Vágólapra másolva!
Reakciók a Monacói Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Mark Webber (1.): "Hihetetlen nap, ez a hely lenyűgöző élményeket ad. A verseny bizonyos szakaszaiban hihetetlenül kellett koncentrálnom, és biztosítanom kellett, hogy tényleg kihasználjuk az előnyös pozíciónkat. Az egyik jó barátom délelőtt küldött egy üzenetet, azt írta, hogy 'te vagy elöl, mindenki téged üldöz', de itt nagyon hamar fordulhat a kocka. A bokszkiállások környékén volt pár kulcsfontosságú szakasz, ami érdekes volt. Sebastian jól beüzemelte a gumijait, gyors volt, míg én nem boldogultam az abroncsaimmal. Azonban miután kiállt a bokszba, ismét Nico (Rosbergre) fordítottam a figyelmem, illetve vigyáztam a hátsó gumikra a futam végéig. Később jött az eső, ami itt borzasztó nehéz feladat elé állít bennünket. A csapatunkat viszont kiváló, tapasztalt és megfontolt tagok alkotják az irányítóközpontban. Kemény dió ezen a versenyen nyerni, de nekünk ismét sikerült. Két kézzel kapaszkodtam a győzelembe, nem engedtem el."

Sebastian Vettel (4.): "Szép lett volna ma dobogóra állni. Úgy vélem, adott volt hozzá a tempónk, de végül ugyanolyan stratégián haladtunk, mint az élmezőny, csak fordított módon. Bonyolult volt a helyzet, mert kopottabb gumikon mentem (a lágy keveréken), de futottam pár jó kört, és nagyjából nyolc másodpercet vertem a többiekre, ami erős teljesítmény. Utána forgalomba kerültem. Monacóban nehéz előzni, ezt megmutattam tavaly, idén pedig Mark tette meg ezt. Bíztunk benne, hogy az élen haladók közül néhányan két kerékcserére kényszerülnek, Kimi (Räikkönen) azonban sajnos leszakadt tőlem, ezért az élen állók tiszta terepen folytatták tovább a bokszkiállásuk után. Ez segített nekik, bennünket viszont hátráltatott. Mindazonáltal szép napot zártunk, figyelembe véve, hogy a 9. helyről rajtoltam, és öt helyet javítottam úgy, hogy itt nehéz előzni. Marknak és a csapatnak határozottan jó a győzelem. Lenyűgöző, hogy zsinórban harmadszor nyertünk Monacóban."

Mercedes

Nico Rosberg (2.): "Fantasztikus érzés dobogóra állni a családtagjaim és barátaim előtt az otthoni versenyemen, Monacóban. A csapat kiváló munkát végzett a hétvégén, hogy ilyen jól menjen az autó. Bár gondoltuk, hogy a pálya passzolni fog az autónkhoz, szebb eredményt értünk el a vártnál. Tiszta volt a rajt, de utána Mark (Webber) nagyon jól uralta a futamot. Tartottam az iramot vele, azonban mindnyájan tudjuk, hogy milyen nehéz előzni az itteni utcákon, és egyszerűen nem volt módom előzni. Ugyanakkor nagyon örülök a 2. helynek, nagyszerű egy újabb dobogós helyet szerezni az itt, illetve a Brackley-ban és Brixworth-ben dolgozó srácok számára. Alig várom, hogy Kanadába utazzunk, és megtartsam a lendületet."

Michael Schumacher (-): "Mit mondhatnék? Egyszerűen sajnálatos, hogy így ért véget a versenyem. A benzinnyomás problémájának nincs köze a rajtbalesethez, mindazonáltal a hiba duplán elszomorít, hiszen titokban dobogós eredményre számítottam. A hétvége csúcspontjaiból erőt merítek Kanadára, az ottani pálya elvileg feküdni fog nekünk, és remélem, hogy normális, tiszta futamunk lesz."

