Vágólapra másolva!
A csapat nem feltűnősködött a barcelonai teszten, a főnöke és a versenyzői mégis úgy látják, készen állnak rá, hogy betörjenek a közvetlen élmezőnybe.

Nico Rosberg és Michael Schumacher csak a 16-17. helyet szerezték meg a múlt heti barcelonai teszt összesítésében, 9 tizedmásodperccel elmaradva az élen végző Kimi Räikkönentől. Ráadásul a legjobb köreik között mindössze 7 ezred volt, ami azt sugallja, hogy mindketten a maximumot hozták ki az autójukból. A csapatfőnök Ross Brawn ennek ellenére úgy véli, a Mercedes valójában előrelépett a tavalyihoz képest, amikor 4. lett a konstruktőri bajnokságban, s idén végre betörhet majd a közvetlen élmezőnybe.

"Igen, nagyon is" - felelte a kérdésre, hogy a W03 jobb lett-e az elődjénél. "Az alapjai rendben vannak, a hűtés is jó, és minden rendszer működik, ezért a mérnökeink kezdettől fogva a teljesítmény javítására koncentrálhattak. Ezzel szemben tavaly az autóval kapcsolatos problémák megoldására kellett fordítanunk az erőforrásainkat, úgyhogy az elmúlt tizenkét hónapban kétségkívül rengeteget fejlődtünk."

"Azt is gondolom, hogy a csapatunk szerkezetileg sokkal erősebb lett. Mélységében erősebbé vált, és bővültek az erőforrásaink is, ezért bízom benne, hogy tényleg előrelépünk."

Noha Barcelonában a Mercedes túl gyorsnak tűnő gumikopása volt az egyik fő beszédtéma - Schumacher pénteken 3,3-3,7 másodpercet lassult a lágy Pirelliken 10 kör alatt, míg Kimi Räikkönen a Lotusszal csal 2,5-2,8-at -, Brawn úgy véli, a csapatának valójában nincsenek gondjai ezen a téren.

Forrás: AFP

"Szerintem a Barcelonában uralkodó, viszonylag hűvös körülmények között szerzett tapasztalatok alapján nehéz megítélni, hogy milyen lesz a kopás a különféle pályákon és hőmérsékleti viszonyok mellett a versenyek egyes fázisaiban" - magyarázta. "De értjük, hogy mitől függ - tudjuk, min kell változtatnunk ahhoz, hogy változzon a kopás. A versenyzők is értik az autó balanszát, és tisztában vannak vele, hogyan mérsékelhetik a kopást. Szerintem az lesz a döntő, hogy amit itt megtanultunk, azt hogyan fogjuk hasznosítani Melbourne-ben és az első versenyeken. Ez komoly kihívásnak ígérkezik."

Schumacher is egyetértett azzal, hogy a Mercedesnek nincsenek gumikopási problémái, és Brawnhoz hasonlóan derűlátó a csapat esélyeivel kapcsolatban. "Azt nem hiszem, hogy az első helyért is küzdhetünk majd. A Red Bull már nagyon erős" - mondta. "Mögöttük viszont rendkívül szoros a mezőny. A tesztelésből kiindulva, és nem tudva, hogy ki mennyi benzinnel körözött, nagyon nehéz felmérni, hogy mindez mit jelent."

Rosberg szintén úgy vélte, a favorit annak ellenére a Red Bull maradt, hogy a teszten nem ők érték el a leglátványosabb eredményeket. "Ugyanazokat a csapatokat kell majd legyőznünk, mint tavaly, de azt hiszem, már a szezon elején is jó esélyünk lesz rá, hogy néha beleköpjünk a levesükbe" - jelentette ki. "A hosszú etapokon erősnek tűnünk. Nem, nem aggódunk. A gumikopás mindig korlátozó tényező, de nehéz megítélni, a többiek hogy állnak vele."