Vágólapra másolva!
Azzal magyarázza a csapat lemaradását pénteken, hogy a mezőny nagyobb részével ellentétben ők már délelőtt ellőtték a szuperlágy gumikat Montrealban, ezért délután nem tudtak sokat javulni.

A Mercedes bizakodva érkezett meg a Kanadai Nagydíjra, mert az autójuknak papíron nagyon fekszik a sok padlógázos szakasz és a szinte kizárólag lassú kanyarokat tartalmazó vonalvezetés. Az első edzésnapon ez nem igazolódott be az időeredmények alapján, Michael Schumacher a 7., Nico Rosberg a 10. helyen végzett a második tréningen.

A közvetlenül utána eleredő esőre hivatkozva Schumacher ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a végeredmény csalóka. "A most zuhogó esőt egész naposra várták" - közölte. "Már délelőtt kipróbáltuk a lágyabb gumikat, hogy akkor is teljesítsük a programunkat, ha később esne az eső."

"Délután nem állt rendelkezésünkre az opciós keverék, mert már délelőtt használtuk" - magyarázta. "Éppen ezért a legjobb köridőink nem hitelesek. Majd kiderül, hogy holnapra ez mit jelent, de biztosan nem vagyunk ennyire lemaradva."

"Jónak éreztem az autót, ugyanakkor még korai bármilyen előrejelzést tenni a hétvégére. Este alaposan átfürkésszük az adatokat, onnan lépünk tovább."

Forrás: [origo]

A Red Bull egyébként hasonló taktikát követett a gumikkal. Schumacher délután 0,438 másodperccel kapott ki a szuperlágy gumikkal élen végző Lewis Hamiltontól. A másik Mercedest vezető Nico Rosberg hátránya 0,619 másodperc volt, a délelőtti idején nem is javított.

"A hátsó gumik kopása lesz a fő nehézség. Ma ez nem okozott gondot, valószínűleg a körülmények miatt" - nyilatkozta az Autosportnak. "Hideg volt, de a következő napokban valószínűleg melegebb lesz, ezért változni fog a helyzet."

A csapatvezetés elégedetten értékelt. Ross Brawn elmondta, hogy "van pár terület, ahol javítanunk kell az autón, de összességében jól kezdtük a hétvégét", míg Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója kiemelte, hogy könnyű autóval nem igazán köröztek a második tréningen. "A mai célunk az volt, hogy felkészüljünk a futamra, ezért főként a versenykörülményeket szimuláltuk hosszú etapokon. Mindkét pilótánk kiegyensúlyozott köridőket futott" - mondta.