Vágólapra másolva!
Reakciók a Kanadai Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Tudtuk, hogy mit várhatunk az autótól ma, és az időmérőn sikerült lépésről lépésre fejlődnünk. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel és a futott köreimmel, mivel minden egyes alkalommal javultunk. Ez kiváló helyzetbe rak minket, de a holnapi nap számít igazán. Kedvező helyzetben vagyunk, nyolc méterrel Lewis (Hamilton) elől indulunk, innen kell építkeznünk. Holnap valószínűleg melegebb lesz, ezért fontos lesz a jó rajt. Meglátjuk, mire jutunk, sok minden történhet."

Mark Webber (4.): "Meglepődtem, hogy negyedik lettem, ez nem tartozott a sima időmérők közé. Tulajdonképpen eléggé meglepődtem, hogy idáig jutottam. Az utolsó köreimben nem éreztem magabiztosnak magam az autóban, ezért nem tudtam a legtöbbet kihozni a felszerelésből, szóval a negyedik hely rendben van. Hosszú a verseny, ott vagyunk az élmezőnyben. Seb Pazar kört futott. Az autó jó, és elvileg az időjárás is az lesz holnap."

McLaren

Lewis Hamilton (2.): "Nagyon elégedett voltam a körömmel - mindent kihoztam az autómból, és nem számítottam rá, hogy ennyire elöl fogok végezni. A Q1-ben és a Q2-ben ugyanis küszködtem kissé, eleinte nem voltam biztos a tempómban, de a Q3-ban szerencsére sikerült összehoznom egy jó kört. A tegnapihoz képest ma kicsit kétségkívül nehezebb dolgunk volt. Nehéz volt rendesen működésre fogni a gumikat - azt hiszem, a magasabb hőmérséklet miatt. A teljesítményünkkel ennek ellenére elégedett vagyok, és örülök, hogy az első sorba kerültünk. Innen jó versenyünk lehet. Ne felejtsük el, hogy a hosszú etapos tempónk pénteken erősnek tűnt, a futamon ezért mindenképpen arra fogok törekedni, hogy még előrébb lépjek. Ugyanakkor igyekszem majd kímélni a gumikat is. Végül a srácok keményen igyekeztek, hogy fejlődjünk a bokszkiállások terén, úgyhogy van mit várnunk a holnappal kapcsolatban."

Jenson Button (10.): "A Q3-ban kicsit meg voltunk lőve a gumiválasztással: a használt szuperlágy keverékkel valószínűleg úgyis maradtunk volna a 10. helyen, ezért úgy döntöttünk, elvetjük a kockát, és inkább egy új szett lágyat teszünk fel. Ez nagy dilemma volt, és utólag azt kell mondanom, inkább ki sem kellett volna mennünk a pályára. Elvégre a Q3-ban úgyis kevés esélyünk volt rá, hogy a keményebb keverékű gumikkal legyőzünk bárkit is, hiszen mindenki más szuperlágyakat használt, de nekünk olyan már nem maradt. Ezért gondoltuk, hogy érdemes megpróbálnunk. Ez nem volt egy nagy nap, és a 10. rajthely nem a legjobb, de úgy tűnik, holnap még melegebb lesz - eddig valószínűleg ez lesz a legforróbb verseny az idén -, úgyhogy mindenkinek tartogathat meglepetéseket. Szerintem így is jó versenyünk lehet, még az ötödik sorból is."

Ferrari

Fernando Alonso (3.): "Elégedett vagyok a hétvége eddigi alakulásával, különösen azért, mert az autó még egy olyan pályán is versenyképesnek bizonyult, amely elvileg nem kedvez nekünk. Ez főleg az itt bevetett fejlesztéseinknek köszönhető. A várakozásainknak megfelelően működtek, ez pedig a szezon hátralévő részét tekintve is biztató. Jól emlékszem, hol tartottunk Ausztráliában - az, hogy ma a pole pozícióért harcolhattunk, megmutatja, milyen jó munkát végeztünk az elmúlt hónapokban, pedig a többiek sem lazsáltak. Felipe eredményének is örülök, az ő eredménye is a fejlődésünket bizonyítja. A szezon elején balszerencsés volt, de a csapat mindig kiállt mellette, és most már ő is képes jó eredményeket elérni. Mindezek ellenére nem szabad elfelejtenünk, hogy két versenyző is gyorsabb volt nálunk, ezért még van mit javítani a teljesítményünkön, de legalább már minden téren fel tudjuk venni a versenyt a legjobbakkal. Az időmérő elég stresszes volt, mert itt mindig szoros a mezőny, és néhány tizedes különbség is sokat számíthat. A harmadik rajthelyről jó esélyekkel vághatok neki a futamnak, ezen a pályán ráadásul nem is olyan fontos a pole, mint máshol. A gumikopás kulcsfontosságú lesz vasárnap, mert a hőmérséklet sokkal magasabb lesz, mint tegnap. Itt mindig kiszámíthatatlanok a versenyek, de természetesen jó lenne, ha Gilles Villeneuve halálának 30. évfordulóján egy szép eredménnyel örvendeztethetnénk meg a Ferrari kanadai szurkolóit. Holnap Olaszország Spanyolország ellen játszik az Európa-bajnokságon - még nem beszéltünk róla a csapattal, de ha nyerünk, nem biztos, hogy a srácok hajlandóak lesznek kicserélni a kerekeimet a bokszkiállásnál..."

