Vágólapra másolva!
Reakciók a Kínai Nagydíj első napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Mercedes

Nico Rosberg(1.): "Ez igazán különleges nap számomra, hiszen ez az első pole-om a Forma-1-ben, és 1955 óta az első az Ezüstnyílnak is. Először furcsa érzésem volt, mert a Q3 végét az FIA garázsából láttam, miután úgy döntöttünk, egy szett lágy gumit megspórolunk a versenyre, ezért nem tehettem mást, nézővé kellett válnom. Amikor bebizonyosodott, hogy az élen végeztem, mégpedig fél másodperces előnnyel, én lettem a legboldogabb ember a világon. Köszönet a csapatnak, az itt és a főhadiszálláson dolgozó kollégáinknak, akik nagyszerű munkát végeztek az Ezüstnyíl tervezésével és továbbfejlesztésével. Nem tudjuk, mi fog történni a holnapi versenyen, és mindenképpen nehéz lesz elöl maradnunk, egyelőre azonban igyekszem kiélvezni, hogy az első sorból, Michael mellől rajtolhatok majd, ami egyébként is különleges számomra."

Michael Schumacher(3/2.): "Ez tényleg különleges nap a Mercedes-Benz számára, hiszen két Ezüstnyíl rajtolhat majd az első sorból a Kínai Nagydíjon. Nagyszerű eredmény ez, az egész csapat miatt örülök neki. Gratulálok Nicónak, csodálatos körrel szerezte meg a pole pozíciót. Gond nélkül elismerem, hogy ma jobb volt nálam, örülök a sikerének. Ugyanígy örülök azért is, hogy Norbert (Haug), Ross (Brawn) és a srácok itt a pályán, illetve Brackleyben és Brixworth-ben nem hiába voltak ennyire türelmesek. Csakis elismeréssel adózhatunk a munkájuknak. Nagy köszönet jár a Daimlernek is a támogatásért; mindent megteszünk, hogy a Mercedes az élre kerüljön, ahová tartozik. Én magam is boldog vagyok, és a versenyen természetesen arra fogok törekedni, hogy megtartsuk a helyünket. A holnap azonban egy másik történet lesz, még ha a beállításokat elsősorban a futamra is optimalizáltuk. Mindenképpen igyekszünk majd gyorsak lenni, már alig várom."

McLaren

Lewis Hamilton (2/7.): "Nagyon nagy gratulációt érdemel ma Nico. 1997-ben találkoztunk először, 2000-ben pedig csapattársak voltunk. Azóta jó barátok vagyunk. Amikor csapattársak voltunk, mindig arról álmodoztunk, hogy egyszer első és második helyen kvalifikáljuk magunkat a Forma-1-ben. Őrület, hogy ma ez megtörtént. A versenyről szólva, jó autónk van, de át kell majd verekednem magam a mezőnyön. Boldogan harcolok majd a pozíciókért a versenyen. Úgy állítottuk be az autómat, hogy a versenyen legyen a legerősebb. Bár kicsit hátrébbról indulunk Jensonnal, mint szerettük volna, és lesz egy kis munkánk vele, de szerintem meg tudjuk csinálni. Elég jó versenyzők vannak előttünk a rajtrácson, de nekünk is van olyan jó a versenytempónk. Ezen a pályán lehet előzni, van DRS-ünk is - már nagyon izgatott vagyok a holnappal kapcsolatban."

