szívesen megteszem. Fantasztikus érzés, hogy a 2. helyen végeztem első montreali látogatásom alkalmával, a másodikkal remélhetőleg első leszek! Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak a hétvégén végzett hihetetlen munkáért."

Kimi Räikkönen (8.): "Az autóm a versenyen egy fokkal jobban ment, mint az időmérőn. Időnként azonban beragadtam mások mögé. A DRS zóna nem túl hosszú itt, és ha az előttünk haladó autó is felcsapja a szárnyát, nehéz megelőzni. Lett volna esélyünk kicsit jobban szerepelni, de ma nem jött össze. Viszont ismét pontot szereztünk, ami mindenképpen üdvös, különösen az idei szezonban. A tegnapi időmérő nem sikerült tökéletesen, ezért volt dolgunk bőven. Előrébbről rajtolva könnyebb előrébb végezni. Majd a következő versenyen megpróbáljuk."

Sauber

Sergio Pérez (3.): "A 15. helyről rajtolva nem igazán szoktunk a dobogós eredményben bízni, ha nincs eső vagy káosz. Ma elég agresszívak voltunk. A taktika és a bokszkiállás nagyon jól sikerült, meg tudtam előzni jó néhány autót. Láttam, hogy nálam nem rossz a gumik kopása, ami lehetővé tette, hogy jól irányítsam a tempóm. Az autónk gyors, de Malajzia után különböző okokból kifolyólag balszerencsések voltunk, és a tegnapi időmérő is elkeserítően végződött. A mai eredmény kiváló jutalom az összes keményen dolgozó srácnak. Amikor legutóbb pontot szereztem, akkor is dobogóra álltam, szóval ez elég szép módja a pontszerzésnek. Különösen édes ez azért, mert Montreal nincs túl messze a szülőhazámtól, és sok mexikói jelent meg itt. Az eredmény nagy löketet ad a csapatnak, nagyon elégedett vagyok."

Kamui Kobajasi (9.): "Az autóm rendben működött, a csapat megérdemelte a szép eredményt. Nekem két bokszkiállást terveztek, de kiderült, hogy az egy kiállás is lehetséges, és az még jobb is. A szuperlágy gumikon rajtoltam, majd 46 kört tettem meg a kerékcserét követően a lágy keveréken. Jó tempót diktáltam, amikor a gumik jó állapotban voltak, de a végén nem volt egyszerű feladatom. Ma a forgalom jelentette a legfőbb nehézséget, és úgy gondolom, ilyen körülmények között a 9. hely volt a maximum a 11. rajthelyről."

Red Bull

Sebastian Vettel (4.): "Nehéz volt a mai verseny. A harmadik helyen találtam magam, elég messze Lewis (Hamiltontól). Ő úgy döntött, újra kiáll a bokszba, de Fernando (Alonso) és én kint maradtunk. Elég jónak éreztem a gumikat, és nyilvánvalóan arra számítottunk, hogy így visszavehetjük a helyünket. De később kiderült, hogy a kétkiállásos taktika volt a helyes döntés. Néhány körrel a verseny vége előtt a kerékcsere mellett döntöttünk - itt nem olyan hosszú egy bokszkiállás, körülbelül 15 másodpercig tart -, és ez jó döntésnek bizonyult. A kiállás előtt két-három másodperccel voltam Fernando mögött, de végül hat másodperccel előtte értünk célba. Jó döntés volt, különösen annak fényében, hogy nyolc körrel a vége előtt sok veszítenivalónk volt. Persze most már könnyebb kielemezni a helyzetet, de azt hiszem, sokat tanultunk ma, és láthattuk, hogy a versenyek egészen az utolsó körig tartogathatnak izgalmakat. Összességében jó hétvégénk volt. Minden simán alakult az időmérőig, ami szintén nagyon jól sikerült. A futamon talán veszítettünk az előnyünkből, de az élmezőnyben tudtunk küzdeni. Ma ismét úgy győztesünk van - úgy gondolom, Lewis kétségtelenül megérdemelte a mai győzelmet. De mi is sokat tanultunk, és Valenciában jobbak leszünk."

Mark Webber (7.): "Tudtam, hogy kavarodásra számíthatok a mai versenyen, de azt nem, hogy ekkorára. Az első tíz körben volt egy kis problémánk a motorral, de ezt sikerült megoldanunk, és utána jó tempót diktáltam. A kerékcserém után az egy kiállással versenyző ellenfeleim mögé tértem vissza. Ebben a helyzetben nehéz helyesen dönteni: ha keményen hajtunk, és előzéssel próbálkozunk, akkor tönkretesszük a gumikat, de ha várunk, akkor rájövünk, hogy ők is ugyanolyan taktikán vannak, és mindenképpen mögöttük fogunk végezni. Időnként gyorsak voltunk ma, és jó, hogy pontszerző helyen végeztünk. Utólag úgy gondolom, próbálkozhattunk volna más stratégiával, de ilyenkor már könnyű ezt mondani. Volt már rosszabb napom is."