Ferrari

Fernando Alonso (3.): "Nagyon elégedett vagyok a hétvége alakulásával. Úgy hagyjuk el Monacót, hogy vezetjük a bajnokságot: ha ezt felajánlották volna a május eleji, mugellói teszt után, egyből aláírtam volna. Ha pedig Melbourne után mondják ezt, el sem hittem volna! Ausztráliában a tizenkettedik helyről rajtoltunk, a legutóbbi két futamon pedig a dobogón végeztünk, és az első helyen állunk a bajnokságban. Fontos, hogy ez az eredmény tovább motiválja a csapatot, még keményebben kell dolgoznunk az F2012 fejlesztésén. Tudtuk, hogy a rajt kulcsfontosságú lesz itt. Nagyon jól indultam, és majdnem befértem (Romain) Grosjean és (Lewis) Hamilton mellé: a francia versenyző autója összeért az enyémmel, és egy pillanatra megijedtem, hogy megsérült az autóm. Ezen a pályán szinte lehetetlen előzni, és ha szélárnyékban autózunk, az nem tesz jót a motor és a gumik hőmérsékletének. Ezért nem támadhatjuk mindig az előttünk állókat, ehelyett alkalmazkodnunk kell a helyzethez, és csak a leglényegesebb pillanatokban kell keményen hajtanunk, például a bokszkiállásoknál. Én is így tettem. Vajon (Nico) Rosberget és (Mark) Webbert is meg tudtam volna előzi, ha kicsit tovább kint maradok? Talán, de abban a pillanatban ez volt a helyes döntés. Egyértelműen gyors voltam, amikor tiszta volt előttem a pálya. A verseny vége felé kicsit aggódtam (Sebastian) Vettel miatt, aki a szuperlágy gumikon körözött, de szerencsére gond nélkül meg tudtam őrizni a pozíciómat. Reménykedtem, hogy megérkezik az eső, mert úgy gondolom, akkor lett volna esélyem a győzelemre. A gyors kanyarokkal teli barcelonai pályán is jól teljesítettünk, ez a pálya pedig egyedülálló - meglátjuk, mi történik Kanadában, de reméljük, hogy ezen a pályán is bizonyíthatjuk a fejlődésünket. Ezt a dobogós helyezést az Emilia tartományban történt földrengés áldozatainak és a családtagjaiknak ajánlom."

Felipe Massa (6.): "Jó verseny volt. A csütörtöki szabadedzés kezdete óta elégedett voltam az autóval, sokkal könnyebb volt vezetni, mint a korábbi versenyeken. Talán a pálya tulajdonságai vagy a beállítások miatt volt így. Nyilvánvalóan mindent részletesen ki kell elemeznünk, hogy tanulhassunk ebből a hétvégéből. Mindent figyelembe véve előrébb is végezhettem volna, de ettől függetlenül boldog vagyok. Nagyon nehéz és szoros verseny volt, de képes voltam az élmezőny tempóját futni. Csak azt sajnálom, hogy pár kört sem tudtam tiszta pályán megtenni, amikor az abroncsaim még jó állapotban voltak. A rajtom nagyon jól sikerült, és a lágy Pirelliken minimális volt a gumikopás. Egy versenyzőnek mindig a maximumra kell törekednie, ezért nem lehetek teljesen boldog a hatodik hely miatt, de nagyon fontos pontokat szereztem. Remélem, fordulatot vesz az idényem, és mostantól mindig az élmezőnyben harcolhatok, úgy, mint itt Monacóban. Most Montrealba utazunk - az a pálya különbözik ettől, mert jó végsebességre van szükség, de a beállítások annyira nem térnek el."

McLaren

Lewis Hamilton (5.): "Elég rossz volt a rajtom - nem értem, miért - szerencsém, volt, hogy nem keveredtem bele az első kanyarnál történt balesetbe. A versenyen küszködtem a lassú kanyarokban, nehéz volt óvni a hátsó gumikat. Vigyázni rájuk, miközben megpróbálni tartani az előttem lévők tempóját, az egyik legtrükkösebb dolog volt, amit valaha egy versenyben csináltam. Időt vesztettem a kerékcserémnél, adtam egy helyezést Fernando (Alonsónak), aztán Sebastian (Vettel) is meg tudott előzni a kerékcseréje után. Utána lehetetlen volt előzni. A mai nem volt a legjobb eredmény számomra - egyáltalán nem szeretek hátrafelé haladni a versenyen - de úgy gondolom, mindent kihoztam az autóból, ami tudtam. Pár ponttal megyünk el innen, még sok verseny van hátra, de biztos, hogy dolgoznunk kell, mert versenyről versenyre küszködünk, hogy tartsuk az elöl lévők tempóját. A többi csapat pedig gyorsult is. Nem hagyhatjuk, hogy elhúzzanak tőlünk, de mi egy fantasztikus csapat vagyunk, keményen fogunk dolgozni, mostantól igazán keményen fogjuk nyomni a gázt."

