Vágólapra másolva!
A Forma-1-es gumiszállító nem akar a versenyzés központi eleme lenni, jelentette ki a cég sportprogramját irányító Paul Hembery. Szerinte a legtöbben örülnek a rendkívül szoros bajnokságnak.

Kezd megváltozni a Pirelli megítélése a Forma-1-ben, méghozzá negatív irányba. A vállalat tavaly úgy szállt be ismét a sportágba, hogy felkérést kapott rá, hogy ne készítsen túl tartós gumikat, aminek eleget is tettek. Bár a versenyeken jelentősen megnőtt a kerékcserék száma, a gumik időnként kiszámíthatatlan amortizációja és az eltérő frissességű gumik közti teljesítménykülönbség lényegesen megdobta az előzések számát. Ennek hatására sokan dicsérték a Pirellit.

Idén viszont egyre erősödnek azok a vélemények, amelyek azt hangoztatják, hogy képtelenség kiismerni a gumik viselkedését, és sokszor pusztán a szerencse dönti el, hogy éppen melyik autó bánik velük jól. A közelmúltban sokan nyilatkoztak a témáról a Forma-1 szereplői közül, akik megosztottak a kérdésben. Az ügyet kipattintó Michael Schumacher vagy a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nem örül a jelenlegi feltételeknek, Christian Horner, Mark Webber, Nico Rosberg és Kimi Räikkönen azonban nyilvánosan azt mondja, hogy nincs bajuk.

Az Autosportnak adott interjújában a Pirelli sportigazgatója reagált a bírálatokra, amelyekről úgy véli, hogy nem tükrözik a többség véleményét. "A visszajelzések többségében azt kapjuk, hogy az emberek élvezik a versenyeket. Ha valaki az év elején közölte volna, hogy öt verseny után öt különböző győztes lenne öt különböző autóban, mindenki azt hitte volna, hogy az illető beszívott" - mondta Paul Hembery. "Elég rápillantani a bajnokságra. Nagyon szoros az állás, az emberek évek óta erre vágytak. Most beteljesült, de néhányan még mindig nem boldogok."

Forrás: Pirelli

Hembery tagadja, hogy a vállalat saját népszerűsítésére használja fel a Forma-1-et - erre nem lenne módjuk, ha tartósabb abroncsokat gyártanának, mivel akkor kevesebbet beszélnének róluk."Nem akarunk az F1-es versenyzés központi eleme lenni. A központban a mérnököknek, a versenyzőknek és az autóknak kell állniuk" - jelentette ki.

Noha a csapatok bevallottan szinte sötétben tapogatóznak a gumik használatát illetően, Hembery szerint hamarosan jobban megoldják majd a feladatokat. Úgy véli, az idén is érvényesülni fog a régi igazság, miszerint hosszú távon úgyis a legjobbé lesz a diadal.

"Egy szezont a legjobb pilóták, tervezők és autók nyernek meg. Húsz verseny van, végül a legjobb fog nyerni" - mondta. "Idővel a mérnökök uralni fogják a helyzetet. Adjunk nekik még pár versenyt, utána rendeződik minden. Spanyolországban voltak arra utaló jelek, hogy három-négy csapat fejlődött."

A következő versenyt Monacóban rendezik, ahol idén először vetik be a szuperlágy gumikat. Velük elméletileg könnyebb dolga lesz a mezőnynek, mert tavalyhoz képest nem változott az összetételük.