Ferrari

Fernando Alonso (5.): "Ma megpróbáltuk megnyerni a versenyt, de hiába kockáztattunk az egy kiállással, ez nem jött be. Amikor Hamilton másodszor is kiállt a bokszba kereket cserélni, ezt megpróbáltuk a saját javunkra fordítani: utólag könnyű azt mondani, hogy nekünk is ugyanazt kellett volna tennünk, csakhogy akkor nem próbálkoztunk volna semmivel, és talán Vettellel szemben is veszítünk egy pozíciót. Az utolsó körök tényleg nagyon hosszúnak tűntek: a gumik tapadása hirtelen romlott, és túlságosan lelassultam, semhogy védekezhettem volna az üldözőimmel szemben. A mérnököm azt mondogatta a rádión, hogy tartsam őket magam mögött, ez azonban lehetetlen volt. Az igazi probléma ma a gumikopás volt, semmiképpen nem a stratégia, amely miatt legfeljebb egy helyet vesztettünk, és ne felejtsük el, hogy az első kiállásnál éppen ugyanezzel a stratégiával kerültünk Vettel elé. Az autóm lényegében végig ütőképes volt: nem a miénk volt a leggyorsabb, mert a McLaren a várakozásoknak megfelelően nagyon erős volt, de a teljesítmény terén kétségkívül előreléptünk. Rá kell jönnünk, hogyan csökkenthetjük a kopást, amelyet egészen apró részletek is, mint a néhány fokkal alacsonyabb vagy magasabb hőmérséklet, befolyásolhatnak, bár elképzelhető, hogy a gumik itt az élettartamuk végére értek. Ez nem a gumik világbajnoksága, a győzelemhez azonban minden apróságot tanulmányozni kell. Idén először nem csupán kármentésre törekedtünk, hanem a győzelemre. Ez biztató jel, Valenciában és Silverstone-ban bizonyítanunk kell, hogy nem volt véletlen. Mindenképpen a technikai hátterünkbe vetett megnövekedett bizalommal térünk haza, hiszen hosszú idő óta most tettük meg a legnagyobb lépést az autó fejlesztése terén."

Felipe Massa (10.): "Nagyon mérges vagyok magamra az 1-es kanyarban elkövetett hibámért. Lemaradtam a leggyorsabb bolytól, aztán a gumikon túlságosan rázkódott az autóm, ezért korán ki kellett állnom a bokszba. A verseny következő etapját megpróbáltam minél hosszabbra nyújtani, még abban is reménykedtem, hogy nem kell kereket cserélnem többet. Sajnos azonban a verseny végén másodszorra is ki kellett állnom, mert a gumik majdnem a vászonig elkoptak. Talán ha korábban cserélem le őket, megelőzhettem volna Kobajasit, ez azonban nem jelentett volna óriási változást. Csalódott vagyok, hiszen bebizonyítottuk, hogy fel tudjuk venni a harcot a fő riválisainkkal: most ott vagyunk, csatázunk velük, amire néhány versennyel ezelőtt még nem voltunk képesek. A 10. hely nem tükrözi híven a lehetőségeinket. Most létfontosságú lesz, hogy ebbe az irányba dolgozzunk tovább: a hétvégén végig az élmezőnyben küzdöttünk, és minden téren fejlődtünk, ami a szezon további részére vonatkozóan nagyban növeli az önbizalmunkat."

Mercedes

Nico Rosberg (6.): "A hatodik hely tűrhető eredmény. Nekem és a csapatnak is fontos, hogy folyamatosan pontokat szerezzünk a bajnokságban és megtartsuk az egyenletes teljesítményt. A verseny kaotikus volt, nehéz volt felvenni a ritmust, főleg az elején. A végére viszont túlságosan megnőtt a hátrányom az élen tartózkodó autókhoz képest. Szebben is alakulhatott volna a hétvége, csupán egy kicsivel kellett volna jobb teljesítményt nyújtanunk, hogy az élen harcolhassunk. Mindazonáltal fejlődünk, és egyre jobban megértjük a gumikat."