Felipe Massa (6.): "Elégedett vagyok a hétvégén mutatott javulással, a hatodik rajthely jónak számít. Ettől függetlenül az utolsó Q3-as körömmel nem lehetek elégedett: a második szektorban megcsúszott az autó hátulja, ezzel vesztettem néhány tizedet, és valószínűleg néhány rajthelyet is. Nagyon csalódott vagyok, mert a hatodik helynél előrébb is végezhettem volna. Mindent összevetve továbbra is magabiztos vagyok, mert az egész csapat fejlődést mutat, és ez nagyon fontos lesz a szezon hátralévő részében. Holnap alaposan át kell gondolnunk, milyen stratégiát választunk. Azt hiszem, csak az a két verzió jöhet szóba, hogy egyszer, vagy kétszer állunk ki a bokszba, de sok múlik majd a gumik viselkedésén is. Remélhetőleg előrelépünk néhány helyet, és jó eredményt érünk el. A sisakomon Gilles Villeneuve neve látható, ezzel egy olyan versenyzőnek állítok emléket, aki része volt a Ferrari történelmének. Nagyon büszke vagyok, hogy halálának harmincadik évfordulóján tiszteleghetek előtte. Bár nem sokkal a baleset előtt születtem, mindig is nagy rajongója voltam."

Mercedes

Nico Rosberg (5.): "A mai időmérő remekül ment, az 5. helyről rajtolva elérhető lesz egy jó eredmény itt, Montrealban. Még mindig bízom benne, hogy holnap feljuthatok a dobogóra, a hétvégén ugyanis nagyon sokat foglalkoztunk a versenytempónkkal. Azért vagyok pozitív, mert a versenyen éppen a gumik helyes kezelése lesz a kulcstényező."

Michael Schumacher (9.): "Hát, ma kétségkívül nem így képzeltük el az időmérőt. A Q3-ra az volt a tervünk, hogy két kört teljesítünk, és a másodikat nyomjuk meg, mert az etap elején láttuk, hogy az első kör nem lehet igazán gyors. Fogalmam sincs, miért nem sikerült időben átszelnem a startvonalat, hogy megkezdhessem a második körömet, de amikor átmentem rajta, a csapattól szóltak, hogy elkéstem. A pole-ra ma nem lett volna esélyünk, mert az éllovasok köridejeire nem lettünk volna képesek, a saját korábbi időeredményemet viszont valószínűleg megismételhettem volna, és akkor kicsit kedvezőbb pozícióból rajtolhatok. Most el kell fogadnom, hogy így alakult, és holnap úgy kell támadnom, ahogy ma nem tehettem."

Lotus

Romain Grosjean (7.): "Többet vártunk az időmérőtől, viszont ezen a pályán nehéz mindent helyesen csinálni, és az sem segített, hogy tegnapról mára jelentősen megváltoztak a körülmények. A melegebb időjárás határozottan jobban feküdt nekünk, de nem annyira, mint gondoltuk. Az autót erősnek éreztem az utolsó menetemben, kár, hogy nem sikerült jobban a kör. Azonban sohasem rossz dolog bejutni a Q3-ba, a holnapi verseny pedig hosszú lesz. Az autónk eddig finoman bánt a gumikkal a szezonban, ennek remélhetőleg lesz hatása. Amikor legutóbb a 7. helyről startoltam, a dobogón végeztem, tehát remélem, hogy holnap újra megtörténik ez!"

Kimi Räikkönen (12.): "Nyilvánvalóan csalódás a kiesés a Q2-ben, de problémáink voltak a differenciálművel, aminek következtében az autó kormányzása nem olyan volt, mint kellett volna. Ilyen szoros mezőny esetén ez nagy eltérést eredményez, ha az autó nem pontosan olyan, mint szeretnénk. Ugyanakkor a tegnapi hosszú etapjainkon nem akadtak nehézségeink, ráadásul adott a lehetőség előttünk, hogy kiválasszuk, melyik fajta gumival rajtoljunk. A melegebb időjárás egyértelműen kedvez nekünk, tehát remélhetőleg mindent összerakunk holnapig. A futam az, ami számít, meglátjuk, mire leszünk képesek."

