Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, az összes csapat a Mercedes speciális hátsó szárnyának adaptálására készül, amivel csökkenthető az első légterelő légellenállása a DRS használatakor. 

A hétvégén idén először nyújtottak be hivatalosan kifogást a Mercedes hátsó szárnya ellen, amely lehetővé teszi, hogy a DRS aktiválásakor az első szárny légellenállása is csökkenjen. A különleges megoldást a Lotus óvta meg, de az FIA elutasította a beadványukat, és egyértelműen szabályosnak minősítette a Mercedes találmányát.

A csapat már korábban kikérte a Nemzetközi Automobil Szövetség álláspontját a szárnyról, a többi istálló azonban kétkedve figyelte a légterelőt, és addig nem tervezték a lemásolását, amíg be nem bizonyosodik, hogy szabályos, s így megéri pénzt áldozni rá. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az FIA döntése nyomán ugyanakkor kijlentette, hogy hamarosan az egész rajtrácson elterjedhet a speciális rendszer. "A Lotus az óvás mellett döntött. Ez érthető volt, de végül egyértelmű választ kaptak panaszukra a szövetségtől" - nyilatkozta a Sky Sportsnak Kínában. "Mostantól mindannyian ezt az irányvonalat fogjuk követni (a hátsó szárnnyal)."

A Mercedes csapatát irányító Ross Brawn azt mondta, a DDRS (Dupla DRS) nem sokat gyorsít az autójukon, körönként két tizednél kevesebbet hoz a konyhára. Sajtóértesülések szerint korábban már több csapat megpróbált kifejleszteni hasonló technológiát, aminek az FIA állítólag már 2010-ben zöld jelzést adott, de nem jártak sikerrel. Noha a megoldás olcsó, a váz utólagos módosítása nélkül a levegőt a hátsó szárnytól az elsőhöz irányító csövek miatt nehéz megvalósítani.