Vágólapra másolva!
Norbert Haug szerint a versenyzők nem örülnek, ha nem nyomhatják teljes erővel a gázt, ezért megérti a Pirelli gumijait kritizáló Schumacher viselkedését.  

A Pirelli szándékosan olyan gumikkal látja el a Forma-1-es mezőnyt 2011 óta, melyek élettartama nem túl hosszú, vagyis általában több kerékcserét kell beiktatnia a versenyzőknek. Az abroncsok kiismerése ráadásul nehéz feladat, és a megfelelő állapotuk megtartása érdekében gyakran lassabb tempóban kell vezetni az elméletileg lehetséges maximumnál.

Michael Schumacher, aki idén még csak 2 pontot gyűjtött az ennél többre hivatott Mercedesszel, a hétvégén pont emiatt kritizálta a Pirellit. "Elsősorban az zavar, hogy mindenkinek bőven a saját, és főleg az autója korlátain belül maradva kell vezetnie, hogy kímélje a gumikat" - monda a BBC Radio Five Live-nak. "Szerintem kérdés, hogy a gumiknak tényleg ekkora szerepet kell-e játszaniuk, vagy lehetnének kicsit tartósabbak. Akkor normális versenytempóban mehetnénk, nem úgy, mintha mindig a pályán lenne a Safety Car."

A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug elmondta, hogy bár nem osztja Schumacher véleményét, érthetőnek tartja a kirohanását.. "Egy versenyző számára nyilván bosszantó, ha úgy gondolja, hogy gyorsabban is tudna menni, de nem teheti, mert óvatosnak kell lennie. Az ilyesmi a versenyzőknek nem feltétlenül természetes" - idézte Haugot a német Sport 1.

Az olasz gumigyártó sajnálatát fejezte ki Schumacher támadása miatt, főleg azután, hogy a német a teszteken még elégedetten nyilatkozott a gumikról. Azt egyébként tisztázták, hogy a híresztelésekkel ellentétben a Mercedes autója nem koptatja erősebben az abroncsokat, mint a többi autó, és véleményük szerint amúgy sem a gumik fogják eldönteni a bajnoki cím sorsát.