Vágólapra másolva!
Reakciók a versenyről. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Ferrari

Fernando Alonso(1.): "Ez hihetetlen verseny volt! Nagyon boldog vagyok, magam és az egész csapatom miatt is: büszke vagyok ezekre a fantasztikus emberekre. Noha nehéz időket éltünk át, senki nem adta fel, sőt mindenki megkettőzött erőfeszítéssel dolgozott, hogy behozzuk a lemaradásunkat. A stratégiánk tökéletes volt, a szerelők makulátlan munkát végeztek, a mérnökök mindent megtettek, hogy a lehető legjobban felkészítsék az autót, és én a verseny 56 körében végig a maximumon teljesítettem. Soha nem mertem volna fogadni erre a győzelemre, de aki megtette, valószínűleg szép kis summát nyert vele! Amikor a levezető kör után visszatértem a bokszutcába, azt sem tudtam, hová parkoljam le az autómat. Olyan problémák után, amelyekkel küszködtünk, hihetetlen győzelem volt ez. Az esőben nagyon jól mentünk, de ahogy elkezdett felszáradni a pálya, a gyengeségeink is megmutatkoztak. Sergio (Pérez) nagyon közel került hozzám, és én igyekeztem a száraz íven maradni: ha meg akart előzni, muszáj volt kockázatot vállalnia. Tegnap ő a 10. helyen végzett, én meg a 9-ediken, most mégis a győzelemért küzdöttünk, ami jól mutatja, hogy ez a bajnokság mennyire kiszámíthatatlan. Ezen az első néhány versenyen az volt a célunk, hogy enyhítsük a kárt, most mégis vezetünk az összetettben. A teljesítményünkön azonban már Kínában és Bahreinben javítanunk kell. Azonnal folytatnunk kell a munkát, hogy találjunk legalább 2-3 tizedet, amivel ismét az élen küzdhetnénk."

Felipe Massa(15.): "Először is, szeretnék gratulálni Fernandónak ehhez a nagyszerű győzelemhez, amely annak köszönhető, hogy fantasztikusan vezetett a versenyen. Fontos siker volt ez a csapat számára, bár azt nem szabad elfelejtenünk, hogy az autónk továbbra sincs a legjobbak szintjén. Természetesen csalódott vagyok az eredményem miatt. A rajtnál még minden jól alakult, fel tudtam venni a harcot a közvetlenül előttem haladókkal. Amikor azonban felszáradt a pálya, egyre durvábban küszködtem a gumikopással, és többé nem tudtam jó tempót diktálni. Úgy döntöttünk, az előttem álló (Nico) Rosberg taktikáját követjük, mert szemlátomást ő is szenvedett a gumikkal, de ez sajnos nem vált be, és az extra kiállással időt vesztettünk, mivel a többiek még tucatnyi kört teljesítettek, mielőtt slickekre váltottak. Fontos lesz számunkra, hogy megértsük, miért van ekkora különbség az autóink között, de végső soron az az elsődleges célunk, hogy minél hamarabb ütőképessé váljunk."

Sauber

Sergio Pérez (2.): "Nagyszerű napom volt. A csapat rendkívül jó munkát végzett, miattuk is nagyon boldog vagyok. Remek érzés volt a dobogón állni, de úgy gondolom, a győzelem is elérhető lett volna. A futam során kétszer is utolértem Fernando (Alonsót). Az utolsó etapban, amikor a kemény gumikon autóztam, elég gyorsan elhasználódtak az abroncsaim. Nem volt könnyű így vezetni, ezért lecsúsztam az ívről és a rázókövet is érintettem. Igazából szerencsém volt, hogy nem estem ki. Előtte Fernando tökéletes ütemben, egy körrel előttem állt ki a bokszba száraz pályára való gumikért, ezért kicsit lemaradtam. Ma nagyon nehéz volt a kerékcserék időpontjáról dönteni, ezért szeretnék köszönetet mondani a csapatnak. Mindig jókor hívtak be a bokszba, főleg az első körben történő kiállásom volt fontos. Az is jó döntésnek bizonyult, hogy a futam végén a kemény keverékre váltottunk, mivel a közepes gumikon nem voltunk túl jók. Ez még csak a második verseny volt 2012-ben, úgy gondolom, nagyszerű szezonunk lehet. Tudtam, hogy ma meglesz a lehetőségünk a küzdelemre: az autónk nem sokkal lassabb, mint az élcsapatoké, és ilyen körülmények között a csapattagok és a versenyzők munkája is sokat számít."