Jenson Button (-): "A rajtnál majdnem ráesett az autóm tetejére (Kamui) Kobajasi, mert őt is meglökte valaki. Aztán majdnem beragadtam a Sainte Dévote kijáratánál, épp, hogy sikerült átmennem. a kiállásom után Heikki (Kovalainen) mögött találtam magam - nem igazán harcoltunk, ha a jó helyre teszed itt az autódat, akkor lehetetlen előzni. ez igazán frusztráló, amikor sokkal gyorsabb vagy, mint az előtted lévő fickó. Végül blokkoltak a kerekeim a 15-ös kanyar bejáratánál az uszodánál, összeértünk, és defektem lett. Vége lett a játszmának. A mai eredmény abból fakad, hogy rossz volt az időmérős teljesítményünk, és szerencsétlenek voltunk a rajtnál. Ha a mezőny közepéről rajtolsz, jobban ki vagy téve az incidenseknek. Ez nem a mi napunk volt, de remélhetőleg előbb vagy utóbb eljön a miénk is."

Force India

Paul di Resta(7.): "Kiváló eredményt szereztem, nagyon örülök neki, hogy ennyit léptem előre a rajtpozíciómhoz képest. Agresszívan választottunk stratégiát, melyet a csapat remekül optimalizált. A titok nyitja a gumik kezelése volt, és az, hogy amikor csak lehet, tiszta legyen előttünk a terep. Az autót igazán jónak éreztem, sokkal erősebb volt, mint tegnap, ezáltal keményen nyomhattam a gázt, amikor kellett. Szerencsére elkerülte az eső a pályát a végén, mert ha esik, az komoly hatást gyakorolt volna. Remek, hogy mindkét autónk pontszerző lett, és ünnepelhetünk ma este."

Nico Hülkenberg (8.): "Nagy kavarodás volt a startnál, sok autó összeért. Szerencsém volt, hogy én megúsztam, mert ki kellett kerülnöm (Romain) Grosjeant, aki a pálya közepén rekedt. Az első körökben Michael (Schumacher) mögött haladtam, aztán mindketten beragadtunk a szuperlágy gumikon szenvedő Kimi (Räikkönen) mögé. Nehéz volt megelőzni őt. Sajnos Kimi pont abban a körben állt ki a bokszba, mint én, ezért mögötte maradtam, ráadásul forgalomba tértünk vissza, így Paul elém kerülhetett. A futam maradék része eseménytelen volt, csak a gumikra vigyáztam. Kiváló eredményt ért el a csapat, örülhetünk neki."

Lotus

Kimi Räikkönen (9.): "A kilencedik hely volt a legtöbb, amit ma elérhettünk. Nem rajtoltam túl jó helyről, és a futam közben is nehézségeim támadtak. Nem ez volt a legkönnyebb hétvégénk, de legalább pár pontot sikerült szereznünk. Ez jobb, mint a semmi, de nem erre számítottunk. Egy verseny nem változtatja meg azt a tényt, hogy eddig minden pályán elég erősek voltunk - a hétvége elején még itt is. Ez a pálya teljesen más, mint a többi, ezért nem hiszem, hogy túlságosan aggódnunk kellene amiatt, hogy nem ez volt a legjobb hétvégénk. Az ilyesmi megtörténik - néha nem úgy sikerül, ahogy elterveztük, de most már Kanadára kell gondolnunk, ahol jó eredményt szeretnénk elérni."

Romain Grosjean (-): "Nehezen indultam, és úgy tűnt, hogy előttem Lewis (Hamilton) sem kapta el túl jól a rajtot. Fernando (Alonso) behúzódott mellé, ezért két autó is mellettem volt a belső íven, majd sajnos Michael (Schumacher) is mellém került kívülről. Egyszerűen nem volt elég hely, és száz méter után hirtelen a forgalommal találtam magam szembe - ez nem volt kellemes érzés. Csalódott vagyok, hogy a kezdetben mutatott biztató formánk után így végződött a hétvége. De ilyen a versenyzés - most már Kanadára koncentrálunk, itt lehet esélyünk arra, hogy visszavágjunk."

Williams

Bruno Senna (10.): "Örülök, hogy ezen a nagyon nehéz versenyen sikerült pontot szereznünk. Ennél többet érdemeltünk, és úgy érzem, jobb helyen is végezhettünk volna. De ma nem így történt, ettől függetlenül mindent megtettünk, amit lehetett. Örülök, hogy a legjobb tíz között végeztem, mégis vegyes érzelmeim vannak. Nagyon várom már a kanadai futamot. Magabiztos vagyok, szerintem jó beállításaink lehetnek a következő futamon, és már alig várom, hogy újra autóba üljek."

