Vágólapra másolva!
Többen azt várják, hogy az FIA közbelép, és megszabadul a sokat kritizált, nem esztétikus autóktól - amelyeket valószínűleg a Red Bullnak köszönhetünk.

Sajtóértesülések szerint a Red Bull volt az a csapat, amely nem engedte, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az orrkúppal együtt a váz elejének magasságát is csökkentse 2012-től, ily módon járulva hozzá a sokak által rondának tartott lépcsős orrú autók születéséhez. Az FIA technikai felelőse, Charlie Whiting már korábban elmondta, hogy a nem esztétikus változást azért vezették be, mert egyes istállók ragaszkodtak a váz eredeti méreteihez, mivel különben át kellett volna tervezniük az első futómű bekötési pontjait.

A gumiszállító Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery egyenesen úgy véli, a csúnya autók látványa el fogja riasztani a Forma-1 nézőit, Sebastian Vettel azonban a Sun című brit bulvárlapnak nyilatkozva már tényként közölte, hogy "jövőre eltűnik a lépcső az autók orrából". A korábbi versenyző és kommentátor, Christian Danner is hasonló véleményen volt, a Red Bull tulajdonában lévő Servus TV-nek kijelentve a szabályról: "szerintem jövőre tesznek ellene valamit."

Ezt Nick Heidfeld is így látja, ő azonban hozzátette: "Másrészt viszont most is ugyanaz a helyzet, mint néhány évvel ezelőtt, amikor megváltoztatták az első és a hátsó szárnyat; miután hozzászoktunk, már nem is néztek ki olyan rosszul. Azért természetesen jobb lenne, ha szebbek volnának az autók."

Az eddig bemutatott 2012-es modellek közül egyedül a többiektől eltérő aerodinamikai filozófiát követő McLaren nem lett lépcsős orrú, de a hírek szerint a törésteszteket egyelőre nem teljesítő Marussia sem lesz az.