Jenson Button(5/4.): "A Q1-ben mentünk egy kört a lágyabb gumival is a legtöbb csapattal ellentétben. A Q2-ben azt éreztem, túlságosan alulkormányzott az autóm, ezért állítottunk pár dolgon a Q3-ra. Éreztem, hogy csökken a hőmérséklet az utolsó szakaszban, szerintem egyszerűen kicsit későn mentünk ki. Természetesen ez kissé csalódást keltő, de a versenytempónk nagyon jónak tűnik. Nehéz lesz felmelegíteni az első gumikat, ha holnap is hűvös lesz, de ez nem lesz szokatlan számomra. Ez van, remélem, holnap lehet egy jó versenyünk az ötödik helyről indulva. A célom, hogy a győzelemért harcoljak. Ez nem lesz könnyű, de legalább olyan gyorsak vagyunk, mint a legtöbb előttünk lévő autó. Ami szokatlan, az Kamui Kobajasi helyezése, neki úgy tűnik, nagyon jó a hosszú etapokon mutatott tempója is."

Lotus

Kimi Räikkönen (5/4.): "A rajthelyemmel nincs gond, a köridőket elnézve azonban csalódtam az autó tempójában. Igaz, hogy Lewis büntetése miatt előrelépünk egy hellyel, de nem voltunk olyan gyorsak, mint kellett volna, különösen a pole pozíciós időhöz viszonyítva. Kipróbáltunk pár fejlesztést a hétvége során, de nem úgy működtek, ahogy szerettük volna, ezért visszatértünk a korábbi verzióhoz. A mostani verseny előtt nem vagyunk olyan magabiztosak, mint az előző két futamon, de legalább jobb helyről rajtolhatunk. Meglátjuk, mire leszünk képesek holnap, megpróbáljuk kihozni magunkból a legjobbat, és remélhetőleg a rajtpozíciónknál előrébb végezünk: ez azt jelenti, hogy dobogóra állhatunk."

Romain Grosjean (10.): "Vegyes érzéseim vannak a mai időmérő után. A tegnapi edzéseken kicsit küszködtünk, így nagyszerű, hogy ma mindkét autónk bejutott a Q3-ba. A Q2-ben viszont nagyon rosszul sikerült az első köröm, ezért arra kényszerültem, hogy az új szettek közül az összes lágy abroncsot felhasználjam. Így nem lett volna értelme annak, hogy megpróbáljunk versenyképes köridőt elérni az utolsó szakaszban. Kár érte, mert a Q2-ben jó volt a tempónk. Sokkal jobban érzem magam az autóban, azt hiszem, ez a köridőimen is látszik. A csapat nagyszerű munkát végzett, és ismét ott vagyunk,ahol lennünk kell: közeledünk az élmezőnyhöz. Még mindig van hová fejlődnöm, ebben a holnapi versenyen megtett 56 kör biztosan segít majd."

Red Bull

Mark Webber (7/6.):"A Q2-es köröm nem volt túl rossz, a Q3-ban viszont nem sikerült úgy összeraknom, ahogy szerettem volna. A lágy gumikon elég bajos összerakni egy jó kört, pedig egy sorral előrébb akartam végezni. A Q2-ben az az 1:35.7-es jó kör volt, de a Q3-ban talán kicsit jobban erőlködtem a kelleténél. Ez bosszantó. Tudjuk, hogy az autónk a versenyen gyors, ezért érdekes lesz látni, hogy holnap mi történik. Nagyon szoros a küzdelem, ezért igyekezni fogunk."

Sebastian Vettel(11.): "Az autómmal nem volt gond, csak azt az utolsó néhány tizedet nem sikerült kisajtolnom belőle. A Q2-ben teljesített köreimmel elégedett voltam, de egyszerűen nem voltak elég gyorsak, ezért nem jutottam tovább Q3-ba. Holnap hosszú lesz a verseny, és az autónk egyébként erősnek tűnt, úgyhogy a versenytempó terén jobban állunk. Nem voltunk elég gyorsak, ezt el kell fogadnunk. A 11. helyről fogunk rajtolni, meglátjuk, onnan mire leszünk képesek."

