Vágólapra másolva!
Reakciók a Bahreini Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.  

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Ez nagyszerű érzés, és teljes egészében a csapatnak köszönhetem. A szezon nem kezdődött könnyen számunkra, pedig nagy várakozások voltak velünk szemben, még ha leginkább az is volt a probléma, hogy a saját elvárásainknak nem feleltünk meg. Nagyon keményen dolgoztunk az autón, itt-ott csiszolva rajta, és keresve vele a helyes utat. A srácok nem sokat aludtak az utóbbi versenyhétvégéken - Kínában is nehéz versenyünk volt, ezért nekik is nagyon örömteli, hogy most megszereztük a pole-t. Az autónk egész hétvégén jobbnak tűnt az eddiginél, de az időmérő nem alakult zökkenőmentesen, mert kis híján kiestem a Q1-ben. Jó, hogy miénk lett a pole."

Mark Webber (3.): "Az autónk itt jobban működött. Az időmérő első része nem volt könnyű, a Q1-ben mindkettőnknek még egyszer ki kellett mennünk a pályára. Az edzés ettől függetlenül tűrhetően alakult számomra, eddig ez a legjobb edzéseredményem ezen a pályán. A csapat nagyon keményen és koncentráltan dolgozott. Szombatonként eddig nem voltunk túl erősek, vasárnap viszont igen. Ezért holnap jó versenyünk lehet; a gumistratégia nagyon-nagyon fontos lesz, és a pilóták közül sokan, beleértve minket is, elhasználtak egy csomó garnitúrát az időmérőn."

McLaren

Lewis Hamilton (2.): "Nagyon elégedett vagyok az időmérővel és a csapat eddigi munkájával a hétvégén. Idén minden versenyen az első sorból indulhattam, és úgy érzem, ez volt az egyik legjobb kvalifikációs teljesítményem idáig. Mindkét Q3-as köröm nagyon szépen sikerült, úgy vélem, mindent kipréseltem az autóból. A futamon borzasztó nehéz lesz legyőzni a Red Bull mindkét pilótáját, de alig egy tizedmásodperces a hátrányunk versenytempóban. Létfontosságú lesz a rajt - az idei szezonban kiválóan szoktunk rajtolni, ezért arra számítok, hogy képes leszek felvenni a versenyt Sebbel az első kanyar felé menet. Nagyon izgalmasan alakul az idény, bárki esélyes lehet most."

Jenson Button (4.): "A 4. pozíció nem egészen az, amit reméltem, viszont nem annyira rossz. Mindig szörnyű érzés, ha nincs rendben a balansz az utolsó Q3-as körön, és mivel nem tudtam kihozni a legjobbat az autóból, behajtottam a bokszba gumispórolás céljából. A 4. hely nem annyira pocsék. Az autó határozottan javult tegnap óta, sokat fejlesztettünk rajta mára. Számítottunk rá, hogy nagyon gyorsak lesznek a Red Bullok az időmérőn, ezért pozitívum, hogy közel maradtunk hozzájuk. Kellemes meglepetés Nico (Rosberg) előtt végezni, aki egy hete még a pole-ban volt. Holnap nagyon fontos lesz jól rajtolni - Lewis és jómagam egyaránt a rajtrács poros oldaláról indulunk, ami megnehezíti a dolgunkat, ezért mindent tökéletesen kell csinálnunk. Kulcsfontosságú lesz a gumik kezelése is. Nagyon várom a kihívást."

Mercedes

Nico Rosberg (5.): "Összességében megfelelőnek éreztem a helyzetet a mai időmérőn, azonban mivel a versenytempónkra összpontosítottunk, bizonyos mértékben kompromisszumot kötöttünk a kvalifikációs beállításokkal. Úgy vélem, jó pozícióban vagyok a holnapi futamra. Az első öt pilóta közül csak nekem van egy szett új opciós (lágy) gumim, ami nagyon hasznos ezen a pályán. Fontos lesz az óvatos vezetés, és az, hogy megfelelően bánjunk a gumikkal, mert a feltételek roppant kemények."

