Vágólapra másolva!
Reakciók a Malajziai Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton(1.): "Az időmérő egy intenzív élmény, versenyzőként nagy nyomást helyezünk magunkra, de talán ez az a része a versenyhétvégének, amit a legjobban élvezek. A leggyorsabb körömben a Q3-ban vesztettem egy kis időt az utolsó kanyarban - talán egy, vagy másfél tizedet -, de nagy önbizalmat ad, hogy így is ott vagyok, ahol. Remek a csapatnak, hogy ismét megszereztük az első sort, ez hatalmas eredmény mindenkitől a csapatban, de tovább kell hajtanunk, mert a srácok mögöttünk nem fogják feladni. Holnap hosszú lesz a vágta az első kanyarig, de ügyelni fogok arra, hogy jól rajtoljak, és elöl maradjak. Kulcskérdés lesz, hogy hogyan óvjuk majd a gumikat a versenyben - nehéz percek várnak rájuk, különösen 150 kilogramm üzemanyaggal a fedélzeten. De remélhetőleg olyan autónk van, aminek jobb a versenytempója, mint az időmérős. Eddig jó hétvégénk van, de keményen dolgozunk továbbra is, hogy holnap egy újabb figyelemre méltó eredményt érjünk el."

Jenson Button(2.): "Az utóbbi két versenyen kifejezetten jól sikerült az időmérőm. Jól dolgoztunk csapatként, mindig remek, amikor az ember mérnöke bejelentkezik a rádión a Q3-ban, és hallani mögötte a szerelőket, ahogy éljeneznek. Elégedett vagyok a gyors körömmel, de holnap egy hosszú, forró délután vár ránk, tehát továbbra is keményen fogok dolgozni azon, hogy megfelelően felkészüljek, és hidratált legyek a versenyre. Ez a hely fizikailag nagyon kemény, nem csak a versenyzőknek és az autóknak, de a szerelőknek is, akik tűzálló ruhát viselnek a bokszkiállások alatt, ezt az emberek sokszor elfelejtik. Remélhetőleg elég fittek ahhoz, hogy holnap jók legyenek a kerékcseréink. Nehéz ez a helyszín a stratégáknak is, mert olyan nagy a hőség és a páratartalom, hogy nem igazán lehet tudni, hogy a gumik hogyan fognak viselkedni, és hogy melyik stratégia válik majd be legjobban a versenyben. Igazán résen kell lennünk. Akárhogy is, a legfontosabb, hogy az első sorban vagyunk. Holnap hosszú versenyünk lesz, szerintem az első négyből bárkinek van esélye nyerni, de a hosszú etapokon mutatott tempónk elfogadhatóan egyenletes volt. Szerintem csapatként nagy bízunk abban, amit csinálunk."

Mercedes

Michael Schumacher (3.): "Több, mint boldog vagyok, hogy visszatérhettem a legjobb három közé. A srácok itt is, és a Brackley-ben és Brixworth-ben találtható gyárainkban is nagyszerű munkát végeztek, nekik köszönhetem, hogy itt lehetek. Jó érzés volt, hogy több mint öt év után ismét részt vehettem az időmérő utáni sajtótájékoztatón. Az nyilvánvalóan még fontosabb, hogy holnap is itt üljünk. Megpróbálok mindent kihozni magamból, hogy ez sikerüljön. A tavalyi évhez képest remek ez a teljesítmény, és a főszponzorunk, a Petronas miatt is boldog vagyok, hiszen ez a hazai versenyük. Szeretném egy jó eredménnyel meghálálni a Mercedes-Benznek, hogy ennyi támogatást kapok tőlük."

Nico Rosberg(8./7.): "Természetesen szeretnék jobb helyről rajtolni, de sajnos időt vesztettem a gyorskörömön a rosszul sikerült első kanyar miatt. Veszítettem néhány tizedet, és a vibrációval is meg kellett küzdenem a kör hátralévő részében. Ennek ellenére magabiztos vagyok, szerintem versenyképesek leszünk holnap, hiszen a hétvége során sokat dolgoztunk a versenytempón. Remélem, néhány helyet előre tudok lépni, és erős pontszerző helyen végezhetek a maláj szurkolók és szponzorunk, a Petronas előtt."