Sauber

Kamui Kobajasi(4/3.): "Nagyon boldog vagyok, a csapat remek munkát végzett. Régóta hajtogatjuk, hogy az edzéstempónkon kellene javítanunk, de ma szerintem bebizonyosodott, hogy előreléptünk ezen a téren. Úgy tűnik, holnap a 3. helyről fogok rajtolni, mert Lewis Hamilton sebességváltóját ki kellett cserélni. Ez a hely természetesen jó lehetőségeket kínál, de én nem vagyok álmodozó, úgyhogy a célom ugyanaz marad, mint eddig volt: minél több pontot szerezni. Jó autónk van, amely általában a gumikkal is kíméletesen bánik, ezért önbizalommal eltelve várom a versenyt."

Sergio Pérez(8.): "Nyilvánvaló, hogy ez jó eredmény a csapatunk számára. Be kell vallanom, hogy én jobbra számítottam a 8. helynél is. Az ígéretes korábbi körök után az utolsóban, amit a Q3-ban egy szett új lágy gumival teljesítettem, az autóm hirtelen alulkormányzottá vált. Fogalmam sincs, miért. Holnap kemény verseny vár ránk, de én meg fogok tenni mindent, ami tőlem telik."

Ferrari

Fernando Alonso(9.): Tudtuk, hogy nehéz időmérő lesz, és így is történt. Sikerült bekerülni a Q3-ba, pár századdal Vettel előtt maradva. A Q2 után megváltozott a szél iránya, és ez nem jött jól nekünk. Az autó olyan, amilyen, a fejlesztések, amelyeket idehoztunk, nem elegek ahhoz, hogy ugrásszerűen növeljék a teljesítményét, tehát ez a helyzet több-kevésbé megfelel annak, ami a pillanatnyi potenciálunk. Persze nem lehetünk boldogak attól, hogy egy másodpercre vagyunk a pole pozíciótól, minden, amit tehetünk, az az, hogy dolgozunk, és megpróbáljuk csökkenteni a különbséget. Ha elég jól csináljuk a dolgunkat, akkor gondolhatunk a győzelemre, másképp nem. De optimista maradok: 2010-ben is jelentősen el voltunk maradva a legjobbaktól, mégis úgy mentünk az utolsó versenyre, hogy vezettük a világbajnokságot. A rajtsorrend nagyon izgalmas és érdekes, két Mercedes, egy Sauber, és egy Lotus van a többiek előtt. Nem engedhetünk meg magunknak egyetlen hibát sem, mert nyilvánvalóan nem a miénk a legjobb autó. Ha mindent tökéletesen csinálunk, ahogy az tettük Malajziában és Ausztráliában, akkor gondolhatunk arra, hogy hazahozunk néhány pontot."

Felipe Massa(12.): "Egyfelől nyilvánvalóan elégedetlen vagyok, hogy nem sikerült bekerülni a Q3-ba, másfelől viszont elégedettnek kell lennem a helyezésemmel, ha azt nézzük, hogy hol voltunk reggel, a harmadik szabadedzés végén. Délután javult a helyzet, sokkal több tapadása lett az autónak, sikerült versenyképesebbé válnom, de nem igazán tudom, hogy mitől. Talán a pálya állapota úgy változott, hogy kedvezett nekünk. Remélhetőleg így fogom folytatni holnap délután is, és jó eredményt érek el, igazán szükség lenne erre most. Normális versenyt szeretnék, egy nyugodtat, amelyen sikerülne jól végeznem a munkámat, és szerezni néhány pontot. Még mindig nincs egyem sem, eljött a pillanat, hogy továbblépjek a nullapontosoktól a világbajnokságban."

Williams

Pastor Maldonado (13.): "Tudtuk, hogy nehéz lesz ma a legjobb tíz közé kerülni, de nagyon közel álltunk hozzá. Úgy érzem, az autónk erősebb lesz a versenyen, ezért már várom a holnapi napot. Jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy pontokért harcoljunk. Nagyon fontos, hogy a rajtnál semmibe ne keveredjünk bele, és az egész futam során jó tempót diktáljunk."