Pastor Maldonado (-): "Nehéz hétvégém volt. Csalódott vagyok, mert többet vártam ettől a futamtól. Nagyszerű stratégiánk volt, de egy jó rajt után a pálya közepén találtam magam, és szerencsétlen módon összeakadtam az előttem harcoló autókkal. A 6-os kanyarban, a pálya poros oldalán már nem tudtam megállítani az autót. A hétvégénket már a szombaton kapott büntetések elrontották, ezért most már a következő futamra koncentrálunk. Versenyképes autónk van, és Kanadában teljesen más lesz a helyzet: egy más pálya és más körülmények várnak minket."

Sauber

Sergio Pérez (11.): "Nagyon gyorsak voltunk, de mivel ilyen hátulról indultam, rendkívül nehéz volt előzni és előrelépni. Az áthajtásos büntetésem után sikerült visszaelőznöm pár autót, de a versenyt igazából már tegnap elvesztettük. Arra számítottunk - és reméltük is -, hogy több eső fog esni a futamon. Nem történt semmi különös, végül elég sima verseny lett. Kár érte, de a következő futamokon előrébb leszünk, mivel nagyon jó a tempónk."

Kamui Kobajasi (-): "Nagyszerűen rajtoltam, és Sebastian Vettelel harcoltam, tehát lehet, hogy közvetlenül mögötte tudtam volna maradni. Romain Grosjean először a belső ívre húzódott, majd hirtelen visszatért kívülre. Megpróbáltam elkerülni, de ő nem fékezett, így eltalálta a hátsó kerekeimet és megrongálta a felfüggesztésemet. Talán jobb lett volna, ha nem négy, hanem csak két kerekem van! Ezután túl veszélyes lett volna tovább versenyezni."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (12.): "Az előttem lévő autók közül sokan levágták az első kanyart a rajt után, és mivel egy Marussia mögött találtam magam, sok időt vesztettem. Egykiállásos stratégián voltam, és korán kihívtak a bokszba, hogy kihozzanak a forgalomból. Ezután nagyon jó volt a tempóm, és egészen a hetedik helyig előreléptem. Gyors és kiegyensúlyozott köröket futottam. Körülbelül 14 körrel a verseny vége előtt az abroncsaim teljesen elhasználódtak, és be kellett jönnöm intermediate-ekért, de nem esett eléggé az eső. Kár, hogy a rajt után sok időt vesztettem a forgalomban, enélkül könnyedén a pontszerzők között végezhettem volna. Várom már a kanadai futamot, ezt a pályát különösen szeretem, bár még nem versenyeztem rajta. Remélem, jó eredményt érhetek el ott."

Daniel Ricciardo (-): "Jól rajtoltam, majd el kellett kerülnöm az előttem történő balesetet, és sikerült is néhány helyet előrelépnem. Di Resta mögött autóztam, aki a lágy gumikat használta, én viszont szuperlágyakon köröztem. Jó volt a tempón, ezért megpróbáltam megelőzni, de nem sikerült. Megpróbáltam minél tovább kint maradni a szuperlágy gumikon, de a tempóm elkezdett visszaesni, ezért a bokszba hajtottam a lágy abroncsokért. Reméltem, hogy ezek kitartanak a verseny végéig. Mikor kijöttem a bokszból, üres volt előttem a pálya, és jó ritmusban tudtam körözni, míg utol nem értem a (Heikki) Kovalainen és (Jenson) Button mögött kialakult vonatot. Megpróbáltam megelőzni a McLarent, de ez nem volt olyan könnyű. Később eltaláltam a 15-ös kanyarnál lévő rázókövet. Ekkor még nem éreztem semmit, de a következő körben nagyon lazának éreztem a kormányt, ezért a bokszba hajtottam, hiszen nem lett volna biztonságos így vezetni. Ennek ellenére a kiesésemig nagyon élveztem a versenyzést."

Caterham

Heikki Kovalainen (13.): "Nagyszerű verseny volt ez a csapat számára. Örülök, hogy a bajnokságban visszaszereztük a harmadik helyet, és a legjobb helyezésünket értük el az idényben. Ennek ellenére úgy gondolom, többre is képesek lehettünk volna, de a legrosszabb pillanatban kezdett el esni az eső. Ha teljesen vizes lett volna a pálya, és mindenki kiállt volna a bokszba, megtarthattuk volna a 12. helyünket, talán még előrébb is kerülhettünk volna a bokszkiállások után. Amikor megérkezett az enyhe eső, csökkent a fékek hőmérséklete, és nem tudtam tartani a korábbi tempómat. Ettől függetlenül nagyon jó napot tudhat maga mögött a csapat, jó érzés volt úgy visszatérni a garázsba, hogy mindenki jó hangulatban volt. Egy ilyen pályán mindig van esélyünk harcolni, ezt már a futam előtt is mondtam. Nagyszerű csatát vívtunk Jenson (Buttonnal), hosszú ideig magam mögött tudtam tartani, miközben nagyon keményen hajtottam. Még több is van ebben az autóban, és lesznek még hasonló versenyek, ezeket már nagyon várjuk. A maihoz hasonló eredmények miatt éri meg az a kemény munka, melyet az egész csapattól láthattunk."