Force India

Paul di Resta (8.): "Szerintem nagyon örülhetünk a mai nyolcadik helynek, amely erős helyzetbe hoz minket a futamra. Valószínűleg még több gyorsaság rejlett az autóban, mert az utolsó Q3-as körömben túlerőltettem a vezetést az utolsó sikánnál. Azonban nem hiszem, hogy e nélkül lényegesen más lett volna a rajtpozícióm. Az összes eddigi edzésen megmutattuk, mennyire ütőképes az autó, főleg a hosszú etapokon. Úgy vélem, holnap bízhatunk a pontszerzésben. Hosszú lesz a futam, és meg kell várnunk, hogy miképp alakul az időjárás, illetve ki érti meg legjobban az abroncsokat."

Nico Hülkenberg (13.): "Nem gondolom, hogy a 13. pozíció hitelesen tükrözte az autónk mai tempóját. A Q1-ben nagyon erősnek tűntünk, ekkor tényleg elégedett voltam az autóval, főleg az utolsó tréning és az időmérő között végrehajtott változtatásokkal. A Q2-ben azonban pechem volt, mert a leggyorsabb körömön kicsúszott előttem egy Sauber a 8-as kanyarnál, és sárga zászlókat kezdtek lengetni, ezért meg kellett szakítanom a körömet. Egy tiszta körrel szerintem bejutottam volna a Q3-ba. Ugyanakkor még mindig bizakodva várom a holnapot, a mezőny roppant szoros. Tudjuk, hogy itt lehetséges az előzés, ezért izgalmas és szórakoztató versenyre számítok."

Sauber

Kamui Kobajasi (11.): "Nagyon szoros volt a sorrend, mindössze nyolc ezredmásodperccel csúsztam le a Q3-ról. Úgy gondolom, pénteken, amikor hűvösebb volt, ütőképesebbnek látszottunk, mint ma. Tegnap jó volt az autó balansza, nem változtattunk rajta mára. A leggyorsabb köröm rendben volt, nem hibáztam, nagyjából ennyire futotta. A többiek nyilván többet fejlődtek, mint mi. A versenyen megfelelők lehetnek a gumik, emiatt nem aggódom. Vasárnapra meleg időt jósolnak, és mivel itt lehet előzni a hosszú egyenesben a DRS-sel, úgy vélem, izgalmas Kanadai nagydíjra számíthatunk."

Sergio Pérez (15.): "Hatalmas csalódás, hogy csak a 15. helyen végeztem, a tempóm egyértelműen megvolt a legjobb tízbe kerüléshez. Sajnos az utolsó etapom első körében kockásra fékeztem a szuperlágy gumikat a 8-as kanyar féktávján, utána erősen rázkódott az autó. Emiatt alig láttam a fékezési pontokat. Innen egyértelműen nehéz lesz rajtolni, de a holnapi célom változatlanul a pontszerzés."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (14.): "A hétvégi tempónkat figyelembe véve nem olyan rossz ez az eredmény. A 14. helynél valószínűleg nem tudtunk volna előrébb végezni, hiszen a 13. helyezetthez képest három tized volt a lemaradásunk. A szokásos ellenfeleink közül sikerült megelőznöm párat, de a 14. hellyel nem váltjuk meg a világot, ennél mindig jobban akarunk szerepelni. Azzal viszont elégedettek lehetünk, hogy tegnap óta javítottunk az autón. Előreléptünk, és remélhetőleg ezt holnap is elmondhatjuk majd."

Jean-Eric Vergne (20.): "A harmadik edzésen elkövetett kis hibám miatt nagy hátrányba kerültem. Délelőtt egyáltalán nem tudtam gyakorolni, délután pedig nem sikerült tiszta kört futnom, mindig forgalomba kerültem. Nagyon csalódott vagyok. Ráadásul az autó máshogy viselkedett, mint tegnap, nem volt könnyű hozzászoknom a Q1-ben futott pár kör alatt. Bár a helyezésemen akkor sem tudtam volna sokat javítani, ha nem akadályoz a forgalom, jobb teljesítményt tudtam volna nyújtani, ha futhattam volna néhány tisztább kört. Ami a reggeli problémát illeti, kicsit érintettem a füvet, ami a tegnap esti eső miatt még mindig vizes volt. Elvesztettem az autó feletti irányítást, de a srácok nagyon jó munkát végeztek, és az időmérőre rendbe hozták az autómat. A futamon mindig jó az autónk, ezért majd meglátjuk, mennyit léphetünk előre holnap."

