Vágólapra másolva!
A csapat technikai igazgatója, Pat Fry elismeri, hogy a csapatnak a barcelonai előrelépés után is számottevő maradt a hátránya.

A Ferrarinál azt mondják, a Spanyol Nagydíjon bevetett fejlesztéseik meghozták a várt előrelépést, de így is tekintélyes maradt a hátrányuk, ezért további újításokkal készülnek a következő versenyekre.

"Minden téren komoly erőfeszítésre volt szükségünk, hogy Barcelonára elkészüljünk az új alkatrészekkel, és azt hiszem, a többségük a várakozásoknak megfelelően működött" - jelentette ki a Ferrari technikai igazgatója egy hivatalos videóinterjúban. "Akad még egy-két részlet, amelyeket tovább tanulmányozunk, hogy megértsük, helyesen működnek-e, de az összes fokozta a teljesítményünket - még ha némelyik egy hajszállal kevésbé is, mint vártuk."

"Összességében tehát a csapatnál mindenki tűrhetően elégedett volt a fejlesztéseinkkel. Ettől függetlenül természetesen még hosszú út áll előttünk, ezért változatlan ütemben kell dolgoznunk tovább."

Ennek ellenére Fernando Alonso a Red Bull-os Sebastian Vettellel holtversenyben a világbajnoki tabella élén áll, miután a zűrzavaros Malajziai Nagydíjat megnyerte, Barcelonában pedig 2. lett. Már több csapat jelezte, hogy az újabb fejlesztések bevetése előtt megpróbálja megérteni jelenlegi autójának viselkedését a sok problémát okozó gumikon, Fry azonban hozzátette, hogy ők további frissítéseket tartogatnak a közeljövőre.

Monacóba "újabb kis fejlesztéseket viszünk, melyek révén nőni fog a leszorítóerő, de az az igazán érdekes, hogy az egyes autók hogyan használják a gumijaikat" - magyarázta. "Folyamatosan kell kihoznunk az újításokat, ahogy manapság mindenki teszi. Kanadában új első és hátsó vezetőszárnyunk lesz, mert ott kicsit más mértékű leszorítóerőre van szükség."

"Emellett dolgozunk a kipufogórendszeren, aminek különféle változatait fogjuk tesztelni. Az év elején rengeteget tanultunk a problémáinkból, amelyekkel akkor küzdöttünk, és Mugellóban újra nekifutottunk a kérdésnek. Már elég alaposan értjük a helyzetet, a teljesítményünk azonban... Csak igyekszünk minél gyorsabban felszerelni (az új kipufogót) az autóra. A szezon során végig pörgetnünk kell majd a fejlesztéseket."

A Ferrari a konstruktőri összetettben csak 4. a Red Bull, a McLaren és a Lotus mögött, pedig az utóbbi csapat idén még egy versenyt sem nyert.