Vágólapra másolva!
A csapat vezérigazgatója szerint érdekesebbé tenné a Forma-1-et, ha a csapatok egy megadott kereten belül szabadon gazdálkodhatnának a pénzükkel. Ő már 2013-ra bevezetné a költségkorlátozás új szabályait.

Miután a csapatok önként vállalt költségkorlátozási egyezménye (RRA) számos vitát gerjesztett az istállók között, és az érdekvédelmi szervezetük (FOTA) széteséséhez is hozzájárult, egyre többen gondolják úgy, hogy szigorúbban kellene korlátozni a kiadásokat. A Sauber vezérigazgatója, Monisha Kaltenborn szerint a legjobb megoldás egy szigorúbban ellenőrzött költségplafon bevezetése lenne, melynek értelmében egy adott összeget szabadon költhetne el minden istálló.

"Az RRA is egy fontos lépés volt, de még a közelében sincs annak, amire igazán szükségünk van" - nyilatkozta a Formula1.com-nak. "Most a következő lépést kell kigondolnunk. Úgy gondolom, hogy a jövőben tényleg egy költségplafon bevezetése lenne a legcélravezetőbb. Így minden csapat arra költhetné a pénz, amire akarja, hiszen mindannyiunknak eltérőek az erősségeink."

"Nekünk például jó az infrastruktúránk és a szélcsatornánk" - folytatta Kaltenborn. "A költségplafon lehetővé tenné, hogy előnyt szerezzünk ebből, míg a többi csapat másba fektethetné ezt az összeget. Összességében úgy gondolom, ettől izgalmasabbá válhatna a Forma-1, hiszen minden istálló más stratégiát alkalmazna, máshogy közelítené meg a sport üzleti oldalát."

Kaltenborn szerint az új költségkorlátozási szabályokat a lehető legkorábban be kellene vezetni, erre a 2013-as szezon ideálisnak tűnik: a Forma-1 működését és kereskedelmi jogait szabályozó keretszerződés, a Concorde Agreement jövőre bevezetendő verziójáról ugyanis jelenleg is zajlanak a tárgyalások.

"Szeretném, ha jövőre jobb pénzügyi lehetőségeket biztosítanának a csapatoknak" - magyarázta. "Mivel a jelenlegi Concorde Agreement a szezon végén érvényét veszti, itt az ideje, hogy új szabályokat hozzunk."

A költségplafon ötlete eredetileg az FIA korábbi elnökétől, Max Mosleytól származik, aki azt szerette volna, ha a csapatok legfeljebb 45 millió euróból gazdálkodhatnának évente. Az elképzeléssel szemben végig nagy volt az ellenállás, így az istállók által önként vállalt RRA kompromisszumos megoldásként született meg.