Michael Schumacher (-): "Sajnos a montreali hétvégénk nem alakult gond nélkül. Egy hidraulikus probléma történt a DRS-emmel, és ez korán véget vetett a versenyemnek. Először nem tudtam, hogy pontosan mi a probléma, elrontottam az egyik kanyart, átgázoltam a füvön, és kérdezgettem magamban, hogy mi történik. Utána a csapat szólt a problémáról, amit én is észrevettem a tükörben. Természetesen mindannyiunknak csalódást keltő, ami történt, de nem érdemes ujjal mutogatni, hiszen előfordul az ilyesmi. Tudom, hogy a csapat a legjobbját nyújtja, és őket talán még keményebben bántja az egész, mint engem. Valenciában ismét támadunk."

Force India

Paul di Resta (11.): "Úgy gondolom, mindannyian csalódottak vagyunk, hogy ma nem szereztünk pontot. Az, hogy a 8. helyen végeztünk az időmérőn, majd az 5. helyen is haladtam a versenyen, jelzi, hogy jól felkészültünk. Az első körök simán alakultak, de utána erősen kopni kezdtek a hátsó szuperlágy gumik, ezért meglehetősen hamar kiálltam a bokszba. A lágy abroncsokon nem volt meg a tempónk, hogy csatázzunk a többi autóval, és hátracsúsztunk. Ez egy kihagyott lehetőség, de néha előfordulnak ilyen hétvégék. Ki kell elemeznünk a dolgokat, fel kell emelnünk a fejüket, és legközelebb vissza kell vágnunk."

Nico Hülkenberg (12.): "Kissé elszomorító a mai eredmény. Azt gondoltuk, bejuthatunk a pontszerzők közé, viszont idén minden futamra nehéz jósolni, és nekünk nem sikerült elérnünk azt, amiben bíztunk. Összességében nem voltunk kellően gyorsak, és a többiekhez képest erősebben koptak a gumijaink. Kétkiállásos taktikára kényszerültünk, miközben a vetélytársaink közül sokan képesek voltak egyetlen kiállással teljesíteni a távot, amit kamatoztattak."

Williams

Pastor Maldonado (13.): "Ma nagyon következetesnek éreztem az autót, jó volt a balansza, de sajnos nem tudtam támadni a pontszerző helyekért, miután az időmérőn ennyire hátul végeztem. Az egykiállásos stratégiánk miatt óvatosan kellett bánnunk a gumikkal, viszont amikor az utolsó körökben elkezdtem megnyomni a tempót, az autó gyors volt. A teljesítménye a hosszú etapokon optimizmusra ad okot a következő versenyre, már csak az időmérős tempó javítására kell összpontosítanunk, hogy kedvezőbb helyzetből rajtolhassunk."

Bruno Senna (17.): "Nehéz verseny volt a mai, mert sok időt vesztettem az első etapban a szuperlágy gumikon, és onnantól csupán annyi volt a feladatom, hogy a második etapban próbáljak vigyázni az abroncsokra. Sokat tanultunk a futamból, és most már előre tekintek Valenciára, ahol remélhetőleg mindent ki tudunk majd hozni az autó potenciáljából."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (14.): "Ott végeztem, ahonnan elindultam. Jól rajtoltam, de nem igazán maradt választásom a helyezkedésnél, ezért úgy döntöttem, a belső íven fordulok rá az 1-es kanyarra, aminek következtében a külső ívre szorultam a 2-esnél. Megpróbáltam körbeautózni néhány ellenfelemet, azonban a tapadás nem volt olyan, mint vártam, és ez több pozíciómba került. Utána akadt feladatom, mert a történtek hátrébb vetettek. A verseny közepétől a végéig nem tudtam felvenni az iramot azokkal, akikkel versenyeztem. A tempónk egyszerűen nem elég erős, hogy előrébb verekedjük magunkat, azonban nem szabad letörnünk, inkább keményen kell dolgoznunk a fejlődés érdekében."

Jean-Eric Vergne (15.): "Az első kanadai hétvégém nem sikerült túl jól a pályán, noha élveztem a vezetést rajta, illetve az itt töltött időt. Tegnap a 20. helyre kvalifikáltam magam, ma 15. lettem. Ez a pálya nem könnyű a közeli falak miatt, és amiatt, hogy minden körben keményen kell nyomni a gázt. Ebből a szempontból rendben volt a délután, de az eredmény természetesen elszomorító. Az sem segített, hogy kaptam egy bokszutcán áthajtásos büntetést gyorshajtás következtében. Ennek hátterében az állt, hogy a sebességszabályzóval volt valamilyen probléma a kiállásnál, aminek okát muszáj kivizsgálnunk. A taktika? Nem hiszem, hogy bármi mást tehettünk volna."

