Vágólapra másolva!
A Ferrari állítólag aláírta az új Concorde Agreementet, amely évi ötvenmillió dolláros bónuszt garantál nekik. 35-35 milliót kap a McLaren és a Red Bull.

Bernie Ecclestone már Malajziában szerette volna világgá kürtölni, hogy sikerült megállapodnia az istállókkal a Forma-1 kereskedelmi bevételeinek elosztását szabályozó új Concorde Agreementről, de ezt végül nem tehette meg. Ehelyett csak azt jelentette be, hogy a "csapatok többségével" létrejött a megállapodás, a Mercedes és a Williams azonban még biztosan hiányzik az aláírók közül, és a kis csapatokkal is kell még egyeztetnie.

Kiszivárgott hírek szerint a régihez hasonlóan az új Concorde Agreement is kivételezettként kezeli a Ferrarit, hagyományaiból eredő státusza címén évi ötvenmillió dolláros bónuszt biztosítva neki. Kap extra éves juttatást a McLaren és a Red Bull is, ez azonban a Spiegel című lap szerint "mindössze" 35-35 millió dollár évente.

A Mercedes különösen elégedetlen az Ecclestone által kínált feltételekkel, az új szerződést ugyanis a három csúcsistállóra szabták. A pénzek elosztásánál azok a csapatok kerültek előnybe, amelyek 2000 óta nyertek konstruktőri bajnoki címet, és nem változtattak nevet. Külön bónusz jár azért, ha valaki 2008 után két egymást követő évben is nyert bajnokságot, ezeknek a feltételeknek pedig a Mercedes nem felel meg. Több forrás szerint is feszült a viszony a német gyártó és Ecclestone között, az álláspontjaik messze állnak egymástól. A Williams vezérigazgatóját, Adam Parrt pedig állítólag azért rúgták ki, mert összekülönbözött Ecclestone-nak a Concorde Agreement kapcsán.