Red Bull

Mark Webber(4.): "Ez nem volt olyan vészes, tűrhető időmérőnk volt. Melbourne-ben kicsit erősebbek voltunk a versenyen, mint az időmérőn, és úgy tűnik, most csak 2-3 tizeddel maradtunk el a pole-tól, vagyis a helyes irányba haladunk. Át fogjuk csoportosítani az erőinket, aztán meglátjuk, mi lesz holnap. Melbourne óta mindenképpen előreléptünk az autóval. Az első négy rajtsorban mindenki nagyon közel kerültek egymáshoz, egész sok csapat nyújt jó teljesítményt - ez a közönség számára örömteli."

Sebastian Vettel(6/5.) "A közepes gumikon nem éreztük igazán jól magunkat, ezért úgy döntöttünk, az utolsó körben a keményebb keverékre váltok, ami előrelépést hozott. Nem éreztem igazán jól magam az autóban, nem sikerült rátalálnom a helyes balanszra, ezért nem tudtam kihozni belőle a maximumot egyetlen mért körben. Ausztrália óta nem volt elég időnk reagálni a helyzetre - csak egy hét telt el. A McLarenek ott is nagyon erősek voltak, és itt is azok, úgyhogy őket kell legyőzni. Azt hiszem, versenykörülmények között kicsit jobbak leszünk, de valószínűleg mindenki látja, hogy az autónkat nem a legkönnyebb vezetni. Ezt mi is jól tudjuk, és keményen igyekszünk, hogy fejlődjünk."

Lotus

Kimi Räikkönen (5./10.): "Ma jól viselkedett az autónk. Sajnos a leggyorsabb körömben vétettem néhány hibát, amivel veszítettem pár tizedet. Enélkül akár a pole pozícióra is lehetett volna esélyünk. A 9-es kanyar kijáratánál kicsit oldalra csúszott az autóm, ezzel is veszítettünk, de néha megtörténik az ilyesmi. A tegnapi KERS-problémáink ma nem ismétlődtek meg: pontosan úgy működött, ahogy kellett, ez jó érzés volt. Kár, hogy a büntetés miatt hátrébbról indulok, de legalább az autó jól működik. Egyértelműen pozitív napot zártunk, és holnap a tizedik helyről rajtolva megpróbálunk előrelépni."

Romain Grosjean (7./6.): "Mindkét autónk bejutott a Q3-ba, ez nagyszerű eredmény. Örülök, hogy az első két futamot a legjobb tíz közül kezdhetem meg. A csapat remek munkát végzett, kihozták a maximumot az autóból, és büszkék lehetünk rá, hogy a legjobb helyezésekért harcolhatunk. Érdekes lesz a holnapi futam, remélhetőleg tudunk javítani a helyezésünkön. Minden lehetséges - ezen a pályán soha nem tudhatjuk, milyen lesz az időjárás, de a tempónk nem marad el túlságosan az élmezőnytől, és hosszú lesz a verseny. Ilyen körülmények között létfontosságú, hogyan bánunk a gumikkal. A verseny teljesen más lesz, mint az időmérő. Már nagyon várom, és nagyszerű lenne, ha a legjobb öt között tudnánk végezni. A legfontosabb azonban az, hogy megszerezzem az első pontjaimat a szezonban."