Michael Schumacher (18/17.): "Nyilvánvalóan nagyon csalódott vagyok, hogy a 18. helyet szereztem meg a rajtrácson egy olyan versenyen, amelyen ütőképesnek tűntünk. Sajnos a jónak ígérkező leggyorsabb körömön elromlott a DRS-em az utolsó szektorban. Megpróbáltuk megjavítani a garázsban, de nem tudtunk újra pályára hajtani. Semmi értelme nem lett volna DRS nélkül, másfajta gumikon még egy körrel próbálkozni. Most próbáljuk megnézni, mit tehetünk innen, és igyekszünk annyira nyomni a gázt, amennyire lehet."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (6.): "Nagyszerűen érzem magam, nagyon örülök ennek az eredménynek. Átlagon alul szerepeltünk Kínában a fejlesztéseinkkel, de kitartottunk mellettük, és itt lényegesen jobban működtek, ami a csapat kemény munkájának köszönhető. A csapattal is jól kommunikáltam, ez segített hozzá bennünket a Q3-ba jutáshoz. Nagyon elégedett voltam a vezetésemmel, minden egyes etapban javultam. Nem lehet mindig ilyen napunk, szóval kiélvezem a pillanatot, észben tartva, hogy igazából a holnapi nap számít. Most mindent össze kell raknunk a versenyre, este megnézzük, milyen stratégiát választhatunk a gumikkal. Az önbizalom segít a rajt előtt, és a 6. helyről arra kell koncentrálnom, hogy minél több pontot gyűjtsek, mert erre ez eddigi legjobb esélyem. Remélem, holnap este is mosolyogni fogok."

Jean-Eric Vergne (19/18.): "Nem értem, hogy miért voltam ennyire lassú délután, főleg azért, mert délelőtt jól ment az autó, amint azt Daniel lenyűgöző teljesítménye is mutatja. Gratulálok neki. Alig várom, hogy áttanulmányozzuk a mérnökökkel az adatokat, és kiderítsük, miért nem sikerült a remélt teljesítményt nyújtanom. A pálya három fokkal melegebb volt délután, mint délelőtt, de ennek szerintem nem volt köze a szereplésemhez. Korábban is futottam már jó versenyem a rajtrács hátsó részéről indulva, ezért figyelembe véve az autóban rejlő potenciált, holnap is ilyesmit tervezek."

Lotus

Romain Grosjean (7.): "Szép az eredmény a csapatnak, az idényben eddig minden versenyen bejutottunk a Q3-ba, ami mindig kielégítő. Szerintem elégedettek lehetünk az autó viselkedésével. Amennyiben nem követtem volna el egy kis hibát az utolsó gyors körömön, még előrébb végezhettünk volna. A kínaihoz képest hatalmas kontrasztot jelentenek az itteni körülmények, és úgy gondolom, büszkék lehetünk rá, hogy milyen hatékonyan igazodtunk ehhez a változáshoz, mert az ilyesmi komoly kihívássá teszi a megfelelő beállítások megtalálását. Ma némileg nagyobb hátrányt szedtünk össze az élmezőnyhöz képest, mint szerettük volna, de jónak tűnik a versenytempónk, és a mezőny újra szoros, tehát a holnapi nap érdekesnek ígérkezik."

Kimi Räikkönen (11.): "Ma megvolt a szükséges tempónk, és könnyedén továbbléphettünk volna az utolsó fordulóba egy újabb etappal, de úgy gondoltuk, megéri kockáztatni, és mindössze egy mért kört futni a Q2-ben, hogy megspóroljunk egy garnitúra gumit a versenyre. Holnap a gumik kezelésén lesz a fő hangsúly, ezért bár a mai kockáztatásunk nem juttatott be minket az utolsó felvonásba, a stratégiánk remélhetőleg kifizetődik a futamon. Tudtuk, hogy szoros lesz a mezőny, és természetesen mindig a lehető legelőrébb akarunk végezni a rajtrácson, ugyanakkor kétfajta választási lehetőségünk volt, és amellett döntöttünk, amelyik elképzelésünk szerint jobb eredményt hozhat vasárnap. Szombaton nem osztanak pontokat. Meglátjuk, mi lesz holnap."

