Vágólapra másolva!
A csapat technikai igazgatója, Pat Fry nyíltan bevallotta, hogy egyelőre valóban csalódottak az F2012 teljesítménye miatt. A kipufogóval tévútra kerültek.

A Ferrarinál az előszezoni tesztelés végeztével elismerték, hogy eddig csalódottak a radikálisan új filozófia szerint épített F2012 teljesítménye miatt, és a szezon elején ők maguk sem számítanak jó eredményekre. Akárcsak egy évvel ezelőtt a McLaren, ők is egy új fejlesztésű kipufogóval futottak zsákutcába.

"Hogy Melbourne-ben a dobogóért fogunk-e a harcolni? Egyelőre azt kell mondanom, hogy nem" - vallotta be a technikai igazgató, Pat Fry a csapat hivatalos honlapján. "Csalódottak vagyunk a teszteken nyújtott teljesítményünkkel, és azt hiszem, még rengeteg munka vár ránk. Egyértelmű, hogy a kipufogóval kapcsolatos múlt heti döntésünk miatt visszaléptünk a fejlesztésekben."

"Hogy mennyire? Azt jelenleg nehéz megítélni. A tesztelés során legfeljebb feltételezhetjük, hogy a többiek mekkora üzemanyagszinttel köröztek, ezért csak Melbourne-ben fogunk választ kapni rá, hogy nagyon csalódottnak kell-e lennünk, vagy csak egy kicsit, s hogy mennyire vagyunk lemaradva az éllovasoktól valójában, tehát mekkora hátrányt kell ledolgoznunk."

Forrás: Ferrari

"Úgy általában véve muszáj növelnünk az autóra ható leszorítóerőt, de tisztában vagyunk vele, hogy mindenki nagyjából azonos ütemben lesz képes fejlődni. Melbourne-re kapunk néhány frissítést, ám azok alapvetően arra fognak irányulni, hogy átalakítsuk az autónkat ahhoz a kipufogóhoz, amit legalább a szezon első négy versenyén használni fogunk."

Fry hozzátette, hogy a Ferrari számára kiemelten fontos lesz az első európai forduló, a Spanyol Nagydíj előtt Mugellóban megrendezésre kerülő teszt, mert a futamhétvégéken nehéz alaposan kipróbálni az új alkatrészeket. Megjegyezte azt is, hogy a csapat csak az elmúlt két hétben dolgozott a jelenlegi kipufogón.

"Kicsit tudtuk javítani a teljesítményét, de kétségtelen, hogy az eredeti megoldásunk volt a leghatékonyabb" - magyarázta. "Azt hiszem, legalább a 25 százalékát vissza tudjuk nyerni a tavaly óta elvesztett leszorítóerőnek, még ha át is kell gondolnunk, ez mekkora veszteséget okoz a fogyasztás és a kanyarbejárati stabilitás terén."

"Pillanatnyilag még gondjaink vannak vele, mégis ez az a terület, ahol a legjobb lehetőség kínálkozik a teljesítmény fokozására és a leszorítóerő növelésére. Ezért tovább fogunk dolgozni rajta, ahogy nyilván a többiek is."

A Red Bull kipufogójáról, amely egyesek szerint a szabályok határait feszegeti, Fry csak annyit mondott: "Szerintem ez a kérdés Charlie Whitingra (az FIA technikai főnökére) tartozik."

Fry annak ellenére ilyen pesszimista - bár a Ferrari honlapja szerint egyszerűen csak "realista" -, hogy Fernando Alonso pénteken elért 1:22.250-es legjobb körideje csupán két tizedmásodperccel volt rosszabb a heti összesítés élén végző Kimi Räikkönenénél. A szakember ugyanakkor egyetért azokkal, akik úgy látják, az élen is kiélezettebb lesz a küzdelem, mint eddig volt.

"Azt hiszem, valóban másra számíthatunk, mint amit az elmúlt időszakban megszoktunk" - mondta. "A csapatok teljesítménye közötti különbség csökkent, úgyhogy többé valószínűleg senki sem lehet biztos benne, hogy egy nyugodt körrel, a kemény gumikon továbbjut a Q1-ből, és ugyanez érvényes a Q2-re is. Biztos választ persze csak Ausztráliában kapunk majd."