Vágólapra másolva!
Nemrég már 2013-ra is kötöttek szponzori szerződést, és Norbert Haug szerint egyébként sincs igazságtartalma a távozásukról szóló pletykának.

A napokban a The Times riportja nyomán ismét felröppent a hír, hogy a Mercedes az év végén kiszáll a Forma-1-ből, ezt azonban a sportprogram főnöke, Norbert Haug szinte azonnal cáfolta, mondván, "nincs benne semmi igazság." Az ő állítását támasztja alá, hogy a csapat éppen nemrég kötött egy új szponzori szerződést az IWC Schaffhausen svájci óragyártó céggel 2013-ról, amit értelemszerűen nem tett volna meg, ha jövőre már nem tervezi az indulást a világbajnokságban.

A burkolt fenyegetőzés valószínűleg csupán a Forma-1-ben jelenleg zajló hatalmi játszma része: a Mercedes fals hírek terjesztésével próbál nyomást gyakorolni Bernie Ecclestone-ra, aki a sport üzleti modelljét meghatározó Concorde Agreement új változatában, a tervezett szingapúri tőzsdére bocsátás után csak a Ferrarinak, a McLarennek és a Red Bullnak biztosítana helyet az igazgatótanácsban.

A Mercedes érthető módon elégedetlen emiatt, de a vállalat szóvivője a sportprogram leállításának hírére reagálva a Sky Sportsnak azt mondta: "Jelenleg is tárgyalásokat folytatunk a kereskedelmi jogok tulajdonosával, ezért a megértésüket kérjük, amiért pillanatnyilag nem árulhatunk el részleteket ezzel kapcsolatban."

Már a télen is felmerült, hogy a Mercedes kiszáll az F1-ből, ha 2012-ben sem sikerül elérnie első nagydíjgyőzelmét. Ezt Kínában végre elérte, a közvetlen veszély tehát elhárult, ugyanakkor a cég igazgatótanácsában sokan vannak, akik az F1-et felesleges pénzkidobásnak tartják.

A csapat jelenleg jó formában van, ami növelte a piaci értékét, tehát most magas áron lehetne értékesíteni, másrészt viszont maga az anyavállalat is jól teljesít, ezért nincs rászorulva arra, hogy eladja - különösen, hogy egyik legfőbb riválisa, a Volkswagen csoport is egyre többet foglalkozik az F1-es részvétel gondolatával. Mindemellett nem világos az sem, hogy ha a Mercedes kiszállna, az hogyan érintené a motorszállítói programját.

Noha ebből a szempontból nem szokták a Ferrarival egy lapon emlegetni, a Mercedesnek óriási hagyományai vannak az autósportban. Az első, közel 400 km-es versenyt még 1901-ben nyerték Wilhelm Werner révén Olaszországban, a híres Camille Jenatzy által vezetett autójuk győzött a nagydíjversenyzés elődjeként ismert Gordon Bennett Cup 1903-as kiadásán, és a történelem első, 1906-ban rendezett nagydíján - amin a magyar Szisz Ferenc végzett az élen egy Renault-val - három autóval vettek részt.