Ferrari

Fernando Alonso(9/8.): "Ez jó időmérő volt, mert azt hiszem, mindent kihoztunk az autóból, ami lehetséges volt. A Q3 során teljesített egyetlen mért körömben gondom volt a KERS-szel, de emiatt szerintem nem vesztettem egy helyet sem, bár a pole-hoz képesti lemaradásom egyébként reálisabbnak tűnt volna. Ha esni fog, borzasztóan nehéz lesz ráérezni a megfelelő pillanatra, amikor érdemes kereket cserélni: a rossz döntéssel pillanatok alatt el lehet veszteni tucatnyi másodpercet, ezért tökéletesen kell majd koncentrálnunk, hogy mindent jól csináljunk. Ugyanakkor száraz pályán is ugyanilyen kemény összpontosításra lesz szükség, hogy kihozzuk a maximumot az autóból és a gumikból, amik ezen a pályán gyorsan elhasználódnak. Igyekeznünk kell gyűjtögetni a pontokat, mert a világbajnokság szempontjából fontosak lehetnek. A rajt és az első kanyar kényes ügy lesz, hiszen rengeteg forog majd kockán. Tudjuk, hogy nagyon sok dolgunk van, különösen aerodinamikai téren. A teljesítményünk itt egy kicsit jobb volt, mint Ausztráliában, ami azt bizonyítja, hogy a helyes irányba haladunk, de természetesen hétmérföldes lépéseket kell tennünk előre, ha az első rajsorért szeretnénk küzdeni. Hogy Barcelonában új autónk lesz? Nem, ez nem igaz. Természetesen nagyon pörgetjük a fejlesztéseket, így is van rendjén, de következetes ütemben, forradalmi változások nélkül. Ezzel az autóval jelenleg sok baj van, emiatt azonban sokat is lehet javítani rajta."

Felipe Massa(12.): "Nyilvánvaló, hogy a 12. hellyel nem lehetek elégedett, ugyanakkor tisztában vagyunk vele, hogy jelenleg nincs túl ütőképes autónk: borzasztóan nehéz bejutnunk vele a Q3-ba, és ehhez ma is csak közel kerülni tudtam. Tegnap és a ma reggeli szabadedzésen sem voltam elégedett a balansszal, de az időmérőre sikerült javítanunk rajta, ezért a versennyel és a jövővel kapcsolatban magabiztosabb lettem. Szerintem kezdjük jobbat megérteni az F2012 működését, ami biztató. A holnapi kemény verseny lesz, a gumikopás mindenképpen éreztetni fogja a hatásait, ráadásul eső is fenyeget. Remélem, erről a 12. helyről előreléphetek. A nyomás? Mindig belülről jön, hogy a lehető legjobban szerepeljek, és amikor ez nem sikerül, én vagyok az első, aki elégedetlen lesz."

Sauber

Sergio Pérez (10.): "Nagyon boldog vagyok, hogy bejutottunk a Q3-ba. Figyelembe véve a tegnapi balansz-problémáinkat, amelyet nem tudtunk teljesen megmagyarázni, ez egy nagy eredmény ma a csapatnak. Azt is gondolom, hogy az autónk jobb a versenyben, mint az időmérőn, ezért nagy potenciálnak rejlik benne a holnapi futamra. Pár okból nehéz megtalálni az optimális tapadást a közepes gumikon, de azok a változtatások, amelyeket végrehajtottunk a szabadedzések után, kicsit segítettek. Kemény verseny lesz ez holnap a versenyzőknek, az autóknak és a gumiknak is. Harcolni fogok, és annyi pontot szerzek majd, amennyi csak lehetséges."

Kamui Kobajasi (17.): "Nem volt semmi különös problémám a Q2-es körömben, nem volt forgalom, és nem is hibáztam, egyszerűen nem találtam a tapadást a közepes keménységű gumikkal. Tegnap sokat küszködtünk az autó balanszával, de a mai harmadik szabadedzésen már jobb volt. De aztán a rossz irányba mentünk a beállításokkal az időmérő előtt. A versenyről szólva, szerintem ez a pálya nem túl rossz az előzések szempontjából, de nem vagyok abban biztos, hogy elég gyorsak leszünk az egyenesekben."

Williams

Pastor Maldonado(11.): "A Q2-ben elkövettem egy hibát a 11-es kanyarban, kisodródtam, és kicsit megsérült az autóm. Tudtuk, hogy nehéz lesz a Q3-ba verekedni magunkat ma, de legalább jó a versenytempónk. Holnap kemény lesz, de az autónk egyenletes teljesítményt nyújt a hosszú etapokon, tehát már várom a kihívást."

