Vágólapra másolva!
A csapatok közötti adok-kapok következő fejezeteként a Mercedes visszapiszkálta a Red Bullt.

Miután a Red Bull nyíltan megkérdőjelezte a Mercedes speciális F-csatornájának szabályosságát, és a Lotusszal együtt óvást helyezett kilátásba, Ross Brawn csapata is leadott feléjük egy válaszlövést, amikor arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai részlegét, hogy indítson vizsgálatot a Renault motorok szokatlan működése kapcsán.

A Mercedes a pálya mellől speciális hangméréseket végzett a Red Bull motorjáról, és az adatokat elemzés céljából az FIA rendelkezésére bocsátotta. A gyanújuk szerint a címvédő istálló úgy használja a motorját, hogy lassítás közben, motorfék-üzemmódban a megengedett négynél több hengert állít le a nyolcból.

A Red Bull motorjának szokatlan recsegése már az előszezoni teszteken feltűnt az ellenfeleknek. Barcelonában a Ferrari mérnökeit is látták, amint a pálya szélén állva hallgatóznak. A szaggatott hangra azért figyeltek fel, mert a befújt diffúzort és a hozzá tartozó speciális motorelektronikai üzemmódokat 2012-től betiltották, a Renault fejlesztési programját irányító Rob White azonban még a tesztidőszakban kijelentette, hogy a jelenség így is normális.

"Motorféküzemmódban, alacsony fordulatszámnál, vagy amikor hirtelen kinyílik a fojtószelep, rengeteg trükkös folyamat zajlik a motorban, hogy ne menjen tönkre, és úgy működjön, ahogy a versenyzők elvárják" - magyarázta. "Továbbra is léteznek olyan üzemmódok, amelyekben nem fecskendezünk be benzint, miközben csak négy henger jár, és egy nyolchengeres motor ilyenkor eleve furcsa hangot fog adni."

Az FIA technikai főnöke, Charlie Whiting a Mercedes által készített felvételek elemzése alapján úgy ítélte, a Red Bull nem jár tilosban. Ezt Norbert Haug sem kérdőjelezte meg. "Az F1-ben így megy ez" - mondta a Mercedes sportigazgatója az Autosportnak. "Ha észreveszünk valamit, amit nem értünk, szeretjük tisztázni a dolgot. Éppen ezért tudom elfogadni azt is, hogy mások vizsgálatot kértek a hátsó szárnyunk ügyében. De mi nem akarunk óvni; csak meg akarjuk érteni, miről van szó."

Haug ugyanakkor hozzátette, hogy a csapatok számára extra kiadásokkal járhat, ha követni akarják a Red Bull példáját. A szokatlan hangot egyelőre a Renault többi partnerénél, így a Lotusnál sem észlelték. "Ez pénzkérdés is. Többféle üzemmódot nem szabadna használni, és nem is hiszem, hogy megteszik, de más trükkökkel is el lehet érni hasonló hatást" - mondta.

"Mindez azonban negatívan befolyásolja a motorok élettartamát. Ám ha nem javítana a köridőkön, nem is érné meg foglalkozni vele. Ha muszáj lesz követnünk (a Red Bullt), hát követni fogjuk."

A Red Bull motorhasználatához hasonlóan a Mercedes hátsó szárnyát is szabályosnak minősítette az FIA Malajziában. Ennek ellenére nem kizárt, hogy a Red Bull és a Lotus a verseny után óvást nyújt be a csapat eredménye ellen - amivel feltételezések szerint elsősorban nem az lenne a céljuk, hogy megfosszák a Mercedest a pontjaitól, hanem az, hogy információkhoz jussanak a rejtélyes F-csatorna működéséről. A bevádolt alakulatnak ugyanis, ha meg akarja védeni magát, a sportfelügyelők elé kellene tárnia a rendszerrel kapcsolatos részleteket, hogy a szabályosságát bizonyítani tudja.