Vágólapra másolva!
Tavaly sérülések is voltak az F1-es versenyen, ezért növelik a biztonságot. Az alagút utáni sikánnál eltüntetik a göröngyöket az aszfaltról, több helyre új, biztonságosabb falakat raknak ki.

Több nagy baleset is történt 2011-ben a Monacói Nagydíjon, melyek zöme az alagút utáni Nouvelle Chicane lassítónál következett be. Itt Nico Rosberg, Vitalij Petrov és Sergio Pérez egyaránt hatalmasat bukott, miután elvesztette uralmát autója fölött a féktávon található bukkanón. A legrosszabbul Pérez járt, aki az időmérőn elszenvedett baleset miatt agyrázkódást kapott, melyet elmondása szerint csupán versenyekkel később, július végére hevert ki.

Emellett a célegyenes utáni 1-es kanyarban, a St Devote-nál, illetve az uszodánál található sikánnál szintén történtek komoly incidensek(előbbinél Vitantonio Liuzzi ütközött falnak, utóbbinál több versenyző karambolozott, akik közül Petrov kisebb lábsérülést szenvedett), ezért a monacói szervezők úgy döntöttek, intézkedéseket tesznek a pálya biztonságának javításáért. Ezt az FIA is kezdeményezte korábban.

Az alagút utáni sikánnál kisimítják az aszfaltot, miután lézeres mérésekkel megállapították, hogy a féktávon egy 20 centiméter magas göröngy alakult ki, továbbá a bukótérben található falat is 14,6 méterrel hátrébb helyezik. Ugyanakkor nem kizárt, hogy az erőhatások következtében később újra egyenetlenné válik a pálya a féktávon, főleg, ha ugyanolyan meleg lesz, mint tavaly, amikor az aszfalt hőmérséklete 45 Celsius fok környékére emelkedett.

További változás, hogy a menekülőutak egy részét is újraburkolják különleges, nagy tapadású réteggel, hogy ne csúszkáljanak a kisodródó autók, valamint a St Devote-nál és az uszodánál az eddigi falakat az FIA által kifejlesztett TecPro bálákkal helyettesítik, melyek rendkívül hatékonyan nyelik el az energiát. Ezenkívül a bokszutca kijáratát szélesebbé és egyenesebbé teszik, hogy a kerékcseréről visszatérő, illetve a pályán haladó autók között ne legyen túl nagy sebességkülönbség.