Bruno Senna(13.):" Keményen nyomtuk ma a gázt, de még maradt az autóban teljesítmény. Kemény edzés volt szoros végeredménnyel, de mi is egyre közelebb kerülünk. Jó az autónk, ezért most kidolgozzuk a legjobb stratégiát, amivel előrébb juthatunk a holnapi versenyben."

Force India

Paul di Resta (14.): "Kimondottan sokat javítottunk aza utün a harmadik szabadedzés és az időmérő között, de kemény kvalifikáció volt, és a hőmérséklet is melegebb lett a reggeli gyakorlás utáni két órában. A Q2-es köröm elég jól sikerült, rendben volt az első és a második szektorom, de talán a harmadikban veszítettem, ebben eddig még nem sikerült maximálisan jól mennem. Szerintem a 14. pozíció elfogadható rajthely, remélhetőleg a versenytempónk és a gumikkal való bánásmódunk kifizetődik holnap. a másik tényező az aeső lehet, mert itt délutánonként mindig nagy esély van egy zuhéra."

Nico Hülkenberg (16.): "Csak rá kell nézni az időkre, és látszik, hogy milyen szoros volt a mai időmérő. Egy fél tized két-három helyet jelentett volna nekem, egy tized pedig azt jelentette volna, hogy 12. vagyok. Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy jobb is lehettem volna, mert minden kihoztam az autóból. Mostantól kezdve minden arról szól, hogy jól versenyezzünk, és a taktikát arra használjuk, hogy megpróbáljuk jó eredménnyel zárni a versenyt. Mivel a verseny nagy részét kihagytam múlt héten, nekem ez kicsit olyan, mintha az év első versenye lenne, ezért remélhetőleg teljesítem a távot, és erős teljesítményt fogok nyújtani. A gumik elhasználódása kulcskérdés lesz, és az eső is összekavarhatja a dolgokat."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo(15.): "A mai teljesítményünk rendben volt, de nyilvánvalóan nem voltunk olyan jók, mint múlt szombaton, amikor bejutottunk a Q3-ba. Az időket elnézve nagyon szoros a verseny, egy tizedmásodperc több helyezést is jelenthet. A mögöttem lévők is igen közel vannak hozzám. Szerintem többé-kevésbé ott vagyunk, ahol gondoltuk, hogy leszünk, számítottunk rá, hogy a Q3-ba kerülés nehezebb lesz, mint Melbourne-ben. Eléggé elégedett vagyok a körömmel, elég tiszta volt, nem fogom azért a fejemet a falba verni, mert jobb is lehetett volna. Remélhetőleg jó csomagunk van a versenyre, meg fogom próbálni a pontszerzést. Van 56 körünk, hogy előrébb jussunk, a tegnapi hosszú etapos teljesítményünk nem volt rossz. De ha esni fog, akkor bárki nyerhet rajta, több lehetőség lesz, ami segíthet."

Jean-Eric Vergne(18.): "Természetesen kissé csalódott vagyok az eredmény miatt. Hibáztam az első kanyarban, erősen blokkolt az első kerekem. Ez annyi vibrációt okozott, hogy vissza kellett jönnöm a bokszba, és az időmérő számomra véget ért. Ha ebben van valami pozitívum, az az, hogy megspóroltunk egy szett opciós gumit a versenyre. Holnap esőre is van esély, tehát bármi megtörténhet, de akármi is lesz, úgy érezem, az autónk versenyképes lehet a versenyben. Melbourne-nel összehasonlítva az autónk szinte ugyanaz, az időmérős helyezések közötti különbségnek az az oka, hogy a középmezőny nagyon szoros, és az is, hogy nem voltam képes kört menni az opciós gumikon."

Caterham

Heikki Kovalainen(19.): "Elég furcsa időmérő edzésen vagyok túl. Tudom, hogy jobb időt is elérhettem volna ezzel az autóval, mert a közepes gumikon futott második körömön egyértelműen időt vesztettem. Elkövettem néhány kisebb hibát, és úgy éreztem, hogy a hátsó gumik nem tapadtak rendesen. Több van ebben az autóban, de ma csak ennyit tudtunk kihozni belőle. Holnap minél hamarabb meg kell előznöm az előttem állókat, és utána a saját versenyemet futhatom. Azt jósolták, esni fog, de egyik edzésen sem így történt - ki tudja, holnap mi lesz a helyzet. Itt mindig érdekes a verseny - ilyen körülmények között számunkra az a fontos, hogy célba érjünk és kiderüljön, hol állunk."

