Vágólapra másolva!
Craig Pollock megállapodott a Toyotával, az F1-es belépésre készülő PURE motorgyártó a japánok egykori kölni üzemében dolgozhat.

2014-től V6-os turbómotorokra vált a Forma-1, ezt kihasználva szerezne partnereket a Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie (PURE) néven futó motorgyártó. A projektet Jacques Villeneuve exmenedzsere és a BAR egykori csapatfőnöke, Craig Pollock vezeti, aki a napokban tökéletes gyártási központot talált a cég számára.

A korábban a Peugeot-val hírbe hozott Pollock megállapodott a Toyotával a gyártó F1-es csapata által évekig használt kölni központ használatáról. "Exkluzív megállapodást kötöttünk" - nyilatkozta Pollock. "A szerződést már aláírtuk egy ideje, a Toyota jelenleg az irodák átépítésén dolgozik."

A PURE motor első prototípusai már Kölnben készülnek, az itteni próbapadokon futnak, a gyártóközpont megszerzésével jelentősen leegyszerűsödik a mérnökök feladata. A fejlesztési munka egyébként jól halad, legalábbis Pollock ezt állítja. "Nagyon jól állunk. A motor már annyira fejlett, hogy ha kellene, ha a sport és a szabályok azt diktálnák, már 2013-ban is versenyezhetnénk vele." Pollock cégét korábban összefüggésbe hozták a McLarennel, de ezt a hírt a csapat később cáfolta. Pollock egyelőre nem is kapkod partnerek után.

"Ezen még nem is gondolkoztunk igazán, nincs okunk a sietségre. Július után még mindig lesz 18 hónap az új motorok érkezéséig, mi pont ekkor kezdjük a teszteket az első versenymotorokkal. Van még időnk" - vélte.