Vágólapra másolva!
Ross Brawn kijelentette, nagyon olcsó kifejleszteni azt a speciális F-csatornát, amely miatt több rivális istálló támadja a Mercedest. A csapatfőnök változatlanul hisz a megoldás szabályosságában.  

Az idény eleje óta támadja a Mercedest néhány rivális F1-es csapat, mert állításuk szerint nem szabályos az autójuk. Problémájuk a hátsó szárny véglapjain található kis nyílásokkal van, amelyek a DRS aktiválásakor az F-csatornához hasonló hatást fejtenek ki, vagyis csökkentik az autó légellenállását, emellett tehermentesítik az első szárnyat, javítva az autó stabilitását.

Bár az FIA eddig mindent rendben talált a W03-on, a Lotus részéről a soron következő Kínai Nagydíjon újra nyomást próbálnak gyakorolni a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA), hogy változtassák meg a véleményüket. Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke nem aggódik. "Hisszük, hogy szabályos a rendszer. 2010-ben, a munkacsoporti gyűléseken az FIA kijelentette, hogy az efféle rendszeres legálisak, mert kérdeztük őket erről. Természetesen nagyon csalódottak leszünk, ha megváltoztatják a véleményüket, de szerintem az FIA meglehetősen következetes az álláspontjában" - idézte őt az Autosport.

Forrás: Mercedes GP

A többi csapat igyekszik rájönni a speciális F-csatorna működésére és alkalmazni a találmányt a saját autóján. Drágának tartják, szerintük nem érné meg sok pénzt költeni rá néhány verseny érdekében, ha később mégis betiltanák. Brawn ugyanakkor kijelentette: egyáltalán nem kerül sokba a kifejlesztése.

"A rendszer tulajdonképpen nagyon olcsó. Egyszerű és olcsó, de nem könnyű beüzemelni, ha nem hozzá tervezték az autót. Valószínűleg emiatt bosszús néhány ellenfelünk" - mondta. "Sokan beszélnek a magas költségekről, pedig ez esetben valójában nincsenek ilyenek. Mindnyájan tudjuk, hogy mindössze párezer fontba kerül néhány szénszálas cső, amelyek végigfutnak az autóban. Ezt bárki megerősítheti. Nincs szó sokmillió fontról."

A rutinos szakember hozzátette, a Mercedes hosszabb ideje dolgozott a találmányon, ezért tudják rendesen használni.