Vitalij Petrov(20.): "Agresszív stratégiával készültünk az időmérőre, de nem igazán bizonyult kifizetődőnek. A harmadik szabadedzésen és az időmérőn sem volt megfelelő az autó balansza, és azt hiszem, arra is több időt kell szánnunk, hogy a gumikból a lehető legtöbbet próbáljuk kihozni. Már a holnapi verseny jár a fejemben. Múlt vasárnap nagyszerű érzés volt vezetni az autót, és a szabadedzéseken futott hosszú etapokon tovább javítottunk rajta. A célunk az, hogy jól rajtoljunk, ne keveredjünk bele semmibe az első kanyarokban, és utána az előttünk állókkal harcoljunk."

Marussia

Timo Glock (21.): "A mai nap eléggé kemény és nehéz volt számomra. Reggel nagyon jó volt az autó az elsődleges gumikon, jó érzésem volt benne, optimistán vártam az opciós gumis futást, mert kíváncsi voltam, hogy mennyivel leszünk előrébb velük a harmadik szabadedzésen. Aztán pár okból kifolyólag nagyon küszködtem ezekkel a gumikkal, csakúgy, mint tegnap, teljesen elvesztettem az autó balanszát. Bárki mással összehasonlítva lassabb voltam a közepes gumikon, ez egy kicsit sokkolt. Két jó kört azért sikerült mennem, de nem igazán voltam magabiztos velük. Két kis hibát vétettem, ez egy-két tizedbe kerülhetett. Ismét remek munkát végzett a csapat, egy újabb hétvége technikai gondok nélkül, meglátjuk, mi lesz a versenyen."

Charles Pic (22.):" Számomra ez egy jó időmérő volt, és általában véve egy jó nap is. Kicsit közelebb vagyok Timóhoz, mint Ausztráliában, ez a legtöbb, amit most célul kitűzhetek. szerintem még mindig lehetne találni pár tizedet, de mindent egybevetve egy lépést megtettünk előre. szerintem kemény verseny vár ránk holnap; ma csak pár kört mentünk, holnap 56-ot kell. Az időjárás is bizonytalan, szerintem érdekes lesz mindenkinek. Jó munkát végzett a csapat ezek között a körülmények között."

Hispania

Pedro de la Rosa (23.): "Jó napunk volt. Már délelőtt, az első körömön éreztem, hogy észrevehetően javult az autó, és lényegesen jobbak lettek a köridőink. Több mint egy másodpercet javítottunk tegnap óta, és minden egyes módosítással gyorsabbá tesszük az autót. Az időmérőn tovább javíthattunk volna. Csak egy kört tudtam megtenni, de ez is elég volt. Az volt a legfontosabb, hogy kvalifikáljuk magunkat, és ezt meg is tettük. A csapat néhány nap alatt elkészült a DRS-sel, fejlesztettük a szervókormányt és az autó egyéb részeit. Hatalmasat léptünk előre, nagyon elégedettek vagyunk. Meglátjuk, holnap hogyan teljesítünk a hosszú etapokon - ez lesz az első alkalom, hogy ekkora távot teszünk meg egyszerre, ami ilyen időjárási körülmények között nem lesz egyszerű."

Narain Karthikeyan (24.): "A körülmények sokat változtak a délelőtti edzés óta, a pálya sokkal csúszósabb lett, de legalább elindulhatunk a versenyen - ez volt a célunk, és sikerült is előrelépnünk Ausztrália óta. Egy kicsit változtatnunk kellett a stratégián, mert gondjaink voltak a hűtéssel. Meg kell oldanunk ezeket a problémákat, a célunk pedig a verseny befejezése. Nekünk jól jött volna az eső, mert az egy kicsit lehűtötte volna az autót. De így is mindent bele kell adnunk, és meg kell próbálnunk jó teljesítményt nyújtani."