Vágólapra másolva!
Az ACO állítólag engedélyezni szeretné, hogy a prototípusokat 2014-től Forma-1-es motorokkal és váltókkal szereljék fel.

A Le Mans-i 24 órás szervezője, az Automobile Club de l'Ouest (ACO) a Racecar Engineering című szaklap szerint azt fontolgatja, hogy 2014-től engedélyezze a Forma-1-es motorok és sebességváltók használatát a prototípusok esetében. Ezt azért időzítenék arra az évre, mert az F1 is akkor fog 1,6-literes, V6-os turbómotorokra váltani a jelenlegi 2,4-literes, V8-as szívók helyett.

Bár a szabálymódosítás az F1-ben szereplő autógyártók számára is megkönnyítené, hogy elinduljanak a Le Mans-i 24 óráson, vagy beszálljanak a World Endurance Championshipbe, a Renault sportprogramját irányító Jean-Francois Caubet azt mondta, ők valószínűleg nem fognak élni a lehetőséggel.

Az utóbbi időben felmerült az is, hogy az F1-ben még tovább halasztják az áttérést a turbókra, ezt azonban Caubet határozottan cáfolta. "Egyszer már elhalasztottuk az új motorok bevezetését, és a négyhengeresek tervéről a hathengeresekére váltottunk. Azt hiszem, ez úgy 10-15 millió (euróba) került nekünk, és a Mercedesnek meg a Ferrarinak alighanem ugyanennyibe" - mondta.

"Tehát összesen kidobtunk majdnem ötvenmillió (eurót) a semmire. Ha még egy évet halasztunk, szerintem (a V6-ost) soha nem vezetik be. Igaz, ami az árát illeti, arról nem hiszem, hogy drámai lesz."