Vágólapra másolva!
Úgy érzi, a csapatnak a rossz bokszkiállások végére kell járnia, miután Bahreinben mind a három kerékcseréjét elbaltázták.

Lewis Hamilton arra kérte a McLarent, hogy indítson belső vizsgálatot az utóbbi időben egyre rendszeresebbé váló elrontott bokszkiállások miatt.

Jenson Button a múlt hétvégén, Kínában azzal vesztette el végképp a győzelmi esélyeit, hogy túl sokáig vesztegelt a bokszban, amikor az egyik kerekét nem tudták elég gyorsan rögzíteni. Hamilton Bahreinben még rosszabbul járt: neki mindhárom kiállását elrontották. Az elsővel legalább 6, a másodikkal 8, a harmadikkal 1,5-2 másodpercet vesztett, így eleinte hiába haladt a 2. helyen, végül csak 8. lett. Még az 5. helyezett Nico Rosberg is csupán 3,5 másodperccel végzett előtte, holott 15 másodperccel kevesebbet töltött a bokszutcában.

Ráadásul a három kiállás eltérő okokból siklott félre: noha az első két esetben ugyanazzal, a balhátsó kerékkel volt gond, a McLarent irányító Martin Whitmarsh a Sky Sportsnak elárulta, hogy először félreállt az anya, másodszor pedig beszakadt a menet. Hamilton ezért azt mondta, a csapatnak át kell gondolnia a kerékcseréit, hogy kiküszöbölje a hibákat.

"Igen, mert ma rengeteg pontot eldobáltunk, és így lehet elveszteni a világbajnokságokat" - mondta. "Ezért gondoskodnunk kell róla, hogy a következő versenyig orvosoljuk a problémát, mivel nem engedhetjük meg magunknak, hogy úgy veszítsünk további pontokat, mint ma."

Hamilton ugyanakkor higgadtan állt az eredményéhez. "Ilyen a versenyzés" - jegyezte meg. "Fogalmam sem volt, hogy mi történik, de amikor másodszor mentem ki a bokszba, reméltem, hogy a probléma nem fog megismétlődni, és ezúttal gyors lesz a kerékcserém. Sajnos azonban ugyanolyan hosszú lett, ha nem még hosszabb, mint az előbbi."

Forrás: McLaren

A brit Bahreinben elvesztette a vezetést a világbajnoki összetettben, és elismerte, hogy a versenyen nem volt sok pozitívum, amivel vigasztalódhatott volna. "Legfeljebb a 4 pont" - mondta. "A tempóm sem volt túl jó, egész nap borzasztóan küszködtem azzal, hogy épen tartsam a hátsó gumikat. Az etapok végén ugyanakkor sikerült ledolgoznom egy kis időt annak köszönhetően, hogy vigyáztam rájuk. Mindent kihoztam az autóból, amit lehetett."

A szombatinál 10-12 fokkal hűvösebb pályán Button is túlkormányzottsággal bajlódott, ezért minden bokszkiállásánál lazítottak McLarenjének első szárnyán. Röviddel a leintés előtt még a 7. helyen haladt, és arra készült, hogy támadást indítson a kopott gumikon lelassuló Paul di Resta ellen, amikor defektet kapott.

"Az utolsó 5 körben elkezdtem keményebben nyomni a gázt, így közeledtem Paulhoz és Nicóhoz" - magyarázta. "Amikor azonban a célegyenesre vezető kanyarhoz fékeztem, az autóm jobb eleje felemelkedett, és ebből tudtam, hogy balhátsó defektem van. Ezért gyorsan szóltam a rádión a csapatnak, és kiálltam a bokszba."

"Aztán a hátralevő körökben az autóm nagyon hangos lett. Azt hiszem, először a kipufogóm romlott el, utána jött a defekt, aztán a differenciálmű is bedöglött; ezért muszáj volt kiállnom."

A bahreini verseny után a McLaren is elvesztette az első helyet a konstruktőri összetettben.