Kamui Kobajasi(-): "A csapat szempontjából nagyszerű, hogy ennyi pontot szereztünk, de én természetesen csalódott vagyok a saját versenyem miatt. A fékekkel voltak gondjaim, ezért 47 kör után ki kellett állnom. A stratégiám sem bizonyult jónak, de erre nyilvánvalóan csak utólag jöttünk rá. Jól rajtoltam, és utána sokáig intermediate gumikon maradtam. Így nem volt könnyű a pályán tartani az autót, majd miután esőgumikra váltottam, egyből leintették a versenyt. Ezt persze senki sem tudhatta előre. Később pont fordítva történt: szerettem volna slickekre váltani, de újabb esőre számítottunk, ezért nem tudtam megszabadulni az intermediate abroncsoktól."

McLaren

Lewis Hamilton(3.): "Nehéz, de lenyűgöző verseny volt. Először is szeretnék gratulálni Fernando (Alonsónak) és Sergio (Péreznek) - mindketten nagyszerű versenyt futottak, fantasztikus munkát végeztek. Meglehetősen eseménydús volt a futam: nehéz volt megítélni, melyik körben érdemes esőgumikról intermediate-ekre váltani. Ezzel valószínűleg elkéstünk egy kicsit, de néha megtörténik az ilyesmi. Nem volt tökéletes a mai versenyünk: mindig kockázatos slick gumikra váltani, és a többiek egy kicsit korábban meghozták ezt a döntést. Tehát a bokszkiállásokkal vesztettünk időt, ezért kikerültem a győzelemért folyó küzdelemből. Összességében azonban pozitív hétvégét zártunk, nem bosszankodom túlságosan. A szezon előtt azt a célt tűztem ki magam elé, hogy egyenletes teljesítményt nyújtok. 2007-ben is így volt, szeretném ezt megismételni. Köszönetet kell mondanom a Lucozade-nek, hiszen nagyszerű folyadékpótló italt hoztak erre a versenyre. Ekkora hőség és páratartalom mellett ez tényleg sokat jelentett. A következő nagydíjakon az lesz a célunk, hogy a rendkívül jó időmérős teljesítményünket a futamon is megismételjük - ezen fogunk dolgozni a Kínai Nagydíj előtti hetekben."

Jenson Button(14.): "A mai verseny elég nehéz volt - minden rosszul alakult számunkra. Ez egy ilyen nap volt. A legtöbb problémám abból eredt, hogy az újraindításnál letörött az első szárnyam - blokkoltak a hátsó kerekeim, nem tudtam időben lefékezni az autót, és eltaláltam Karthikeyant. Ez elég bosszantó volt, mert ki kellett állnom a bokszba egy új orrért, és itt gyakorlatilag véget is ért számomra a verseny. Mindig nehéz a 14-15. pozícióban autózni - az autók rendkívül közel voltak egymáshoz, és az előzni sem volt könnyű. Ez nagyon megnehezítette a dolgomat. Gratulálok Fernandónak, Sergiónak és Lewisnak, aki ismét értékes pontokat szerzett a csapatnak. Nekem ma egyszerűen nem volt jó napom. Az viszont nagyszerű, hogy még mindig harmadik vagyok a bajnokságban, annak ellenére, hogy egy pontot sem szereztem. Nem éppen ilyen eredményre számítottam, de fel a fejjel: előre kell tekinteni, Kínában remélhetőleg sokkal jobb hétvégénk lesz."