Sauber

Sergio Pérez (8.): "Ma nagyon jól sikerült az időmérő, a csapat ismét kiváló munkát végzett. Az eredmény sokkal jobb, mint amire a szabadedzés után számítottunk. Teljes mértékben kiaknáztuk az autóban rejlő lehetőségeket. A cél most az, hogy a rajtnál fentebb kapaszkodjak néhány hellyel, eztán meglátjuk, hogyan alakul a verseny. Mindeni számára nehéz lesz a helyzet a gumikopással. Egy újabb dobogós helyezés nem tűnik reálisnak számomra, a pálya eleve nem fekszik nekünk. Mindazonáltal a pontszerzésre törünk."

Kamui Kobajasi (12.): "Az utolsó szett friss gumimon jól alakultak a dolgok, és utolsó köröm elején javítottam is, de utána hibáztam a 11-es kanyarnál, amivel több tizedet vesztettem. Összességében sokkal erősebben működött az autó az időmérőn, mint a délelőtti szabadedzésen. Alapvetően visszatértünk a tegnapi beállításainkhoz, és ez helyes lépés volt. Az aszfaltcsík elvileg kedvez az előzéseknek, bár persze megfelelő csúcssebességre is szükség van a kivitelezésükhöz. Bízom benne, hogy holnap jól fogunk szerepelni."

Ferrari

Fernando Alonso (9.): "Ma a nyolcadik és a tizenkettedik hely közötti helyezést volt reális számunkra, tehát a kilencedik hely megfelel a jelenlegi szintünknek. Őszintén szólva, a pálya adottságait - amelyek nem passzolnak az autónkhoz - figyelembe véve, eddig ez a hétvége nem is alakul olyan rosszul számunkra. Hogy legyen esélyünk bekerülni a Q3-ba, fel kellett használnunk mind a három szett lágy guminkat, ezért nem maradt friss gumi az időmérő utolsó részére. Nem lett volna értelme kimenni a használt lágyakon, és akkor arra lettünk volna kényszerítve, hogy olyan gumikkal kezdjük meg a versenyt, amelyekben már pár kör benne van. Most szabadon választhatunk, hogy a közepes vagy a lágy gumikkal kezdjük-e azt a versenyt, amelyik úgy tűnik, hogy nagyon kemény lesz, különösen a gumik számára. Eddig mindig egy kicsit jobban szerepeltünk vasárnaponként, mint szombatonként, reménykedjünk benne, hogy ez így lesz Bahreinben is. Holnap meg kell próbálnunk annyira vigyázni a gumikra, amennyire csak lehetséges, ki kell hoznunk a legtöbbet abból, hogy három szett új közepes gumik van. Fontos lesz a rajt is, hasznos lenne, ha rögtön az indulásnál előrébb tudnánk jönni pár hellyel, mivel számunkra az előzés nem lesz egyszerű. A cél? Hogy a pontszerzők között végezzünk a hatodik-hetedik hely környékén. Tudom, hogy ez nem éppen briliáns, de azzal az autóval, ami jelenleg rendelkezésünkre áll, ezt lehet elérni."

Felipe Massa (14.): "Nem túl briliáns pozíció, de legalább marad egy szett új lágy gumim a versenyre. Igaz, hogy a pálya állapota percről percre javult, de így sem mondhatom azt, hogy, ha felhasználtunk volna két szett lágy gumit a Q2-ben, akkor bekerültem volna a Q3-ba. Nagyon nehéz lett volna, inkább úgy döntöttünk, hogy feláldozunk ma valamit a holnapi verseny érdekében, tudván azt, hogy itt nagyon fontos, hogy az embernek legyenek új gumijai a futamra. Ennek jelentősége lehet, amikor a pálya és az időjárás miatt durva a gumikopás. Megpróbálunk jól rajtolni, és előrébb jönni pár helyezést. A sanghaji példából tudjuk, hogy nekünk az előzés nehezebb, mint másoknak. Itt főleg attól szenvedünk, hogy a hajtott kerekek nem tapadnak eléggé a lassú kanyarokból kifelé jövet, ezért számítok arra, hogy védekezős versenyünk lesz."

