Vágólapra másolva!
Korábbi technikai partnerüket és a Lotus/Caterham csapatot perelték be a szellemi tulajdonuk ellopásáért, de a bíróság nem adott nekik igazat. Most az FIA-hoz fordultak az ügyben.

Felmentették a Caterham Forma-1-es csapatát és technikai partnerüket, az Aerolabet a szellemi tulajdon lopásának vádja alól. Két éve a Force India indított pert ellenük, mert úgy gondolták, a korábban velük szerződésben álló, aerodinamikai területre szakosodott vállalat tőlük átvett adatokkal segítette új ügyfelét, az akkor még Lotus néven futó istállót (a jelenlegi Caterhamet).

A londoni Legfelsőbb Bíróság tizennégy napon át tárgyalta az ügyet, számos szakértőt idézve be tanúként - köztük volt a tapasztalt mérnök, Frank Dernie, aki a hajdani Lotusnál, a Benettonnál, a Ligiernél, az Arrowsnál, a Williamsnél és a Toyotánál is dolgozott korábban. Végül a bíró úgy ítélte meg, hogy a Lotus T127-es modelljéhez nem használták fel a Force Indiáról szerzett információkat.

A Force India és az Aerolab azért szakította meg a kapcsolatot 2009-ben, mert a csapat nem egyenlítette ki a számláit - ezért a bíróság most közel 850 ezer euró kifizetésére szólította fel a Force Indiát. Cserébe 25 ezer eurós kártérítésre kötelezték az Aerolabet, amiért visszaélt a csapat szellemi tulajdonával. A cég közleményben fejezte ki örömét, amiért tisztázták őket és a Lotust/Caterhamet a vádak alól. "Végig úgy éreztem, az ügyet csak a Force India fújta fel, hogy elhalasszák az általunk végzett eredményes munka kifizetését" - tette hozzá Jean-Claude Migeot ügyvezető igazgató.

"Ez nagyon hosszú történet volt egy kis problémáról. Örülök, hogy vége" - nyilatkozta az Autosportnak. "A bíróság helyesen döntött, és mindig jó, ha helyretesszük a dolgokat. Elégedettek vagyunk, hogy kiderült az igazság."

A Force India ugyanakkor arra kéri az FIA-t, hogy ők is vizsgálják ki az ügyet, mert a Lotus/Caterham korábbi autójának néhány részlete hasonlított a saját autójukéhoz. Migeot közölte, az Aerolab nem tagadja, hogy a számítógépes CAD-programjukban maradtak olyan információk, amelyek a Force India megrendeléséhez kötődtek.

"Amikor rájöttünk erre, azonnal elismertük, de ez még jóval a per előtt volt. Azonban (a Force Indiánál) nem hitték el, hogy ilyen kevés adatról van szó" - mondta az ügyvezető igazgató. "Amikor lejár a szerződés egy ügyféllel, meg kell adni egy időtartamot, amíg mindent kitörlünk a számítógépekről. A gond az volt, hogy a Force Indiával felbontottuk a szerződést, mert nem fizettek, és tulajdonképpen már a következő napon elkezdtünk dolgozni a Lotusnak. Nem volt időnk a számítógépes adatok törlésére. Az átállás során néhányan megtartották a korábbi munkájuk egy részét."