Bruno Senna (14.): "Ez volt az idei legjobb időmérő edzésem. Olyan szoros a mezőny, hogy már a legkisebb időkülönbségen is több helyezés múlhat. Tegnap jól sikerült a versenyszimulációnk, ezért úgy érzem, holnap erősebbek lehetünk. Természetesen jobb lett volna előrébb végezni, de Pastorhoz rendkívül közel kerültem, a csapat tehát jó munkát végzett."

Force India

Paul di Resta (15.): "Nagyon szoros volt ez az időmérő, különösen a Q2. Néhány tizeddel jobb köridővel akár öt hellyel is előrébb végezhettünk volna. Jó kört futottam a Q2-ben, és úgy érzem, kihoztam a maximumot az autóból, de még úgy is csak a 15. helyen végeztem, hogy hat tizeddel maradtam el a legjobb időtől. Ettől függetlenül optimistán várom a futamot, mert úgy tűnik, ez a pálya kedvez az autónknak, és tegnap jól teljesítettünk a hosszú etapokon. Szerintem versenybe szállhatunk az előlünk rajtoló csapatokkal."

Nico Hülkenberg (16.): "Elég nehéz időmérőn vagyunk túl. A körülmények megváltoztak a délelőtti szabadedzés óta, és nem voltam annyira elégedett az autóval. Az utolsó Q2-es körömet egy kicsit hátráltatta a forgalom, többen is akkor hajtottak ki a bokszutcából. Azt hiszem, a 16. rajthely jól tükrözi a jelenlegi tempónkat, és az is látszik, hogy egy körön milyen közel vannak egymáshoz a csapatok. Este alaposan megfontoljuk, milyen stratégiát válasszunk, és mindent megteszünk azért, hogy a futamon előrébb végezhessünk. Malajziában is a 16. helyről rajtoltam, mégis pontot szereztem, ezt szeretném most megismételni."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo(17.): A 17. hely nem csal mosolyt az arcomra, jobbra számítottam ma. Olyan keményen hajtottam, ahogy csak tudtam, de ez nem volt elég egy jó köridőhöz. A jelenlegi csomagunkkal nem hiszem, hogy ennél sokkal többet el lehetett volna érni. Remélhetőleg holnap jobban megy majd, meg kell próbálnunk javítani az időmérős teljesítményünkön a következő versenyre. Nem vagyunk ott, ahol lenni szeretnénk, különösen azért, mert a hétvége előtt abban reménykedtünk, hogy sokkal közelebb leszünk a top10-hez. Jelen pillanatban még nem tudjuk, miért történt ez. Ezen a hétvégén van egy pár kisebb újításunk, de kipróbáltunk néhány drasztikusa változtatást is, amelyek miatt másképp kell vezetni. Bahreinben el kell érnünk, hogy jól működjenek az újítások, vagy vissza kell térnünk ahhoz, amit kicsit jobban értünk."

Jean-Eric Vergne(18.): "Nem érzem jól magam ezek után. Nem igazán tudom, mi történt ma délután, de nem volt meg a tempónk. Nem volt különlegesen jó a köröm, de nem is volt rossz, meg kell próbálnunk megérteni, hogy mitől volt ilyen lassú. Amit tehetünk, hogy megpróbálunk összehozni egy jó délutánt holnap, aztán pedig javítani az autón a következő versenyekre, mert ami ma történt, az egyszerűen bizarr. Igaz, hogy Malajziában hátulról indulva is jó eredményt értem el, de jó lenne már hamarosan előrébbről indulni. Holnap jobban fogom érezni magam reggel, meglátjuk, hogy mit hozhat majd a verseny."

Caterham

Heikki Kovalainen(19.): "Amit tudtam, ma kihoztam az autóból. Elkövettem egy kis hibát az utolsó kanyarban a második gyors körömben, ez talán pár tizedbe került. Az autó balansza jónak tűnt, ennél többet nem tudtunk volna elérni. Az első körömben Maldonado akadályozott a hátsó egyenesben, meglátjuk mi lesz ezzel az üggyel. De mindent egybevetve elégedett vagyok a teljesítményemmel, meglátjuk mi lesz holnap."

