Vágólapra másolva!
A Red Bull és a Lotus részéről már megkeresték Charlie Whitingot, mert úgy vélik, a Mercedes egyedi hátsó légterelője nem szabályos. Akár óvhatnak is a futam után.

Az Ausztrál Nagydíj gépátvételén Charlie Whiting, az FIA technikai küldötte alaposan megvizsgálta a Mercedes hátsó szárnyát, amely felkeltette a rivális csapatok érdeklődését is. A légterelő véglapjain van egy alaphelyzetben eltakart lyuk, de amint a DRS felcsapja a felső terelőlapot, a nyílás láthatóvá válik. Funkciója még nem tisztázott, feltételezések szerint az oda érkező levegővel úgy befolyásolja a légáramlatokat, hogy a hátsó, sőt talán az első szárny légellenállása is csökkenjen - ezáltal a DRS használatával bevehető gyors kanyarokban nem válik túlkormányzottá az autó, ráadásul nő a végsebesség.

Whiting szabályosnak ítélte a különleges szárnyat, mert teljesen független a versenyzők mozdulataitól, azaz nem mozgatható aerodinamikai eszköz. Mindazonáltal a konkurencia gyanakszik, és megpróbálja megfúrni a Mercedest: az Autosport arról számolt be, hogy a Red Bull és a Lotus képviselői a szombati edzés előtt beszéltek Whitinggal. Bár nem tudni, pontosan miről diskuráltak, állítólag a Technikai szabályzat 3.15-ös és 3.18-as pontja alapján kifogásolták a hátsó szárnyat. E két pont a versenyzők mozdulataival befolyásolt aerodinamika tiltásáról, valamint a DRS specifikációjáról szól.

Forrás: AFP

Az sem kizárt, hogy amennyiben az FIA változatlanul szabályosnak minősíti a Mercedes autóját, a melbourne-i futamot követően óvást nyújtanak be ellene. Ha ezt elutasítják, a találmány másolása lehet a csapatok következő lépése. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke ugyanakkor a Sky Sportsnak az időmérő előtt kijelentette, meglátása szerint nincs kivetnivaló a szárnyban, mert a pilóták közvetlenül csak a DRS-t kapcsolják, amire a szabályok explicit módon lehetőséget adnak.

A Mercedes vezére, Ross Brawn nem tulajdonít nagy jelentőséget az újításnak. "Van egy érdekes, nem túl bonyolult rendszer az autónkon, ezért biztos vagyok benne, hogy a többi csapat is figyeli. Nekik kell eldönteniük, hogy megéri-e átvenniük" - mondta. "Azonban ennek az eszköznek nincs akkora jelentősége, mint a (2009-es) diffúzornak vagy az elmúlt években használt kipufogóknak. Segít, de azért nem növeli jelentősen a teljesítményt."