Vágólapra másolva!
A csalódást keltő Ausztrál Nagydíj után a Mercedes előrelépésre számít Malajziában. Úgy vélik, alapvetően gyors az autójuk, az abroncsokkal viszont kíméletesebben kell bánniuk.

A biztató kezdés után végül csalódással ért véget a Mercedes hétvégéje Ausztráliában: a negyedik kockából induló Michael Schumacher egy helyet előrelépett a rajtnál, váltóhiba miatt viszont már a tizenkettedik körben kiesett, a végig pontszerző helyen köröző Nico Rosberg pedig egy utolsó körben kapott defekt miatt esett vissza. A csapatnál ennek ellenére látnak biztató jeleket.

"Természetesen tudjuk, hogy a melbourne-i pálya nem túl mérvadó az erőviszonyokat illetően, ennek ellenére jó előérzetem van a szezonnal kapcsolatban" - nyilatkozta a Mercedes közleményében a 2010-es visszatérése óta a legjobb rajtpozícióját megszerző Schumacher, aki szerint Malajziában már tisztább képet kaphatunk. "A sepangi futam mindenki számára érdekes lesz, hiszen itt mutatkozhat meg először, hogy igazából mire képesek a csapatok. Lassú és gyors kanyarok is tarkítják a pályát, ezért alkalmas arra, hogy felmérjük az erőviszonyokat."

Rosberg szerint a sepangi pálya tulajdonságai ideálisak a Mercedes szempontjából, és reméli, hogy főszponzoruk, a Petronas hazai pályáján nagyszerű eredménnyel ajándékozhatják meg a rajongókat. "Van két hosszú egyenes a pályán, ez idén kedvez az autónknak. Mint minden évben, most is nagyon nehéz körülmények között kell vezetnünk, hiszen nagy lesz a hőség és a páratartalom. Biztos vagyok benne, hogy javulhat a teljesítményünk, és sikeres hétvégében lesz részünk" - vélekedett.

"A pozitív kezdés ellenére nem úgy alakult a hétvégénk Ausztráliában, ahogy szerettük volna" - ismerte el a csapatfőnök, Ross Brawn. "Még sok munkánk van a malajziai hétvége előtt. Alapvetően jó az autónk, csak rajtunk múlik, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet a pályán."

Norbert Haug szerint az istálló egyik legfőbb feladata, hogy jobban megértsék a Pirelli gumik viselkedését, hiszen az idénynyitón váratlan nehézségekbe ütköztek. "Az abroncsok elhasználódása nagyobb hatással volt Nico köridőire, mint amire a tesztek és a melbourne-i edzések után számítottunk"- árulta el a sportigazgató. "A csapat keményen dolgozik, hogy megértsük ennek az okát, és lehetőleg kijavítsuk a malajziai futam előtt."