Red Bull

Mark Webber (4.): "Tumultus volt, az újraindításnál sokakat behívtak a bokszba kerékcserére. Trükkös etapom volt az intermediate gumikkal a piros zászló után, nem volt sok önbizalmam. Amikor a száraz gumikra váltottunk, sokkal magabiztosabb lettem, de ez már egy kicsit későn következett be. Le a kalappal Fernando (Alonso) és Pérez előtt, volt néhány jókor elvégzett bokszkiállás az élen. Vegyes verseny volt, jó, hogy pontokkal zártuk. Pár pozitívumot magunkkal vihetünk erről a hétvégéről. Igazán keményen dolgozott a csapat, köszönet érte. Tudjuk, hogy több lehetőségünk lesz a jövőben."

Sebastian Vettel(11.): "Leginkább az volt döntő jelentőségű, hogy elvesztettem a rádiókapcsolatomat a bokszutcával, ez nagyon nehézzé tette ezek között a körülmények között azt, hogy átlássam, épp mi történik. Ettől függetlenül a lehető legtöbbet kihoztuk a mai napból, feljöttünk negyediknek. Ahogy viszont innen elvesztettem a versenyt, az nagyon frusztráló. Néhány embernek jobban körül kéne néznie, hogy merre megy. Ma kritikus fontosságú volt, hogy a megfelelő időben jöjjünk be a bokszba. Mivel nem volt rádióm, későn kaptam meg az üzeneteket, a végén már semmit sem hallottam abból, amit a csapat mondott. Gondok lettek az autóval az incidens után, de el akartam jutni a kockás zászlóig. Ma nem szereztem pontot. De ahogy a verseny a HRT-s ütközésem előtt kibontakozott, az szerintem jó volt nekünk, épp ezért frusztráló így elveszteni a futamot."

Lotus

Kimi Räikkönen (5.): "Elég nehéz volt a mai verseny. Ez volt az első alkalom, hogy a Pirelli vizes pályára való gumijain köröztem, ezért nem tudtam, hogyan reagálnak az intermediate-ek és az esőgumik. Korábban csak egy bemelegítő kört tettem meg rajtuk. Egyszerűen csak megpróbáltam a pályán maradni, és csak annyira hajtani, hogy biztonságban érezzem magam. Amikor slickekre váltottam, szükségem volt néhány körre ahhoz, hogy felmelegítsem őket. A sisakrostélyom is elég piszkos volt, nehéz volt meglátni a száraz ívet. Miután alkalmazkodtam a körülményekhez, sokkal keményebben hajthattam. Megnehezítette a dolgunkat, hogy ismét változékony volt az időjárás a hétvége folyamán. Sokszor változtak a körülmények, ezért mindig az volt a célunk, hogy alkalmazkodjunk, és megtaláljuk azt az ívet, ahol tapad az autó. Összességében úgy tűnt, ezen a hétvégén is jó volt az autónk, ezért viszonylag elégedett vagyok. Az ötödik hely rendben van, de mindig az a célunk, hogy jobb eredményeket érjünk el."

Romain Grosjean (-): "Úgy éreztem, tökéletesen rajtoltam: átugrottam pár embert, és a KERS segítségével úgy tudtam az előttem lévő autók mellett elhaladni, hogy senkihez nem értem hozzá. Az első két kanyar után már a harmadik helyen álltam, ez nagyszerű érzés volt. A 4-es kanyarban Mark (Webber) egy kicsit gyorsabb volt, és elém került. Michael (Schumacher) megpróbálta követni őt, de nem volt elég hely, így összeértünk, és én megpördültem. Ezután nagyon nehéz dolgom volt, mert rosszak voltak a látási viszonyok, és nem láttam, mi van előttem. Úgy döntöttünk, kint maradunk az intermediate gumikon, de elkezdett jobban esni az első, és túl sok víz volt a pályán. Az autóm felúszott a vízen az 5-ös kanyar bejáratánál, és sajnos kicsúsztam a kavicságyba."

