Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone szerint a csapatoknak, a csapatok szerint viszont az FIA-nek kell eldöntenie, hogy bevállalják-e a jövő hétvégi verseny megrendezését a forradalom dúlta közel-keleti államban.

Egyre kiélezettebbé válik a vita a jövő hétvégi Bahreini Nagydíj megrendezéséről, mivel egyik érintett fél sem akarja vállalni a döntéssel járó felelősséget. Miután Bernie Ecclestone a hét elején kijelentette, hogy a csapatoknak kell határozniuk a versenyről, az istállók egy részét képviselő szervezet, a FOTA szerdán közleményt adott ki, melyben azt hangoztatja, hogy a kérdésben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az illetékes.

"Az utóbbi napok során a sajtóban olyan találgatások jelentek meg, hogy a csapatok le szeretnék fújni a Bahreini Nagydíjat" - áll a közleményben. "Ez nem is lenne lehetséges. A csapatoknak nincs joguk versenyek törlésére. Egy nemzetközi sorozat résztvevői vagyunk, amit FIA Forma-1-es Világbajnokságnak neveznek, ezért az FIA feladata biztosítani a kellő útmutatást az istállók számára."

Mivel a Concorde Agreementben az összes futamon vállalták a részvételt, a csapatok legfeljebb önhatalmúlag dönthetnének úgy, hogy nem indulnak a Bahreini Nagydíjon, de ebben az esetben valószínűleg nekik kellene vállalniuk a kötbérrel járó anyagi terheket.

Bahreinben az utóbbi hetekben folytatódtak a kormányellenes megmozdulások. A múlt hétvégén egy tüntető meghalt, legutóbb pedig egy újságírót vertek meg a rohamrendőrök, és közben egy két hónapja éhségsztrájkot folytató, bebörtönzött aktivista, Abdulhadi Alkhawaja sorsa foglalkoztatja a közvéleményt.

Forrás: Ferrari
Legutóbb 2010-ben rendezték meg a Bahreini Nagydíjat

A Lotus istálló nemrég saját megfigyelőt küldött az országba, aki bizalmas, az összes csapathoz eljuttatott jelentésében azt írta, a hatóságok bíznak benne, hogy meg tudják védeni a pályát és az istállók személyzetét a tüntetőktől.

"Ha lesz is tiltakozás, az békés keretek között fog maradni - lehet, hogy láthatunk majd néhány transzparenst és felgyújtott gumikat, de ennél többre nem kell számítanunk" - vélte. "Bahreinből távozva már sokkal jobban bízunk abban, hogy a hatóságok mindent kézben tartanak. Őszintén szólva, ha nem lett volna több rendőr az utcákon, nem is lett volna feltűnő a különbség a legutóbbi alkalomhoz képest, amikor ott jártunk."

A jelentés a Lotus szándékai ellenére valahogy eljutott a bahreini pálya elnökéhez, Zajed al Zajanihoz is, aki többek között arra hivatkozva állította, hogy az országban uralkodó állapotokat eltúlozzák.

"Annyi történt, hogy néhány fotelben üldögélő önjelölt szakértő - akiket nem érdekelt eléggé az igazság, vagy nem voltak eléggé elszántak, hogy maguk járjanak utána - hangos kampányba kezdett" - mondta. "Ez a kis létszámú, szélsőséges nézeteket képviselő ellenzéki csoportok egyes közösségi oldalakon folytatott rémhírterjesztő taktikájával ötvözve már elég volt ahhoz, hogy a nemzetközi közvélemény előtt hamis kép alakuljon ki a helyzetről."

Ez a nyilatkozat azonban kicsapta a biztosítékot a Lotusnál, amely nehezményezte, hogy al Zajani nyilvánosan hivatkozott egy kizárólag belső használatra készült, bizalmas dokumentumra. "A Lotus F1 Team csak egy a Forma-1-es Világbajnokság tizenkét szereplője közül, és soha nem tennénk úgy, mintha mi lennénk az FIA, amely egyedüliként rendelkezik a versenyek törlésének jogával" - írták. "Éppen ezért teljesen egyetértünk a FOTA által ebben az ügyben kiadott közleménnyel."

Az FIA egyelőre nem foglalt állást a kérdésben, de a csapatok a hétvégi Kínai Nagydíj szombatján várhatóan összeülnek, hogy megvitassák a lehetőségeiket. Állítólag már régebben készítettek egy vészforgatókönyvet arra vonatkozóan, hogy ha a bahreini verseny elmarad, Dubaion keresztül szállítják haza a felszerelésüket Európába.