Williams

Bruno Senna (16.): "A Q1 biztatóan alakult, sikerült néhány jó kört összeraknom, de a körülmények megváltoztak a Q2-re, és ez kifogott rajtunk: egyszerűen nem volt tapadásunk. Bosszantó a 16. helyen végezni, de sokat tanultunk a mai időmérőn, és biztos vagyok benne, hogy holnap erősebbek leszünk a versenyen. Az autó az egész hétvége során jónak tűnt a hosszú etapokon."

Pastor Maldonado (17.): "Az utolsó körömben túlságosan ráhajtottam a rázókőre, ezért nekimentem a falnak. Csalódott vagyok, mert jó körön voltam, és valószínűleg bekerültem volna a Q3-ba. Az autó jobb annál, mint amit az időmérő eredménye mutat, a versenytempónk pedig mindig nagyszerű, így nagy esélyünk van arra, hogy holnap javítsunk a helyezésünkön."

Caterham

Heikki Kovalainen (18.): "Elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Az utolsó köröm egész jó volt, de az utolsó sikánban elkövettem egy hibát, amivel veszíthettem néhány tizedet. De ez nem befolyásolta a helyezésemet, és igazából úgy gondolom, hogy ma a lehető legtöbbet hoztam ki az autóból. A tegnapi balesetem visszavethetett volna, de a srácok nagyszerű munkát végeztek: megjavították az autót, és ma ismét teljesen megbízhattam az autóban. A körülmények sokat változtak tegnap óta, ezért a harmadik szabadedzésen azon kellett dolgoznunk, hogy megszüntessük a melegebb időben jelentkező túlkormányzottságot. Holnap még melegebb lesz, ezért úgy gondolom, jó esélyünk van arra, hogy az előttünk lévő autókkal harcolhassunk."

Vitalij Petrov (19.): "Nem vagyok teljesen elégedett a rajthelyemmel. A harmadik szabadedzésen nagyon jónak tűnt az autó, és bíztam benne, hogy megverhetem a csapattársamat az időmérőn. A hőmérséklet azonban emelkedett a harmadik edzés vége és a Q3 eleje között, és úgy látszik, jobban is reagálhattunk volna a körülmények változására. Ennek ellenére jól alakul hétvége, és tudom, hogy holnap is erősek leszünk. Remélhetőleg jó versenyt futhatunk, és fenntarthatjuk az idei évben tapasztalt javulást."

HRT

Pedro de la Rosa (21.): "Nagyon boldog vagyok, a csapat és magam miatt is. Monacóban is gyorsak voltunk az időmérőn, de itt még jobban sikerült. A 17.4-es kör jónak számít, és az utolsó szett gumin gyorsabbak is lehettünk volna, de nem sikerült javítani a köridőmön. Egész hétvégén gyorsak voltunk, ez nem lehet véletlen, tehát holnap is remek teljesítményt nyújthatunk. A lágy gumikon nagyon kiegyensúlyozottak vagyunk, de az még fontosabb, hogy az egyenesekben rendkívül jó a tempónk, ezért nehéz lesz minket megelőzni. A holnapi futam előtt úgy gondolom, az autónk gyors, és a fékstabilitás is megfelelő. Az a célunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a versenyből."

Narain Karthikeyan (24.): "Elég zavaros időmérőm volt. Az első szett gumikon forgalomba kerültem, a leggyorsabb körömön pedig hiába voltam gyors mindhárom szektorban, az utolsó kanyar kijáratánál hibáztam, és ezzel hat tizedet vesztettem. Idén gyenge teljesítményt nyújtok az időmérőkön, javulnom kell. A tempónk viszont jó, és holnap felvehetjük a harcot a közvetlen riválisainkkal."

Marussia

Timo Glock (22.): "Számunkra nem alakult jól az időmérő. Rá kell jönnünk, hogy miért nem gyorsultunk a második szett gumin, amelyet kissé furának éreztem a bokszból kijövet. Nem tapadtak úgy, mint az első garnitúra, ezért nem tudtam ugyanolyan keményen megnyomni az első mért kört. A második köröm csupán azért lett gyorsabb, mert az előző etapomban elkövettem egy kis hibát az utolsó sikánnál, amikor lelassítottam az előttem haladó autó miatt. Kár, valójában kisebb különbség volt. Most viszont már arra kell figyelnünk, hogy holnapp miképp változtathatnánk a helyzeten."

Charles Pic (23.): "Nagyjából elégedett vagyok a mai nappal. Mindig nehezebb a feladatunk egy olyan pályán, amelyen korábban még nem versenyeztünk, és zömmel azzal töltöttük az időt, hogy megismerjem és megtanuljam a jellegzetességét, ahelyett, hogy az autó fejlesztésére koncentráltam volna. Nyilvánvalóan van mód a javulásra az első és a második szektorban. A harmadik szektor nem ment rosszul. Remélem, hogy gyorsabb leszek a versenyen, és mindkét autónk eljut a célig."