Vágólapra másolva!
Bár az első öt futamnak öt különböző győztese volt, a Lotust irányító Eric Boullier szerint ez nem jelenti azt, hogy olcsóbban adják az első helyet.

Egyesek szerint elértékteleníti a nagydíjgyőzelmeket, hogy a szezon első öt futamát öt különböző csapat nyerte meg: a legutóbbit a Williams, mégpedig a fizetős versenyzőként ismert Pastor Maldonado révén, akinek korábban egy 8. helyezés volt a legjobb eredménye. A Lotus viszont kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően hiába 3. a konstruktőri összetettben, a dobogó tetejére még nem jutott fel.

"A különböző győztesek számát látva azt hihetnénk, hogy most könnyebb nyerni, mint régebben. Ez azonban nem igaz" - idézi a csapat főnökét, Eric Boulliert egy közlemény. "Idén annyira szoros a küzdelem, hogy aki az egyik hétvégén hős, az a következőn akár betlizhet is. Nekünk eddig az volt az erősségünk, hogy minden pályán az élmezőnyben tudtunk maradni. Nem hullámzott annyira a teljesítményünk, mint néhány riválisunké."

Kimi Räikkönen Bahreinben és Spanyolországban is esélyesnek tűnt a győzelemre: először Sebastian Vettelt támadta az 1. helyért, másodszor pedig nagyot hajrázva közeledett Pastor Maldonadóhoz és Fernando Alonsóhoz. Ezért Boullier úgy véli, a Lotusnak mostantól magasabbra kell tennie a lécet.

"Az első versenyek nehézségei után, amikor a tempónkat nem tudtuk eredményekre váltani, az utóbbi két futamon jól szerepeltünk, tehát ha így folytatjuk, talán módosítanunk kell az elvárásainkon" - mondta.

A hétvégén az 500. nagydíjára készülő enstone-i istálló számára szép ajándék lenne egy győzelem, Räikkönen azonban nem biztos benne, hogy az E20 elég gyors lesz a hercegség kacskaringós pályáján. "Monaco kicsit más, mint a többi helyszín, ezért nehéz megítélni, hogy milyen formában leszünk rajta" - ismerte el. "Nekem még csak egyszer jött össze ott a győzelem, de ha az embernek sikerül nyernie, az a lehető legjobb érzés. A 2005-ös sikerem az egyik legemlékezetesebb. Különleges lenne megismételni."

Forrás: Lotus

Räikkönen kiemelte, hogy a Lotusnak Monacóban az időmérőre kell koncentrálnia. "Nehéz versenyezni a pályán, mert annyira keskeny, hogy előzni szinte lehetetlen rajta" - mutatott rá. "2009-ben beragadtam Rubens (Barrichello) mögé, és hiába volt KERS az autómban, egyszerűen nem tudtam elé kerülni."

"Meg kell néznünk, hogy működnek a gumik, és van-e valamilyen jó stratégia, de a legfontosabb az lesz, hogy az időmérőn jól szerepeljünk. Nem könnyű felmérni, hogy az autónk mennyire illik Monacóhoz, mert a pálya jellegzetességeit szimulálni szinte lehetetlen, azokon a pályákon, ahol eddig jártunk, feltétlenül. Annyit azért kijelenthetünk, hogy az E20 eddig mindenhol gyors volt, tehát remélhetőleg gyors lesz Monacóban is."

A finn csapattársa, Romain Grosjean egyetértett ezzel. "Egy hagyományos pályán jobban fel lehet mérni, hogy mire számíthatunk" - mondta. "Bízom benne, hogy kellemes meglepetésben lesz részünk, és az autónk illeni fog Monaco egyedi jellegzetességeihez. Az szép lenne."