Vitalij Petrov: (20.): "Volt pár gondom ma azzal, hogy megtaláljam a helyes balanszot, de a Q1-ben a második köröm elég jól sikerült, szerintem minden összejött. Tudjuk az első két versenyből, hogy tudunk harcolni a versenyben, úgy tűnik elég jól bánunk a gumikkal. Egy jó tervvel és egy kis szerencsével holnap elérhetünk valami jó eredményt."

Marussia

Timo Glock (21.): "Nagyon nehéz volt ez a szombat. Az autó sokkal jobban viselkedett tegnap - akkor jónak éreztem, ma délelőtt azonban erősen túlkormányzott volt, és a balansza sem volt megfelelő. A túlkormányzottságot nem tudtuk megszünetetni a harmadik szabadedzésen, ezért változtattunk az időmérőre, de ekkor már nem bíztam annyira az autóban. Az időmérő közben újra alkalmazkodnom kellett hozzá, de legalább sikerült javítanunk rajta. Így sem volt tökéletes, talán túl sok üzemanyaggal hajtottunk ki a pályára. Annak viszont örülök, hogy ismét jó lett a balansz, bár annyit nem tudtam kihozni belőle, mint tegnap. Meg kell vizsgálnunk, miért történt ez. A pálya hőmérséklete magasabb lett, ez sokat számított, de rendesen meg kell értenünk a problémát, ha fejlődni akarunk."

Charles Pic (22.): "Egy kicsit csalódott vagyok, mert nem tudtam egy olyan kört összerakni, ahol minden szektorban a legjobb teljesítményt nyújtottam. Ennek ellenére elégedettek lehetünk a fejlődésünkkel. Az itt bevetett fejlesztések nagyszerűnek bizonyultak, és a várt eredményeket hozták. Láthatjuk, hogy a Malajziai Nagydíj óta közelebb kerültünk a Caterhamhez. Ebben az irányban kell folytatnunk a munkát, és akkor a Spanyol Nagydíjtól kezdve sokkal jobbak lehetünk. Várom már a holnapi versenyt."

HRT

Pedro de la Rosa(23.): "Szerintem eddig magasan ez volt a legjobb időmérőnk. Már sokszor elmondtam, hogy sokat fejlődhetünk, de a legfontosabb, hogy lényegesen csökkentettük a lemaradásunkat az első helyezetthez képest, amely már csak 4 másodperc körül volt, és ez nagyon biztató számunkra. Folyamatosan lejjebb faragjuk a hátrányunkat, s bár ennyivel nem érhetjük be, mindenképpen előreléptünk, úgyhogy elégedett vagyok. Az időmérő alatt elvégzett beállítási változtatásokra az autónk jól reagált, ezért, noha délelőtt nem sikerült rávenni, hogy rendesen kanyarodjon, délután azonnal jobb volt, ahogy beleültem. Remélem, holnap ugyanúgy harcolhatunk majd, mint Malajziában, és örülni fogunk, ha esetleg még előrébb végzünk."

Narain Karthikeyan(24.): "Délelőtt gondjaink voltak a futóművel, de ezeket délutánra orvosoltuk. Az időmérőn feltartottak az első körömben, így az első szett gumimon nem tudtam jó eredményt elérni. A másodikat pedig kockásra fékeztem, ezért nem szerepeltem jobban, de ettől függetlenül azzal elégedettek vagyunk, hogy befértünk a 107 százalékon belülre. Ha a holnapi versenyen esne az eső, az nekünk jól jönne, de ha nem esik, akkor is igyekeznünk kell a lehető legjobban teljesíteni. A legfontosabb célunk ismét az lesz, hogy minél több kört tegyünk meg, de biztos vagyok benne, hogy az autó ki fogja bírni a távot."