Williams

Bruno Senna(6.): "Nagyon izgatott vagyok a mai eredményem miatt. Annyira boldog vagyok, hogy pontokat szereztem a csapatnak ez után a nagyon kemény verseny után. Az ilyen napokon lehet megmutatni, hogy mit tud az ember tenni nehéz körülmények között. Tudtam, hogy támadnunk kell az újraindítás után, nagyon jó érzés volt keményen nyomni a gázt, nem hibázni, és előreverekedni magam a mezőnyön. Nagyon elégedett vagyok mindenkivel a csapatban."

Pastor Maldonado(-): "Nagyon nehéz volt ma, a rajtnál olyan gyorsan változtak folyamatosan a körülmények. Olyan rosszak voltak a látási viszonyok, hogy elhibáztam a bokszbejáratot az újraindítás után, ezért visszaestem a sorrendben. Utána csak nyomtam a gázt, a tempónk nagyon egyenletes volt. Jó versenyem volt, a 20. helyről feljöttem 10.-nek, már csak két kör volt hátra. Brunónak remek versenye volt, mindketten meg tudtuk mutatni, hogy az autó versenyképes."

Force India

Paul di Resta(7.): "A rajt elég zavaros volt, az volt a lényeg, hogy a pályán maradjak és ne keveredjek bele semmibe. Ez sikerült is, amíg Maldonado nekem nem jött a piros zászló előtt. Megpördültem, és körülbelül három helyet vesztettem. Az újraindításnál jó volt a tempónk az intermediate gumikon, sikerült feljönnünk, és a vezető bollyal is tartottuk a lépést. Amikor felszáradt a pálya, ugyanakkor váltottunk slickekre, mint a többiek. A biztonságot tartottuk szem előtt, szerettük volna megtartani a pontszerző helyünket. Volt egy kis szerencsénk, hiszen az előttünk álló autók közül többnek is gondjai akadtak, de egy ilyen versenyen szükség is van a szerencsére. A rajthelyünket figyelembe véve azt hiszem, nagyon elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel."

Nico Hülkenberg (9.): "Azt hiszem, a mai teljesítményünk nagyszerű a csapat szempontjából, hiszen mindketten pontot szereztünk. Elég bonyolult verseny volt, az eső is kavarodást okozott, de mi kihoztuk magunkból a legtöbbet, és a stratégiánk is jó volt. Azt kell mondanom, hogy a mai esős időjárás egyike volt a legrosszabbaknak, amelyben valaha versenyeztem. Alig láttam valamit, mielőtt leállították a futamot. Az újraindítás után sokkal jobbak voltak a körülmények, de az intermediate gumikon nem volt megfelelő az autó balansza. Arra koncentráltam, hogy pontszerző helyen maradjak, és utolérjem az előttem álló Vergne-t."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne(8.): "Nagyszerű, hogy a tizennyolcadik rajtkockából indulva végül a nyolcadik helyen értem célba, és pontokat szereztem. A rajt után sokáig kint maradtam az intermediate gumikon, de a piros zászló segített, mert így a rajtrácson esőgumikra válthattam. Ha a Safety Car mögötti újraindításnál intermediate gumikon autóztam volna, nagyon nehéz lett volna a pályán maradnom. Amint elég száraz lett hozzá a pálya, ismét intermediate-ekért álltam ki a bokszba, de vesztettem egy kis időt, mielőtt a slickekre váltottam. Ezután felzárkóztam di Restára, de a lekörözöttek miatt egyszer sem kerültem előzési távolságba. Ezután már csak arra figyeltem, hogy célba érjek. Örülök a nyolcadik helynek, és az a tervem, hogy lépésről-lépésre tovább javulok. Az első két verseny után kijelenthető, hogy összességében jó a teljesítményünk. Úgy érzem, Kínában tovább javulhatunk."