Vitalij Petrov (-): "Jól rajtoltam, és megelőztem néhány autót, de utána egy Sauber bevágott elém, és eltalált az első kanyar előtt. Azonnal éreztem, hogy van valami probléma az első szárnnyal. Vártunk pár kört, hogy kiderüljön, mekkora a baj, majd a harmadik körben kiálltam a bokszba egy új orrkúpért. Ettől kezdve olyan keményen hajtottam, ahogy csak tudtam, de aztán láttam a villogó feliratot a kormányom kijelzőjén, hogy lemerült az akkumulátor, és itt véget is ért a versenyem. A mérnököm a 16. körben szólt, hogy elektromos hiba miatt álljak ki a bokszba. Kár érte, mert a jó rajtom után remek pozícióban autózhattam, és egész hétvégén úgy éreztem, hogy jó az autóm. Lett volna esélyem arra, hogy nagyszerű helyen érjek célba, de néha történik ilyesmi az autóversenyzésben."

Marussia

Timo Glock (14.): "Kissé elszomorító a végeredmény, pedig a verseny jól indult. Eleinte jó tempót diktáltunk, az első 10 körben még Jenson (Buttonnal) is tartottam az iramot. A táv utolsó negyedéig erős maradt a tempó, ám ekkor letört az első szárnyról az egyik véglap. Nem tudjuk, mi okozta ezt, talán az, hogy korábban koccantam (Sergio) Pérezzel. Ki kell nyomoznunk az okot. Összességében elégedett vagyok a saját teljesítményemmel, valamint a csapatéval, ugyanakkor szomorú, hogy ennyire sokáig őriztük a 10. helyet a konstruktőri tabellán, aztán most hátrébb kerülünk. Azonban ilyen a versenyzés, nem reménykedhetünk sokáig. Most már Kanadára összpontosítunk, ahol kedvezőbb szerencsét várunk."

Charles Pic (-): "Nem volt valami fényes versenyem, de őszintén szólva az egész hétvége sem volt a legjobb. Vártuk, hogy jöjjön az eső, azonban nem jött, ezért nem tudtunk hasznot húzni belőle. A tempónk jobb volt a futamon a hétvége korábbi fázisához képest, de végül ki kellett állnom egy elektromos probléma következtében. Az első öt versenyen mutatott erős tempóm után kicsit csalódott vagyok, viszont reménykedünk, hogy Kanadában javulni fognak a dolgok."

HRT

Narain Karthikeyan (15.): "Kemény verseny volt, mert nagyon behatároltak minket a gumik. Megpróbáltunk egy egyenletes tempót futni, kimaradni a balesetekből, és befejezni a versenyt, tudtuk, ha ez sikerül, jó helyen futhatunk be. A 15. hely jó eredmény,ez egy jó módja annak, hogy felülemelkedjünk a csalódást keltő barcelonai futamon. Most azon kell dolgoznom, hogy össze tudja rakni egy jó kört az időmérőn, ebben a szezonban ez a leggyengébb pontom. Remélhetőleg tovább tudjuk vinni a lendületünket innen a következő versenyre Kanadába, és folytatjuk a fejlődést."

Pedro de la Rosa (-): "Szörnyű volt, kár érte. Sajnálom a csapatot, mert tegnap jó munkát végeztünk, és ma érdekes helyről rajtoltunk, szerintem jó eredményt érhettünk volna el. Az egykiállásos stratégia először lágyakkal aztán szuperlágyakkal jó volt, csak meg kell néznünk, amit Vettelék csináltak, kár, hogy nem tudtunk többet megtenni 300 méternél. Ez nem az én hibám, de nem is a csapaté volt, hanem egy másik versenyzőé, de ilyen dolgok előfordulnak a versenyeken. Egy nap talán velem is előfordul, csak az a szomorú, hogy ez pont itt történt azok után, hogy remek munkát végeztünk, és azok után, hogy nagyon reménykedtem egy jó helyezésben Monacóban. Ezért kissé szomorúan megyek el innen, bár nem tudtunk volna pontot szerezni, legalább egy jó helyen érhettünk volna célba."