Caterham

Heikki Kovalainen (18.): "Eseménytelen délutánon vagyok túl. Jól rajtoltam, hamar megelőztem (Bruno) Sennát, de utána szenvedtem kissé a gumikkal, aki hátráltatott. A tempónk nem volt olyan, mint gondoltuk, és korábban is köröztek le bennünket, mint számítottunk rá. Azonban ez volt az egyetlen valódi gond számomra, ettől eltekintve szép hétvégénk volt."

Vitalij Petrov (19.): "Jó versenyem volt. A leintésig harcoltam a csapattársammal, és több jó bokszkiállást lebonyolítottunk, amivel sikerült az egész futamon tartanom a tempót. Az aszfalthőmérséklet ellenére a gumikopás nem volt szörnyű, és az autóval sem volt semmilyen bajunk, szóval szépen dolgoztunk délután. A következő versenyekre érkezik néhány fejlesztés hozzánk, és a cél az, hogy általuk megküzdhessünk valamikor az előttünk álló csapatok közül egy-kettővel. A helyes irányba tartunk."

Marussia

Charles Pic (20.): "Örülök, hogy be tudtam fejezni a futamot, hiszen most versenyeztem itt először. Bár nehéz volt a hétvége, a csapat és saját magam szempontjából is pozitívum, hogy sokat tanultunk, és kiderült, miben kell még javulnunk. A két legközelebbi ellenfelünkhöz viszonyítva nem volt jó a tempónk, meg kell értenünk, hogy ennek mi volt az oka. Én jól rajtoltam, és tartottam a helyemet, és Timóhoz hasonlóan jó versenyt futottam. A verseny végén már csak arra kellett figyelnem, hogy vigyázzak az autóra, és elérjek a célig. A következő verseny Valenciában lesz, itt már korábban is versenyeztem. Így kevesebb időre lesz szükségem ahhoz, hogy hozzászokjak a pályához, és több időm lesz az autó felkészítésére. A GP2-ben sikerült pole pozíciót szereznem Valenciában, és úgy érzem, jó vagyok azon a pályán. Ez egy másféle utcai pálya, szerintem sokkal jobban kedvez az autónak és nekem is. Jövő héten a szimulátorral dolgozunk, ez is segítséget jelenthet a felkészülésben."

Timo Glock (-): "Nem sikerült túl jól a versenyem. Az első etap összességében jól sikerült, de utána minden előzmény nélkül csökkent a motorerő - azt hiszem, túlmelegedett a motor. 14 kör után eléggé küszködtem a hátsó gumik elhasználódása miatt. Nehéz volt megbirkózni ezzel a két problémával. Korán ki kellett állnunk a bokszba, utána pedig a kék zászlókat lengették nekem, ezért nem tudtam hatékonyan használni az új gumikat. Legalább Charles mögé fel tudtam zárkózni, de a végén már nagyon szenvedtem a fékekkel: egyre nagyobb nyomás alatt álltak, és veszélyes lett volna tovább versenyezni, ezért kiálltam. Idén először nem tudtam befejezni a futamot, és az egész kanadai hétvége miatt csalódottak lehetünk - kár érte, mert különben szeretem ezt a pályát. Már várom a valenciai versenyt, meglátjuk, mennyit tudunk javulni ott."

HRT

Pedro de la Rosa (-): "Kár érte, mert ez volt az idei legjobb futamunk. Az első néhány körtől kezdve folyamatosan mondogatták a rádión, hogy hűtsem a fékeket. Megtettem, amit lehetett, de csak néhány körig bírta az autó. Nem tudtunk volna célba érni, ezért jól tettük, hogy a kiállás mellett döntöttünk. Bár ez biztos meglepően hangzik, jó érzéseim vannak a verseny után, hiszen ez volt az idei legjobb hétvégénk, jól szórakoztam a Marussiák előtt és a Caterhamek mögött. Az a legfontosabb, hogy láthatóan fejlődtünk, és ez nagyon kielégítő."

Narain Karthikeyan (-): "Csalódott vagyok a kiesés miatt, mert az első naptól kezdve jó teljesítményt nyújtottunk, és a futam alatt tartani tudtam (Charles) Pic tempóját. Majd éreztem, hogy a fékek gyengülnek, s bár próbáltam nem a határon autózni, ez nem segített. Most ki kell elemeznünk, mi történt, és azon kell dolgoznunk, hogy ez ne történjen meg újra. Kár, hogy az itteni fejlődést nem tudtuk jó eredményekre váltani, de most már előrenézünk, a valenciai versenyre koncentrálunk."