Daniel Ricciardo(12.): "A rajt után pozíciókat veszítettem az eső miatt, majd feltartottak. Ezután sajnos már nem tudtam visszakerülni a pontszerzők közé. Úgy gondolom, a verseny bizonyos szakaszaiban elég jó volt a tempóm, de nem annyira, hogy előreléphessek. Amikor a bokszkiállások előtt elkezdett felszáradni a pálya, ismét időt vesztettem. Kicsit tehát csalódott vagyok, de lesz még tizennyolc verseny a szezonban, így sok lehetőségem van a jó szereplésre."

Mercedes

Michael Schumacher (10.): "A rajtpozíciómat tekintve nagy kár, hogy ma csak egyetlen pontot tehettünk zsebre, és természetesen a csapatot is szerettem volna megajándékozni egy jobb eredménnyel a kemény munkájukért. Csakhogy röviddel a rajt után hátulról nekem jöttek, amitől megpördültem. Ez mindent el is döntött. A verseny első felében csak arra törekedtem, hogy a pályán tudjak maradni, mert semmit sem láttam, vagyis helyes döntés volt megszakítani a futamot. Az újraindítást követően a tempónk nem volt túl rossz, de rengeteg csapaté szinte egyforma volt, ezért előzni nem lehetett. A mai nap alapján nyilvánvalóvá vált, hogy rengeteg dolgunk lesz, ha az edzéstempónkat a versenyre is át akarjuk menteni, de biztosra veszem, hogy a srácok máris gondolkodnak a megoldáson. Ezt azonban egyik napról a másikra nem leszünk képesek megtalálni. Időre lesz szükségünk, és ezt az időt meg is kell kapnunk. Ettől függetlenül tény, hogy előreléptünk, ezért ebben a tudatban repülhetek haza. Már alig várom, hogy a következő versenyeken tovább harcolhassak."

Nico Rosberg (13.): "Ez balszerencsés nap és eseménydús verseny volt számomra. Az újraindítás jól sikerült, és az ügyes stratégia jóvoltából a 4. helyen álltam. Ám rövidesen gondjaim akadtak az intermediate gumikkal; borzasztóan gyorsan koptak, ezért kénytelen voltam kiállni egy újabb szettért. A pozitívum, hogy az utolsó etapban, a slickeken jó tempót tudtam diktálni, és mivel kíméltem a gumikat, megelőztem Jenson (Buttont). Az időmérőn már gyorsak vagyunk, a versenyen viszont még nem. Ezzel a következő, kínai futamig foglalkoznunk kell."

Lotus

Vitalij Petrov (16.): "Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel. Az időmérőn nem derült ki, hogy valójában mire képes az autó, de ma hasonló köröket tudtam futni, mint az előttem haladók, és nem is hibáztam a trükkös körülmények között. Egész délután jó érzés volt vezetni az autót, és a csapat nagyszerű munkát végzett, hiszen a segítettek nekem abban, hogy a legtöbbet hozzam ki belőle. Örülök az első célba érésemnek a csapat színeiben, és hogy kezdjük megmutatni, mire vagyunk képesek a versenyeken. Ez jó alapot ad a továbbiakra. Jól sikerült ez a vasárnap, ráadásul a hazai szurkolóink előtt."

