Vágólapra másolva!
Mark Webber a legutóbb használt verzióval fog körözni a Kínai Nagydíj első edzésnapján, Sebastian Vettel viszont visszatér az ahhoz hasonló megoldáshoz, amellyel a szezon előtt kísérleteztek.  

A Red Bullt érintette legérzékenyebben a kipufogóra vonatkozó beállítások szigorítása 2012-re, mert ők fejlesztették ki a kipufogógázokat legjobban hasznosító autót. Részben az így szerzett technikai előnynek köszönhették az előző két szezonban megkaparintott bajnoki címeiket. Az idei évtől azonban meghatározott szögben kell állnia a kipufogó kivezető nyílásának, és elvileg tiltott, hogy a kiáramló gázokat aerodinamikai célokra használják a csapatok.

A Red Bull teljesítményén meglátszik a változás: az eddigi két nagydíjon esélyük sem volt a pole pozícióra, noha tavaly csak egyszer nem az övék lett az első rajtkocka, és a győzelem sem jött össze nekik. Az istálló technikai igazgatója elárulta, a hétvégi Kínai Nagydíj első edzésnapján összehasonlító elemzést végeznek a két versenyzővel, akik két különböző kipufogót fognak használni, hogy jobban megértsék a működését.

"A legújabb fejlesztéseink kiértékelése érdekében a kínai pénteken kétfajta változatát fogjuk tesztelni az RB8-nak: pilótáink visszajelzése és választása alapján Mark a Malajziai GP-n használt, azóta frissített beállításokat vizsgálja, Sebastian pedig az autó előszezoni specifikációját" - nyilatkozta Adrian Newey a Red Bull előzetesében.

Forrás: Red Bull

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, Vettel a teszteken használt kipufogó változatát kapja meg, amelynek csöve befelé, a hátsó szárny alsó lapja felé hajlik. Mindazonáltal némileg módosítani kellett rajta, mert ebben a formában nem volt szabályos, ugyanis a csapatnak olyan kisebb hővédő pajzsokat kellett felszerelni az autó bizonyos részeire a túlmelegedés veszélye miatt, melyek nem felelnek meg az érvényes előírásoknak.