Vágólapra másolva!
A Williams váratlanul leköszönő elnöke, Adam Parr a híresztelések szerint mégsem családi okok miatt távozik: előfordulhat, hogy a Bernie Ecclestone-nal folytatott politikai csatározások áldozata lett.

A Williams hétfő reggel hivatalos közleményt adott ki, melyben közölték, hogy az istálló elnöke, Adam Parr már a hét végén távozik az istállótól. A bejelentés mindenkit váratlanul ért, hiszen a Willamsnél töltött öt éve alatt Parr egyre fontosabb pozícióba került a csapatnál, az alapító Frank Williams pedig néhány héttel ezelőtt az utódjának nevezte. A hivatalos indoklás szerint Parr a jövőben "kiegyensúlyozottabb életre" vágyik, és családi okok miatt mondott fel.

Német és brit források szerint azonban más állhat a hirtelen távozás hátterében. Parr köztudottan rossz viszonyt ápol a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-nal, akit a múltban többször is nyíltan kritizált. A Williams ráadásul a csapatok többségével ellentétben még nem fogadta el Ecclestone feltételeit, és nem írta alá a 2013-as szezontól érvényes, új Concorde Agreementet.

A brit Telegraph szerint Parr "hatalmi játszmák áldozata lett", és nem véletlen, hogy az új keretszerződéssel kapcsolatos tárgyalások közepette távozott, Ecclestone ugyanis nem volt hajlandó kedvezőbb feltételekről tárgyalni vele. A 81 éves üzletember korábban többször is rossz véleménnyel volt a Williamsnél Parr vezetése alatt bekövetkezett változásokról: nem értett egyet a technikai igazgató, Sam Michael elbocsátásával és a 2007-es Ferrari-McLaren kémügyben főszerepet vállaló Mike Coughlan szerződtetésével sem.

A Telegraph gyanúját a német Motorsport-Total.com értesülései is erősítik: ők úgy tudják, Ecclestone Londonban személyes találkozóra hívta Frank Williamset, hogy a Concorde Agreementről tárgyaljanak, a csapat alapítója mellett azonban Parr is megjelent. Ezt látva Ecclestone állítólag visszavonta a Williamsnek szánt ajánlatot, melyet végül a Force India kapott meg.

A Forma-1 működését és a kereskedelmi jogokat szabályozó új Concorde Agreementet a Malajziai Nagydíjig hét csapat írta alá. Bár ezt hivatalosan nem erősítették meg, szinte biztosra vehető, hogy a Mercedes, a Williams és a 2010-ben debütáló három kiscsapat (a Caterham, a Marussia és a Hispania) aláírása hiányzik még.