Force India

Paul di Resta (10.): "Nagyon örülök a mai időmérőn nyújtott teljesítményünknek. Tegnap rövidített programot követtünk, nem volt könnyű az összes munkát elvégezni, de a csapat kiválóan állította be az autót erre a pályára a kvalifikáció előtt. A Q2-ben remek kört futottam, csupán három tizeddel voltam lassabb a legjobb időnél, azonban a Q3-ban olyan döntést hoztunk stratégiai alapon, hogy spórolni fogunk az abroncsokkal. Véleményem szerint ez adja nekünk a legjobb esélyeket holnapra. Remélem, hogy a futamon erősen szerepelhetek."

Nico Hülkenberg (13.): "Roppant zsúfolt napunk volt, de sokat tanultunk délelőtt, és folyamatosan erősebbé tettük az autót az időmérőig, ahol ígéretes tempót diktáltunk. A Q2-es köröm pompásnak tűnt az utolsó szektorig, de hirtelen túlkormányzottá vált az autó, szélesen fordultam, és több tizedet vesztettem. Úgy gondolom, e nélkül mindketten ott lehettünk volna a legjobb tíz között. Ugyanakkor elégedett vagyok, úgy érzem, holnap a pontokért harcolhatok."

Williams

Bruno Senna (15.): "Sok nehézséget tartogatott a mai nap, és néhány tizedmásodperc ezúttal is nagy különbséget okozott a rajtpozíciókban. Holnap kemény feladatunk lesz, de szerintem jó versenyünk lehet ebből a pozícióból indulva. Úgy érzem, mindent kihoztam az autóból, amit lehetett, azonban holnap erősebben szerepelhetünk."

Pastor Maldonado (17/22.): "Délelőtt gyorsnak éreztem az autót, ezért kár, hogy problémánk támadt a KERS-sel, ami miatt nem tudtam pályára hajtani a Q2-ben. Nehéz lesz a verseny a rajtrácson való hátrasorolásomból eredően, ráadásul a pálya is kemény diót jelent. A rajttól kezdve támadnunk kell, és megfelelően kell felépítenünk a taktikát. Ugyanakkor a versenyszimulációk során bíztatónak tűnt a tempónk, ezért várom a kihívást."

Caterham

Heikki Kovalainen (16.): "Ez kitűnő időmérő volt a csapatunk számára. Komoly bónusz, hogy bejutottunk a Q2-be, de már délelőtt láttuk, hogy közel sikerült kerülnünk néhány másik autóhoz, ezért bíztunk benne, hogy ha ekkora hőség és ilyen erős szél lesz, az opciós gumik révén bejuthatunk. Így is történt. Ráadásul megspóroltunk egy szett gumit holnapra, mert biztosak voltunk benne, hogy előrébb úgysem juthatnánk, s a tegnap és ma tapasztalt kopás alapján a gumikkal való bánásmódnak holnap egyértelműen jelentős szerepe lesz. Összességében örülök a csapat sikerének. Keményen igyekeztünk, hogy ilyen helyzetbe hozzunk magunkat, ahonnan már harcolhatunk a többiekkel, és ma bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk ilyen eredményekre. A télen fejlődtünk, s bár eddig nem sikerült megmutatnunk, tudtuk, hogy elérhetünk idáig, ezért ez mindenkinek nagyszerű nap a Caterhamnél, akár itt a pályán, akár odahaza, a gyárban dolgozik."

