Vágólapra másolva!
Hiába nyilvánította kétszer is legálisnak az FIA a Mercedes trükkös hátsó szárnyát, a Red Bull csapatfőnöke továbbra is a szabályok pontosítását kéri. Szerinte az élcsapatok nem szívesen másolnák le a költséges eszközt, ha pár futammal később betiltanák.

Annak ellenére, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai vezetője, Charlie Whiting az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj előtt is megvizsgálta - és legálisnak találta - a Mercedes sok vitát kiváltó hátsó szárnyát, Christian Horner továbbra sem elégszik meg a döntéssel. Bár hivatalosan egyelőre egyik csapat sem nyújtott be óvást a Mercedes trükkös eszköze ellen, amely a DRS segítségével egy F-csatornához hasonló rendszert aktivál, a Red Bull csapatfőnöke szerint akár erre is sor kerülhet, ha nem fogalmazzák meg egyértelműen a szabályokat.

Horner - aki a Lotus menedzsmentjével együtt a Mercedes megoldásának legfőbb ellenlábasa - a Kínai Nagydíj előtt újabb fejleményekre számít. "Miután Charlie Whiting minden szempontot figyelembe vett, újabb tárgyalásokat folytattunk a malajziai hétvége alatt" - árulta el a Sky F1 Show című műsorában. "Azt hiszem, újra át szeretné gondolni a helyzetet. Természetesen tiszteletben tartjuk majd a döntését, ha Kínában ismerteti az álláspontját."

Horner szerint az ellenfelek eltérő módon reagálhatnak, ha az FIA ismét szabályosnak ítéli a szárnyat. "Az egyik lehetőség, hogy elfogadjuk a döntést, és talán azt is megvizsgáljuk, hogy a mi autónkon lehet-e alkalmazni a megoldást. De akár óvhatunk is a Mercedes ellen, ha nem értünk egyet azzal, ahogy Charlie értelmezi az eszköz működését" - magyarázta.

A csapatfőnök szerint a jelenlegi, nem teljesen tiszta szabályok mellett kockázatos lenne jelentős összegeket költeni a rendszer fejlesztésére. "Biztos vagyok benne, hogy az élcsapatok tervezői már gondolkoznak az eszköz működésén, és azt is vizsgálják, hogyan tudnák a saját autójukban is hasznosítani" - nyilatkozta. "Mielőtt azonban legyártjuk hozzá az alkatrészeket, és pénzt adunk ki rá, fontos lenne, hogy tudjuk: az idény hátralévő részében is használhatjuk majd. Elég gyakran előfordul, hogy a szabályok tisztázása után szabálytalannak nyilvánítanak bizonyos alkatrészeket."