Lewis Hamilton megtartotta a vezetést a Malajziai Nagydíj második szabadedzésén is, az előnye azonban csökkent az üldözőjévé előlépő Michael Schumacherhez képest.
Bár délután esőt vártak Szepangba, a felhők éppen az edzés kezdete előtt hirtelen irányt váltottak, így a csapatoknak alkalmuk nyílt rá, hogy száraz pályán gyűjtögessék tovább az adatokat. Ám az aszfalt így is csúszósabb volt, mint délelőtt, így a versenyzők rendszeresen elvétették a kanyarokat. Különösen a 4-es számúval gyűlt meg a bajuk, ahol egymás után Hamilton, Schumacher és Sebastian Vettel is lesodródott a pályáról.
A McLaren versenyzője már 12 perc után az élre állt, és csak átmenetileg vesztette el a vezetést, amikor Daniel Ricciardo a Toro Rossóval korán kipróbálta a lágyabb (azaz közepes) keverékű Pirelliket, így ő lett a leggyorsabb. Hamilton később annak ellenére vissza tudta szerezni tőle az 1. helyet, hogy továbbra is a kemény gumikat használta, majd a lágyakra váltva egy két mért körből álló etapban érte el az 1:38.172-es végeredményt.
Schumacher ezzel szemben egyetlen mért kört követően visszatért a garázsba, miután néhány perc erejéig magához ragadta a kezdeményezést. Noha a pályát fölényesen uraló Hamiltontól 0,361 másodpercre lemaradt, a McLaren másik versenyzőjét, Jenson Buttont sikerült maga mögött tartania - igaz, mindössze 2 ezreddel. A képzeletbeli első két rajtsort Nico Rosberg zárta, alátámasztva, hogy a Mercedes speciális F-csatornája Szepang két hosszú egyenesében különösen értékes lehet.
Schumacher továbbra is jó formában van.
(Kattintson a galériához!)
A Ferrarinak Melbourne-höz hasonlóan továbbra is ezen a téren van nagy hiányossága, az 5. helyen végző Fernando Alonso végsebessége ugyanis 13 km/ó-val elmaradt attól, amit Jean-Eric Vergne az ugyanolyan motort használó Toro Rossóval elért. Alonso egy új első vezetőszárnyat tesztelve az élbolyban tudott maradni, míg Felipe Massa hiába kapott új kasztnit a csapattól, egyelőre nem lett gyorsabb tőle: 2,099 másodperces hátránnyal tizenhatodikként zárt.
Előtte éppen Kimi Räikkönen volt a tabellán, aki nem tudta tartani a lépést a másik Lotust vezető Romain Grosjeannal. A Red Bull pénteki szokása szerint nem villantotta fel az erejét, Mark Webber 7. és Sebastian Vettel 10. helye azonban megtévesztő lehet. Az ausztrál az edzés végén, amikor mindenki a versenyre gyakorolt, egy hosszú etapban hajszálra azonos tempót diktált Hamiltonnal.
Felipe Massa majdnem 1,4 másodpercet kapott csapattársától, mert különböző beállításokat próbáltak
(Kattintson a galériához!)
Kamui Kobajasi Sauberjében elromlott a sebességváltó, ami Sergio Pérez hasonló melbourne-i problémája után aggasztó lehet a csapat számára, míg Paul di Resta Force Indiájában egy kerékprobléma miatt kigyulladt a fék.
A sereghajtók számára örömhír, hogy ezúttal mindkét Marussia és HRT könnyedén befért a 107 százalékos határon belülre. Sőt, Timo Glock még a caterhames Heikki Kovalainent is megelőzte, Vitalij Petrovot pedig 2 tizedmásodpercre közelítette meg.
Az edzésről élőben készült részletes beszámolót itt olvashatják.