Vitalij Petrov (20/19.): "Tűrhetően elégedett vagyok azzal, ahogy a mai nap alakult, ha számításba vesszük a délelőtti edzésen jelentkező problémánkat a padlólemezzel, amely miatt időt vesztettünk, így a lágy gumikon nem tudtam az időmérőhöz passzoló balanszot találni az autómhoz. A kemény gumikon megtett köröm jól sikerült - közel kerültem a csapattársamhoz, és az autóm jónak tűnt, de amikor a lágy keverékre váltottam, hirtelen megváltozott. Nem annyira a balansszal volt gond, hanem inkább a féktávokon nem stimmelt valami, ezzel buktam időt. Ennek ellenére úgy érzem, lassan kezdünk odaérni, ahol lennünk kell. Sokkal közelebb vagyunk a többiekhez, mint Kínában, s mivel a versenyeken láttuk, hogy középmezőnybeli autókkal is harcolni tudunk, holnap jó napunk lehet. Érdekes lesz. Sok bokszkiállásra kell számítani, ezért minden azon fog múlni, hogy ki használja ügyesen a gumijait."

HRT

Pedro de la Rosa (22/21.): "Őszintén szólva nagyon boldog vagyok. Nem olyan rég Ausztráliában még kvalifikálni se tudtuk magunkat a versenyre, szóval örültem, amikor megláttam a köridőmet. Számunkra ez egy fontos ugrást jelentett, és egy ilyen bonyolult pályán nem számítottunk rá, hogy megelőzzük az egyik Marussiát. Ez örömteli. A gumikopás nagy, és holnap kompromisszumot kell kötnöm az első szektorban, hogy elegendő gumim maradjon az utolsóban, biztosítva a megfelelő tapadást. Tudjuk, hogy a futamon három vagy négy kerékcserére lesz szükség, és ezért szenvedni fogunk, de ez mindenkire érvényes. Szóval támadnunk kell és a tőlünk telhető legjobbat nyújtani."

Narain Karthikeyan (24.): "Tegnap nagyon kínlódtam, noha a nehéz délelőtt után később javultunk. Ma szépen fejlődtünk, és az időmérő meglehetősen jól sikerült. A második szektorban, a 12-es kanyarnál kihagyott a gyújtás a leggyorsabb körömön, amivel időt buktam. Lenyűgöző, hogy nem sokat módosítottunk az autón, de elég közel kerültünk az előttünk lévőkhöz. Ez pozitívum. Tegnap óta sokat gyorsultunk, ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy valóban fejlődtünk. Holnap új nap virrad, és a verseny kemény dió lesz a jelentős gumikopás miatt. Az viszont biztos, hogy nagy önbizalommal várjuk, meg tudunk birkózni vele."

Marussia

Charles Pic (21/20.): "Nem volt könnyű nap, de elégedett vagyok az eredménnyel. Délután sokkal melegebb volt, mint jósolták, és a hátsó gumik kopása fokozódott. Úgy tűnik, ezt elég jól kordában tartottuk, és összességében egész nap szép munkát végzett a csapat. A verseny keménynek ígérkezik, mert biztosan küszködi fogunk az abroncsokkal, de ma konzervatívan használtuk őket, ami növeli az esélyeinket holnapra. Meglátjuk. Jó, hogy elkaptuk a ritmust a pályán és jó napot zártunk."

Timo Glock (23.): "Nem alakult jól a szombat számunkra. Délelőtt és az időmérőn megint irtózatosan szenvedtünk a balansszal, mert az autó hátulja nagyon ingatag a féktávokon. A köröm nem alakult rosszul a 13-as kanyarig, de ott nagyot hibáztam, és mindent elvesztettem. A következő körben igyekeztem lehűteni a gumikat, azonban a hátsók addigra elkoptak, és csupán egyetlen garnitúra lágy gumi állt a rendelkezésünkre, mivel holnapra tartalékoltuk őket. Tehát nem volt jó a mai nap, és kár a motor benzinfelvételi problémájáért is, mert így az egyik HRT mögé kerültünk. Meglátjuk, mire leszünk képesek a versenyen. Spóroltunk a gumikkal, ami jó, de aggódni fogok a hátsók állapotáért holnap."