Vágólapra másolva!
Kifejtette, hogy miért nem illett a vezetési stílusához a Red Bull új kipufogója, melyet Kínában nem is próbált ki. A bahreini hétvégén viszont már ezt fogja használni.  

Negatívan befolyásolta a Red Bull teljesítményét, hogy az idei évtől elméletileg tilos aerodinamikai célokra használni a kipufogógázokat. A legtöbb csapat ugyan megpróbálja az autó padlólemezének sarka felé irányítani az égésterméket, de egyelőre közel sem tudják olyan hatékonysággal megtenni ezt, mint a korábbi években. A Red Bull emiatt el is vesztette fölényét.

A csapat a Kínai Nagydíjon Mark Webberrel az újfajta, a McLarenéhez hasonló kipufogót használta, Sebastian Vettel viszont a szabadedzések után úgy döntött, az előszezoni teszten bevetett konfigurációnál maradva folytatja a hétvégét. A bajnoki címvédő az Auto Motor und Sportnak elárulta, miért nem fekszik vezetési stílusának az új megoldás.

"Bekanyarodáskor szükségem van némi túlkormányzottságra. Egy kicsire. Ezt megfelelően tudom irányítani a gázpedállal, és a régi kipufogóval kiszámíthatóbb volt a túlkormányzottság, mint az újjal" - mondta. "Ráadásul a lágyabb gumikon gyakran hirtelen lépett fel túlkormányzottság."

"Amennyiben (Kínában) úgy éreztem volna, hogy az új kipufogó jobban illik hozzám, akkor péntekről szombatra átváltottunk volna rá."

Forrás: Red Bull

Bahreinben már Vettel is az új változatot használja, mivel a csapatnak több adata van róla. Christian Horner csapatfőnök reméli, a pilótája kamatoztatni tudja ezt. "Igyekeztünk megérteni, hogy mit kell változtatnunk annak érdekében, hogy Sebastian vezetési stílusához igazítsuk az új megoldást" - közölte. Az Auto Motor und Sport egyébként úgy tudja, hogy bár a frissített kipufogó javítja az aerodinamikát, a motor teljesítményét csökkenti.

Webber számára ugyanakkor nem akkora hátrány, ha ingerlékenyebb az autó a kanyarok bejáratánál, mert ő főleg a kigyorsításra koncentrál. "Mindig inkább az autó hátuljára támaszkodtam, mivel a fordulatszámmal is lehet szabályozni a balanszot" - nyilatkozta. "Szinte örökké tartott, mire hozzászoktam (a diffúzorba vezetett kipufogóhoz), és megtaláltam a megfelelő beállításokat. Ezért volt az, hogy tavaly több időt vesztettem a kanyarok bejáratánál Sebhez képest, mintha egy hagyományos autót vezettem volna."