Heikki Kovalainen (18.): "Ez egy olyan verseny volt, amin nagyszerű eredményt érhettem volna el, de volt egy kis balszerencsém, és az autó balansza sem volt túl jó, ezért csak annak örülök, hogy célba értem. Az intereken vétettem egy kisebb hibát, ezért be kellett jönnöm egy új orrkúpért. Visszaestem néhány helyet, ami lényegében véget is vetett a versenyemnek. Ennek ellenére jónak mondható, hogy mindketten célba értünk, és ismét megmutattuk, hogy az autónkkal lehet versenyezni. Most arra kell figyelnünk, hogy minél többet kihozzunk belőle az időmérőn, és a Kínai Nagydíjon is jól szerepeljünk."

Marussia

Timo Glock (17.): "Egy újabb remek hétvége számunkra. Ismét mindkét autóval célba értünk, ez remek eredmény a csapatnak, nagyon elégedettnek kell lennünk vele. Nehéz verseny volt, de szerintem helyesen választottuk meg a gumikat, jó időben cseréltünk le az intermediate-eket esőgumira, aztán az újraindítás után az esőgumikat az intermediate-ekre. Azonnal kiállni a bokszba volt a helyes döntés, és sikerült a lehető leghosszabb ideig kint maradnom az 'intereken', még maradt bennük élet. Aztán újra az elsők között voltunk, amikor slickre váltottunk, képesek voltunk Kovalainen előtt maradni, igazán szép munka volt a csapattól. Mindenki nyugodt maradt, amikor jött a piros zászló. Rendben volt a csapat munkája, különösen az autóm stábjáé, akik az első két versenyen remek munkát végeztek. Most arra koncentrálunk, hogy tovább javuljunk Kínára."

Charles Pic (20.): Trükkös verseny volt nehéz körülmények között. Ez volt az első alkalom számomra, hogy extrém esőgumikon vezette, így nehéz volt kitalálnom, hogy mi a legjobb időpont az intermediate-ekre történő váltásra a második kiállásomnál. Aztán gondunk támadt a kuplunggal a harmadik kerékcserémnél, kár érte, mert némi időt vesztettünk emiatt. Mindent egybevetve elégedett vagyok a tempómmal, egyenletes volt Timóhoz képest az intermediate-eken és a végén a slickeken, ez pozitív számomra. Remek munkát végzett a csapat egész hétvégén, tudom, hogy sok szempontból nehéz volt. Már nagyon várom Kínát, és hogy még tovább fejlődjünk!

HRT

Pedro de la Rosa (22.): "Azt kell mondanom, igazán élveztem a versenyt. Ennél jobb versenyt nem is választhattam volna a HRT-s debütálásomhoz. szerintem senki sem hitte, hogy célba érünk azok után, hogy a bokszutcából rajtoltunk egy üzemanyagnyomás-probléma miatt, ami tegnap óta hátráltatott minket. Kaptam egy áthajtásos büntetést, teljesítettük az első bokszkiállásunkat. Mindent összegezve sok dolog történt, de az igazán jól autó kitartott azt is figyelembe véve, hogy tegnap hol tartottunk. Sok dolgon kell még javítanunk, de ez egy tökéletes teszt volt. Duplán elégedettek lehetünk, mert a csapattársam is célba ért. Nagyon elégedett vagyok a csapattal, elértük a célunkat. Most már egy kicsit tovább kell mennünk."

Narain Karthikeyan (21.): "Nagyon érdekes verseny volt, igazán nedves körülmények között. Volt a versenynek egy pontja, amikor a 10. helyen haladtunk, ami azt hiszem, a legjobb pozíció, amiben valaha voltam. De aztán sajnos elállt az eső, a pálya felszáradt, és lehetetlen volt a többiek előtt maradni. Elkövettem egy hibát, blokkoltam az első kerekeket a 9-es kanyarban, de ettől eltekintve minden kimondottan jól ment. Befejeztük a versenyt, megtettünk néhány kilométert, feljöttünk két helyet a 23.-ról, ez már valami, ami okot ad a mosolygásra. Mindenki remek munkát végzett, igazán boldogok vagyunk a végeredménnyel, most innen meg kell próbálnunk továbblépni, és fejlődni Kínában."