Vágólapra másolva!
Miközben a csapatok megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni az új szabályokból, Ross Brawn szerint idén is láthatunk majd vitás megoldásokat az autókon, az F1-es szabályok ugyanis soha nem tiszták.

Miután a 2012-es szezon előtt betiltották a szinte az összes csapat által használt befújt diffúzort, az istállók mindent megtesznek azért, hogy a hagyományos kipufogók segítségével visszanyerjék az elveszített leszorítóerő egy részét. Az eddig bemutatott autókon számos különböző megoldást láthattunk a kipufogók elhelyezésére, s bár egyelőre úgy tűnik, hogy minden istálló verziója szabályos, Ross Brawn szerint könnyen előfordulhat, hogy a szezon során vitatott kérdésekben kell döntenie a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA).

"Soha nem azok, még nem is láttam olyan F1-es szezont, amikor egyértelműek lettek volna" - válaszolta a Mercedes csapatfőnöke arra a kérdésre, hogy idén tiszták-e a szabályok. "Először úgy érzi az ember, hogy sikeresen értelmezte az új szabályokat, de aztán valaki előáll egy okos ötlettel, amire nem gondolt - ilyen ez a sport. Vannak azonban korlátozások és határok, amiket mindig megpróbálunk betartani."

Brawn elárulta, máris folyik a vita a motorvezérlésekről és a kipufogók elhelyezéséről, hiszen a csapatok megpróbálják hasznosítani az elmúlt években szerzett tapasztalatokat. "A kipufogók hatása természetesen csökkent, de amit egyszer megtanultunk, azt nem felejtjük el. Az elmúlt egy-két évben rengeteg újdonságot tudtunk meg a kipufogók működéséről és arról, hogy a segítségükkel hogyan tehetjük hatékonyabbá az aerodinamikát. Ezt nem fogjuk elfelejteni" - idézi az ESPNF1.com a csapatfőnököt, aki szerint a mérnökök folyamatosan keresik a kiskapukat.

Az autók kinézetét tekintve a leglátványosabb idei szabályváltoztatás az orrkúpot érinti, melyet biztonsági okokból alacsonyabbra kellett építeni. A McLaren kivételével ezt az összes csapat úgy oldotta meg, hogy az orr lépcsősen kapcsolódik a magasabban elhelyezkedő vázhoz, sokak szerint elcsúfítva az autókat. Brawn szerint elképzelhető, hogy a lépcsős orrokat nem sokáig láthatjuk az F1-ben, a csapatok ugyanis más megoldásokat kereshetnek a jövőben.

"Annak ellenére, hogy elég feltűnő, a teljesítményt nem befolyásolja drasztikusan" - magyarázta Brawn. "Természetesen előnyt jelent, különben nem így oldottuk volna meg, de a különbség nem olyan jelentős. Azt hiszem, hozzászokunk majd az autók külsejéhez, bár tényleg nem túl elegáns ez a megoldás."